شورلت کوروت ۸C؛ سوپر اسپرت انقلابی

شورلت کوروت یکی از جذاب ترین خودروهای آمریکا، با امکاناتی بی نظیر معرفی شد. شورلت کوروت به عنوان مهم ترین سوپر اسپرت آمریکایی شناخته شده است. اگر چه کوروت را از نظر ابعاد و توانایی های فنی نمی توان با سوپر اسپرت های اروپایی مقایسه کرد؛ اما از سال ۱۹۵۳ تا کنون با قیمت پایین و کیفیت ساخت بالا بازار خوبی در دنیا به دست آورده است. در ادامه ویژگی های مختلف شورلت کوروت استینگری را بررسی خواهیم کرد.

طراحی ظاهری شورلت کوروت ۸C

در نمای جلو، چراغ های LED کشیده به همراه خطوط تیز روی کاپوت ظاهری تهاجمی و خشن را القا می کند. ورودی هوای عظیمی روی سپر جلو قرار گرفته است. اسکوپ های هوا از طراحی خودروهای شورلت دهه ۸۰ میلادی الهام گرفته است.

در نمای جانبی، علاوه بر خطوط تیز یک شکاف حجیم با هدف رساندن هوای تازه به موتور تعبیه شده است.
در نمای عقب، طراحی جدیدی شامل چراغ های کشیده، اگزوز دو گانه مستطیلی، اسکوپ های هوا و اسپویلر عقب به چشم می خورد. به کارگیری فیبر کربن در سپر و اسپویلر عقب، سبب شده است که خودرویی مدرن و بسیار اسپرت به نظر برسد. اسکوپ های هوای ۴ ضلعی پشت ادامه مسیر عبور هوا حفره های نمای جانبی هستند.

شورلت کوروت ۸C، ابعادی به طول ۴۶۳۰ میلی متر، عرض ۱۹۳۳ میلی متر و فاصله محوری ۲۷۲۳ میلی متر دارد. ارتفاع سقف از سطح جاده، ۱۲۳۴ میلی متر است. با وجود آن که کوروت، خودرویی پهن پیکر نیست، ابعاد این خودرو و سقف فلزی با قابلیت جا به جایی که ۸C را به کروک تبدیل می کند، تاثیر زیادی روی جذابیت آن دارد.

طراحی داخلی شورلت کوروت ۸C

در داخل کابین، طراحی قدیمی جای خود را به طراحی بسیار متفاوتی داده است. نمایشگر جدید رنگی ۱۲ اینچ، جایگزین عقربه های آنالوگ شده است و صفحه نمایش سیستم سرگرمی ۸ اینچی و صفحه نمایش اطلاعات خودرو در قسمت میانی قرار دارند.

فضای بین راننده و سرنشین توسط یک پنل بلند از یکدیگر جدا شده و یک فضای اختصاصی برای راننده ایجاد کرده است. همچنین تمام دکمه های مورد نیاز از جمله سیستم سرگرمی و شیشه ها روی پنل میانی تعبیه شده است.
در ساخت کابین از چرم، آلومینیوم و فیبر کربن بسیار با کیفیت استفاده شده است. سراسر داشبورد، فرمان، تودری ها و صندلی ها چرم با کیفیت دیده می شود. حتی کلید ها هم از پلاستیک خالص نیستند. داشبورد طراحی چند تکه دارد و تمرکز چیدمان آن بر راننده است. ۳ رنگ مشکی، سفید و قهوه ای روشن برای فضای داخلی قابل سفارش هستند.

امکانات رفاهی شورلت کوروت ۸C

۳ نوع صندلی، به ترتیب قیمت، ۱GT، ۲GT و کامپیتیشن اسپرت قابل سفارش هستند. هر سه نوع صندلی فرمی جذاب و اسپرت دارند. با اینکه نشیمنگاه صندلی های این خودرو بسیار نرم و راحت نیست اما بدن سرنشینان را در شدید ترین مانورها، حفظ می کند.

مدل آپشنال کوروت، ۱۰ بلندگو با کیفیت بسیار بالا به همراه ۱۴ اسپیکر و یک ساب وفر ۱۰ اینچی دارند. سیستم صوتی این خودرو از برند بوز (Bose) است.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به سیستم تشخیص صدا و NFC، شارژ بی سیم تلفن همراه، حافظه هر دو صندلی، ضبط کننده داده های مربوط به عملکرد خودرو، فرمان گرم شونده و فرمان برقی اشاره کرد.


امکانات فنی شورلت کوروت ۸C

شورلت کوروت یک موتور ۸ سیلند ۶٫۲ لیتری دارد که ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این خودرو در مدت زمان ۲٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. این مدل از یک جعبه دنده خودکار ۸ سرعته برای انتقال نیرو به چرخ ها استفاده می کند.

موتور این خودرو در وسط (عقب میانی) نصب شده است. موتور میانی، باعث می شود که وزن خودرو بهتر تقسیم شده و انتقال نیرو به چرخ های عقب راحت تر انجام شود.
یکی از ویژگی های مهم این خودرو این است که به گونه طراحی شده که قابلیت نصب موتور پلاگین هیبرید یا تمام الکتریکی را دارد.

ویژگی های فنی، امکانات رفاهی به همراه قیمت مناسب این خودرو، شورلت کوروت را به یک محصول تاریخ ساز در آمریکا و جهان تبدیل می کند.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *