وضعیت خرید و فروش رنو پی کی

[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”3.22″ global_colors_info=”{}”][et_pb_row admin_label=”row” _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.27.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”]

معمولاً کنترل کردن وضعیت بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده و قدیمی چندان سخت نیست و همین وضعیت در مورد خودروی رنو پی کی هم وجود دارد. این خودروها بین سال ‌های ۸۴ و ۸۵ متوقف شده و از این تاریخ به بعد خودروهای کارکرده در بازار جولان می ‌دهند. اما در عین تعجب با توجه به جثه کوچک خودروها هنوز هم می ‌بینیم که این خودرو آمار خرید و فروش خوبی دارد و یک گزینه محبوب است.

با توجه به شرایطی که خرید و فروش رنو پی کی در بازار ایران دارد ما هم در این مطلب به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت تا ببینیم که طرفداران خودرو تا چه اندازه به خرید آن مشتاق هستند.

تاریخچه رنو پی کی را نیز مطالعه نمایید

معرفی رنو پی کی موجود در بازار ایران

قبل از اینکه وارد روند معاملات و خرید و فروش خودروی رنو پی کی در بازار ایران شویم باید ببینیم که این خودرو از ابتدا تا انتها چه مسیری در صنعت خودروسازی ایران طی کرده است. نسل اولیه این خودروها در سال ۱۳۵۱ وارد بازار ایران شد و بعد از آن با مدل ‌های مختلفی مانند نمونه اسپرت، نمونه توربو، نمونه سپند و نمونه نیو پی کی در خیابان‌ های ایران جولان می‌ داد. خودروی پی کی هم توسط شرکت سایپا و هم توسط شرکت پارس خودرو تولید شده است و از طرفی دیگر شکل ظاهری و ویژگی پیشرانه آن هم دستخوش تغییراتی شده است.

تمامی این تغییرات در یک دوره زمانی ۳۰ ساله باعث شده که ما در بازار با مدل ‌های مختلفی از خودروی رنو پی کی مواجه باشیم که هر کدام از آنها ویژگی‌ های خاص خود را دارند و انتخاب بین آنها نیاز به بررسی فنی دارد.

ویژگی‌ های کلی رنو پی کی

در جریان خرید رنو پی کی با یک خودروی هاچ بک سایز کوچک مواجه هستیم که نمونه‌ های سه درب و پنج درب آن در بازار وجود دارد و شرایط آن‌ ها با یکدیگر متفاوت است. در این خودروها از پیشرانه‌ هایی با حجم متفاوت استفاده شده که نسل اولیه آنها با حجم ۹۰۰ سی‌ سی وارد بازار شد و نسل‌ های بعدی آنها با حجم موتور ۱۳۰۰ سی‎ سی و ۱۰۰۰ سی‎ سی بودند. جالب است بدانید که نسخه توربو این خودروها با تعداد کم و با یک پیشرانه ۱۴۰۰ سی‎ سی با قابلیت تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت هم در ایران عرضه شد که شتاب آن کمتر از ۷ ثانیه بود. نمونه ‌های اسپرت این خودروها باز هم با حجم ۱۴۰۰ سی ‎سی و با قابلیت تولید ۱۰۰ اسب بخار در تیراژ محدود در کشورمان تولید شدند که تغییراتی در ظاهر آنها نسبت به خودروهای معمولی به وجود آمده بود. بنابراین اگرچه از عنوان رنو پی کی برای این خودروها استفاده می ‌شوند اما باید مواظب تنوع این محصولات هم باشیم.

چه انتظاری از رنو پی کی داشته باشیم

یکی از موارد دیگری که ما در بازار خرید خودروی رنو پی کی باید به آن توجه داشته باشیم این است که سطح انتظار خود را با توجه به ظرفیت این خودروها تنظیم کنیم. حقیقت ماجرا این است که این خودروها بعد از سال ۱۳۸۴ تولید نشده‌ اند و بعد از آن همه خودروها به صورت کارکرده و قدیمی در بازار وجود دارند. پس طبیعتاً مسئله پیدا کردن قطعه برای بدنه این خودرو منتفی است و شما اگر به دنبال خودروی تصادفی باشید باید انتظار صافکاری آن را هم داشته باشید. تنوع پیشرانه استفاده شده در این خودروها بسیار بالاست به شکلی که شما ممکن است نمونه‌ های قدیمی با پیشرانه ۹۰۰ سی ‎سی و ۱۰۰۰ سی‎ سی را پیدا کنید یا در کنار آن مدل‎ های توربو با حجم موتور ۱۴۰۰ سی سی به همراه توربوشارژر پیدا کنید. پس اگر به سراغ خودروی رنو پی کی به عنوان یک خودروی دم دستی و برای انجام کارهای کوچک در داخل شهر می ‌روید حتماً این تنوع در بخش‌ های مختلف را در نظر بگیرید.

قیمت رنو پی کی در بازار

از جمله موارد مهم دیگری که در بازار شما باید به آن توجه داشته باشید و به طور مستقیم بر خرید و فروش خودرو تأثیر گذار است بحث قیمت رنو پی کی است. در این خودروها در وهله اول وضعیت استهلاک بدنه بسیار مهم است. طبیعتاً هر چه بخش ‌های مختلف بدنه خودرو سالم ‌تر باشد و استهلاک کمتری نشان دهد قیمت آن بالا تر است. حالا اگر شما خودروهایی مانند مدل نیو پی کی یا توربو پی کی را انتخاب کنید باز هم قیمت آنها بیشتر است.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.10.7″ _module_preset=”default”][et_pb_row _builder_version=”4.10.7″ _module_preset=”default”][et_pb_column _builder_version=”4.10.7″ _module_preset=”default” type=”4_4″][et_pb_image src=”https://perarinkhodro.com/wp-content/uploads/2020/08/unnamed-e1589468853664-1.jpg” _builder_version=”4.10.7″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *