بررسی وضعیت قطعات و هزینه نگهداری رنو اسکالا

خودروی رنو اسکالا از جمله خودروهای جدید و مدرن تولیدی شرکت رنو محسوب می‌ شود که در چند سال اخیر به بازار ایران آورده شد. از این خودرو سه سبک بدنه سدان، هاچ بک و کوپه وارد بازار ایران شده است که از لحاظ فنی مشابه هستند اما از لحاظ ظاهری تغییراتی در آنها به وجود آمده است. متوقف شدن واردات این خودروها باعث شده که نگرانی هایی در مورد وضعیت قطعات و هزینه نگهداری رنو اسکالا وجود داشته باشد.

اما ما در این مطلب تلاش خواهیم کرد که وضعیت خرید و فروش رنو اسکالا را در بازار ایران رصد کنیم و ببینیم که برای تأمین قطعات و نگهداری خودرو چه دردسرهایی خواهیم داشت.

معرفی کلی از خودروی رنو اسکالا

خودروی رنو اسکالا یکی از خودروهایی بود که در سه نسل و با طراحی بدنه هاچ بک، کوپه و سدان وارد بازار ایران شد و شرکت نگین خودرو به عنوان وارد کننده آن فعالیت می‌ کرد. این خودرو از لحاظ طراحی ظاهری و طراحی بدنه نمره قابل قبولی می ‌گرفت و عملکرد موتور آن هم در سطح خوبی قرار دارد. اگرچه عملکرد ضعیف شرکت نگین‌خودرو در معرفی این محصولات تأثیر مستقیمی بر فروش آن داشت اما در هر صورت باز هم برای آن مشتریان زیادی پیدا شد که اکثر آنها کیفیت ساخت بالا و کیفیت سواری مطلوب خودرو را به عنوان نقاط قوت آن معرفی می‌ کردند. در طرف مقابل هم از قیمت بالا و خدمات پس از فروش ضعیف به عنوان ایرادات این خودرو یاد می ‌شد که طبیعتاً تأثیر خود را بر روی تأمین قطعات رنو اسکالا می ‌گذارد. برای اجاره خودرو رنو اسکالا با کارشناسان ما در پرارین خودرو تماس حاصل فرمائید.

نگاهی به قطعاتی که نیاز به تعویض آنها دارید

حقیقتی که وجود دارد این است که این خودروی فرانسوی هم از لحاظ بدنه و هم از لحاظ طراحی بخش داخلی کیفیت مطلوبی دارد و شما احتمالاً در چند سال اول نیازی به تعویض قطعات این خودرو ندارید. با این وجود بررسی‌ های ما در سطح بازار و در مورد مالکان خودرو نشان می ‌دهد که آمار تعویض برخی از قطعات مانند رینگ خودرو، لنت ترمز، فیلتر، باتری کمک فنر و لوازم جانبی اصلی ‌ترین بخش قطعات مورد نیاز این خودرو را تشکیل می ‌دهد. با این تفاسیر می ‌بینیم که این خودروها از لحاظ تعویض قطعه موتور و تعویض قطعه بدنه مشکل چندانی ندارند و شما هم در جریان خرید رنو اسکالا می ‌توانید از کیفیت این موارد اطمینان داشته باشید.

آنالیز دقیق استهلاک رنو اسکالا را حتما بخوانید

محاسبه برخی از هزینه ‌های نگهداری خودرو

اما اگر تصمیم گرفته‌ اید که از این خودروی زیبا و جذاب فرانسوی به عنوان خودروی خانوادگی استفاده کنید باید توجه داشته باشید که هزینه‌ های مواد مصرفی آن شامل موارد مختلفی می‌ شود. اگر قصد سرویس خودرو داشته باشید برای تعویض روغن موتور بین ۷ هزار تا ۱۰ هزار کیلومتر و برای تعویض روغن گیربکس و روغن هیدرولیک بعد از ۵۰ هزار کیلومتر اقدام کنید. برای تعویض روغن موتور می ‌توانید از برند های توتال، کاسترول و الف استفاده کنید که قیمت هر ۴ لیتر و آنها از ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر است. برای تعویض روغن گیربکس هم شما به ازای هر لیتر از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان و برای تعویض روغن هیدرولیک از ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر لیتر باید در نظر بگیرید.

بخش دوم از هزینه نگهداری رنو اسکالا مربوط به تعویض لاستیک خودرو است. در این خودرو شما امکان استفاده از لاستیک‌ هایی با سایز ۱۶ و ۱۷ اینچ را دارید که برندهای بریجستون، دانلوپ و کومهو در اختیار شما هستند که قیمت آنها از ۳ تا ۵ میلیون تومان متغیر است. البته امکان استفاده از لاستیک بارز و لاستیک دنا را هم دارید که قیمت آنها از یک میلیون تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.

از دیگر مواردی که شما در جریان هزینه نگهداری خودروی رنو اسکالا باید به آن توجه داشته باشید بحث تعویض لنت و تعویض شمع خودرو است. هزینه تعویض لنت جلو این خودرو در حدود ۴۰۰ هزار تومان است و برای لنت‌ های عقب هم شما باید در حدود ۳۵۰ هزار تومان در نظر بگیرید. در ضمن شما اگر بخواهید از شمع اصلی مخصوص این خودروها استفاده کنید مبلغی در حدود ۱۵۰ هزار تومان باید برای این قسمت در نظر بگیرید. بنابراین بررسی‌ های ما نشان می‌ دهد که اگرچه قیمت رنو اسکالا برای مدل ۲۰۱۶ در حدود ۳۴۰ میلیون تومان است اما کیفیت ساخت آن کمک می ‌کند که هزینه نگهداری خودرو چندان سخت نباشد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *