هیوندا ولستر بخریم یا رنو اسکالا؛ ظاهر مشابه و توانایی متفاوت

از لحاظ ظاهری هیوندا ولستر یک هاچ بک سایز متوسط با طراحی خاص شناخته می شود که تنها چند خودرو در دنیا از لحاظ ظاهری به آن شبیه هستند. این وضعیت و همچنین مقایسه قیمت آنها باعث می ‎شود که به عنوان رقیب مستقیم برای یکدیگر شناخته شود. یکی از این موارد خودروی رنو اسکالا است که قیمت آن با قیمت هیوندا ولستر هم خوانی دارد و به عنوان رقیب آن مستقیم در بازار ایران و در بازارهای جهانی شناخته می شوند.

پس با این تفاسیر در ابتدا به سراغ مقایسه قیمت دو خودرو می ‌رویم و در نهایت تاثیر مشخصات فنی و مشخصات ظاهری را بر بازار خرید و فروش هیوندا ولستر و رنو اسکالا بررسی خواهیم کرد.

آنالیز دقیق استهلاک رنو اسکالا را هم بخوانید

مقایسه قیمت هیوندا ولستر با قیمت رنو اسکالا

نه تنها در جریان خرید هیوندا ولستر، بلکه در جریان خرید هر خودروی دیگری، فاکتور قیمت یک فاکتور بسیار مهم و تعیین کننده است. به همین دلیل ما هم مقایسه خود را بر مبنای همین موضوع انجام می ‌دهیم. در حال حاضر قیمت هیوندا ولستر مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در بازار ایران در حدود ۵۶۰ میلیون تومان است. البته شرایط دیگری مانند شکل بدنه و شرایط فنی خودرو هم در این قیمت گذاری موثر هستند. این در حالی است که قیمت رنو اسکالا برای مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در حدود ۴۳۰ میلیون تومان است. با اجاره هیوندای از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

مقایسه قدرت هیوندا ولستر و رنو اسکالا

در هیوندا ولستر از یک پیشرانه با حجم ۱۵۹۱ سی سی استفاده شده که چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ در آن به کار گرفته شده است. قدرت تولیدی این پیشرانه ۱۳۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور اندازه گیری شده برای آن هم ۱۶۷ نیوتن متر است. این قدرت تولیدی به چرخ های جلو انتقال داده می‌ شود و به کمک یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک هدایت می شود. بررسیهای فنی نشان می ‌دهد که شتاب صفر تا صد در ولستر در حدود ۱۰ ثانیه بوده و میزان مصرف ترکیبی خودرو هم معادل با ۷٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

پیشرانه استفاده شده در رنو اسکالا قوی تر است و حجمی معادل با ۱۹۹۸ سی ‎سی دارد. تعداد سیلندر استفاده شده در این خودرو چهار سیلندر با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ است که حداکثر قدرت تولیدی آن ۱۴۳ اسب بخار و نهایت گشتاور آن هم ۱۹۵ نیوتن متر است. این خودرو هم از جمله خودروهای دیفرانسیل جلو محسوب می ‌شود و گیربکس آن از نوع شش سرعته اتوماتیک CVT است. شما به عنوان راننده برای رساندن سرعت خودرو به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارید که حدود ۱۰٫۴ ثانیه پدال گاز را فشار دهید و مصرف سوخت ترکیبی آن هم ۷٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر است. برای اجاره خودرو رنو اسکالا  با کارشناسان ما در پرارین خودرو تماس حاصل فرمائید.

مقایسه طراحی هیوندا ولستر و رنو اسکالا

ظاهر یک فاکتور بسیار مهم و مورد توجه برای خانواده ها در انتخاب یک خودرو است. در حقیقت این موضوع را می ‌توان یکی از مهمترین فاکتورها در بازار خرید هیوندا ولستر در نظر گرفت. طراحی بدنه ولستر خاص و متفاوت است که هم از الگوی خودروی هاچ بک، هم از الگوی کوپه و هم از الگوی کامپکت در آن بهره برده شده است. طراحی کنسول جلوی خودرو معمولی است. در نمای جلو شما یک سپر با اندازه متوسط میبینید که با دو چراغ کشیده و مورب تزیین شده است. شما وقتی که به سمت بغل خودرو میچرخید در نگاه اول گلگیر های برجسته را می بینید که در ایجاد یک بدنه عضلانی نقش دارند. برای این خودرو سه درب در نظر گرفته شده است که سمت راننده یک درب و سمت شاگرد دو درب کوچک استفاده شده است. ایرادات در طراحی بدنه هیوندا ولستر مربوط به کوچک بودن صندوق عقب و همچنین محدود بودن فضای صندلی عقب برای سرنشینان است.

از لحاظ ظاهری شباهت زیادی بین رنو اسکالا و هیوندا ولستر وجود دارد. در قسمت جلوی رنو از همان الگوی اصلی شرکت رنو استفاده شده است که به خوبی قابل تشخیص است. این الگو هم در نوع مگان و هم در رنو تلیسمان تکرار شده است. بدنه این خودرو هم یک طراحی شبیه به کوپه دارد با این تفاوت که چهار درب بوده و در هر دو طرف آن دو درب استفاده شده است. بدنه اسکالا نسبت به ولستر ساده تر است و عضلانی به نظر نمی ‌رسد. البته به نظر می رسد که مشکل محدود بودن فضای عقب خودرو برای سرنشینان برطرف شده و فضای این خودرو بزرگتر است.

با این تفاسیر تاثیر مستقیم رنو اسکالا بر بازار خرید و فروش هیوندا ولستر چندان دور از انتظار نیست و می توان آن را یک رقیب خوب معرفی کرد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *