هیوندا ولستر بخریم یا کیا ریو هاچ بک، دو کوچولو از یک کشور

تصور اینکه خودروهای تولیدی کشور کره بتوانند در کشورهای خارجی به عنوان رقیب مستقیم برای هم شناخته شوند بسیار سخت است، اما حقیقتاً هیوندا ولستر و کیا ریو هاچ بک این موضوع را به یک واقعیت تبدیل کردند. این دو خودرو از جمله خودروهای زیبا در بازار شناخته می شود که کیفیت ساخت خوبی دارند. بررسی بازار نشان می دهد که بازار خرید و فروش هیوندا ولستر با بازار خرید و فروش کیا ریو هاچ بک همپوشانی دارد و برای یکدیگر رقیب هستند.

در این مقایسه ابتدا معرفی مختصری از هیوندا ولستر خواهیم داشت و سپس ضمن معرفی کیا ریو هاچ بک، مقایسه قیمت هر دو خودرو را نیز انجام خواهد شد.

با هیوندا ولستر بیشتر آشنا شویم

هیوندا ولستر یک خودروی مدرن و جدید در شرکت هیوندای کره جنوبی است که به عنوان یک تحول در زمینه تولید خودرو های فانتزی و مفهومی شناخته می شود. شرکت هیوندا برای طراحی بدنه این خودرو از یک زبان طراحی متفاوت استفاده کرد که قبلاً سابقه چنین کاری را نداشته است. این خودرو از جمله خودروهای هاچ بک کامپکت شناخته می شود که طراحی قسمت عقب آن به خودروهای کوپه شباهت دارد. از جمله ویژگی ‌های بارز ظاهری خودرو می توان به طراحی عضلانی بدنه و همچنین سه درب بودن خودرو اشاره کرد که سمت راننده یک درب و در سمت شاگرد دو درب استفاده شده است.

از لحاظ فنی، با خرید هیوندا ولستر شما صاحب یک خودرو با یک پیشرانه با حجم ۱۵۹۱ سی ‌سی می ‎شوید. حداکثر قدرت تولیدی در این پیشرانه ۱۳۸ اسب بخار از و حداکثر گشتاور آن هم ۱۶۷ نیوتن متر اندازه گیری شده است. موتور ولستر دارای چهار سیلندر با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ است که نیروی آن به چرخ های جلوی خودرو انتقال داده می شود و از یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک برای کنترل خودرو استفاده میشود. شما به عنوان راننده برای رساندن سرعت خود را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز به زمانی معادل با ۱۰ ثانیه دارید و مصرف ترکیبی آن هم در حدود ۷٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. با اجاره هیوندای از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.


کلیاتی در مورد کیا ریو هاچ بک

کیا ریو هاچ بک یک جایگزین برای پراید در سال ۲۰۰۰ بود که در سال ‌های بعد نسخه فیس لیفت آن هم به بازار عرضه شد. این خودرو کیفیت ساخت خوبی دارد و مصرف سوخت آن بسیار پایین و قابل توجه هستند. ضمن اینکه سیستم فرمان‏پذیری و هندلینگ خودرو بسیار خوب و مناسب کار می کند و رانندگی با آن راحت است. کیا ریو هاچ بک به عنوان یک ساب کامپکت شناخته می شود که قیمت بالا و آپشن‎ های نامناسب از جمله ایرادات مهم آن هستند. ویژگی‎ های ظاهری خودروی کیا اصلاً جالب توجه نیستند و می ‌توان این را به عنوان یک نقطه قوت و خبر خوب برای خرید هیوندا ولستر در نظر گرفت.

پیشرانه کیا ریو هاچ بک حجمی معادل با ۱۴۰۰ سی‎ سی دارد که نسبت به هیوندا ضعیف ‎تر است و حداکثر قدرت تولیدی آن ۱۰۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن هم ۱۳۷ نیوتن متر است. این موتور دارای چهار سیلندر با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ است که نیروی آن به چرخ‎ های جلو انتقال داده می‏شود و از یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک بهره می ‎برد. مصرف سوخت پایین در حد ۶٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و همچنین شتابی در حدود ۱۰٫۸ ثانیه از جمله ویژگی ‌های فنی خودرو محسوب می ‎شود.

درمورد ریو هاچ بک بیشتر بدانید

مقایسه قیمت هیوندا ولستر با قیمت کیا ریو هاچ بک

مهمترین بخش مقایسه دو خودرو، توجه به قیمت آن است که مطمئناً در انتخاب گزینه نهایی ما نقش مهمی دارد. در این مورد قیمت ‌های متفاوتی گفته می ‌شود که به دلیل شرایط فنی و شرایط بدنه خودرو با یکدیگر فرق دارند. اما در هر صورت قیمت هیوندا ولستر برای مدل ‌های وارداتی سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در حدود ۵۶۰ میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت کیا ریو هاچ بک در بازار ایران در حدود ۴۰۰ میلیون تومان برآورد می شود بدون شک تاثیر مستقیمی بر بازار خرید و فروش هیوندا ولستر می ‌گذارد.

اگر قرار باشد که شما بین کیا ریو هاچ بک و هیوندا ولستر یک مورد را انتخاب کنید، مطمئناً محدود بودن آپشن ‎های خودرو کیا در حدود کیسه هوا و ترمزهای ضد قفل و همچنین برخورداری از سیستم فرمان با کمک برقی به عنوان امتیازات منفی آن محسوب می ‌شوند. این در حالی است که آپشن ‎های ولستر بسیار کامل‎ تر و قوی‎ تر هستند.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *