هیوندا سانتافه اجاره کنیم یا رنو کولئوس؟

هیوندا سانتافه از همان ابتدای حضور خود در ایران موفق بود. ورود نسل سوم آن به بازار ایران با طراحی جدید تر و امکانات مدرن‌ تر باعث شد محبوبیت این خودرو بیش از پیش افزایش یابد. حتی در سال ۲۰۱۴ با وجود قانون منع ورود خودروهایی با حجم موتور بیش از ۲٫۵ لیتر، هیوندا سانتافه با موتور ۴ سیلندر خود وارد شد و توانست با همان مدل پایه خود دل مشتریان ایرانی را به دست آورد. در کل شرایط بازار ایران که تشنه حضور شاسی بلندهای لوکس بود فرصت بسیار خوبی را برای افزایش اجاره خودرو سانتافه new full  فراهم کرد.

در مقابل رنو کولئوس در ابتدای ورود خود به ایران به دلیل طراخی نه چندان جذاب خود نتوانست به اندازه سانتافه موفق باشد. اما در ادامه حضور خود به بازار ایران در سال ۲۰۱۴ با یک تغییر چهره مواجه شد که سلیقه خریداران ایرانی را جلب می ‌کرد. اما چیزی که باعث شد کولئوس در سال ‌های اخیر حضور خود در ایران به موفقیت زیادی برسد، طراحی نسل دوم این خودرو بود که از آن یک خودرو خشمگین و تهاجمی ساخته بود. چیزی که مشتریان عصر جدید را به سمت خود می ‌کشاند. حال انتخاب بین این دو گزینه در بازار ایران، کار بسیار سختی است. زیرا هر دو ویژگی‌ هایی دارند که ارزش خرید و اجاره آنها را بالا می‌ برد. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم در این نبرد در نهایت کدامیک پیروز ماجرا خواهد شد.

معرفی کامل هیوندا سانتافه ۲۰۱۷ را هم مطالعه کنید

مقایسه طراحی ظاهری هیوندا سانتافه و رنو کولئوس

مقایسه طراحی ظاهری این دو خودرو کار آسانی نیست و نمی ‌توان گفت کدامیک از آن‌ ها در این بخش برتری را از آن خود می ‌کند. زیرا هر دو این کمپانی برای طراحی ورژن جدید این خودروهای خود از به روزترین المان‌ های طراحی استفاده کرده‌ اند و هر کدام نیز زبان طراحی مخصوص به خود را دارند که نشان دهنده اصالت آن‌ هاست. با این حال باید اعتراف کرد که نحوه طراحی LED ها در کولئوس به گونه ‌ای است که نمونه آن را در هیچ خودرویی نمی ‌بینیم. این طرح جدید و غافلگیرکننده از ذوق و قریحه طراحان فرانسوی نشات می ‌گیرد. البته شاید این نوع طراحی به نظر برخی ‌ها خیلی جالب نباشد. اما با این حال شخصیت جدید و منحصر به فردی به رنو کولئوس داده است. با اجاره هیوندای از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

از طرفی هیوندا سانتافه با تجربه ۱۲ ساله خود در ایران تقریباً تصویر ثابتی برای خود در ذهن ایرانیان ساخته است که نشان گر شخصیت محافظ کار و جذاب این خودرو است. هرچند مدل ۲۰۱۸ این خودرو بیش از پیش جذاب و هیجان انگیز به نظر می ‌رسد. این زبان طراحی در واقع یکی از دلایل ایرانیان برای اجاره هیوندا سانتافه بوده است. بنابراین می‌ توان گفت هیوندا در طراحی این مدل محبوب خود موفق عمل کرده است. اما در نهایت بحث انتخاب بر اساس ظاهر خودرو ملاکی سلیقه ‌ای است و صرفاً به خود خریداران بستگی دارد.

مقایسه طراحی کابین و امکانات هیوندا سانتافه و رنو کولئوس

همکاری رنو با نیسان باعث شده تا کابین این خودرو نیز تا حدی شبیه به خودروهای کمپانی نسیان شود. طراحی کابین هر دو این خودروها به اندازه کافی جذاب هستند و می ‌توانند مشتریان خود را راضی نگهدارند. اما تفاوت‌ هایی در این دو کابین حضور دارد که باعث شده سلیقه‌ های متفاوتی به سمت اجاره هیوندا سانتافه و رنو کولئوس سوق پیدا کنند. در کابین سانتافه شاهد خطوط نرم و منحنی هستیم که به هم در قسمت داشبورد و هم در طراحی صندلی ‌ها و تودری ها قابل مشاهده است. این طراحی بیشتر نماد لوکس بودن و تجمل گرایی است که نمونه بهتر آن در خودروهای مرسدس بنز نیز مشاهده می ‌شود. به همین دلیل نیز بیشتر افراد میان سال جذب اجاره هیوندا سانتافه می ‌شود.

اما در کابین کولئوس خطوط صاف و منظم همه جا دیده می ‌شوند که ظاهری خشن و خشک به این خودرو می ‌دهد. این موضوع را در ظاهر این خودرو نیز می ‌توان مشاهده کرد. بنابراین تعجبی نیست که بیشتر جوانان طالب هیجان تمایل به خرید این خودرو داشته باشند.

از نظر امکانات داخل کابین، هیوندا سانتافه یک سر و گردن از کولئوس بالاتر است. هم از نظر ایمنی و هم از نظر امکانات رانندگی و رفاهی، هیوندا در مدل جدید خود امکانات بسیار متنوع و جدیدی ارائه می‌ دهد تا بتواند با رقبای خود در بازار آمریکا نیز رقابت کند. کروز کنترل هوشمند، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش، ۳ حالت رانندگی، سیستم تعلیق هوشمند، پدال شیفتر، گرمکن فرمان، تزمر اضطراری، ۷ ایربگ، پشت سری ‌های فعال، کمربند ایمنی محدود کننده، سنسور تغییر لاین و پیشگیری از تصادفات عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین جانبی، نوربالای اتوماتیک، چراغ شور، صندلی راننده ۸ حالته برقی با مموری، گرمکن صندلی‌ های جلو و عقب و صندوق پران برقی هوشمند امکاناتی است که در کولئوس ارائه نمی‌ شود.

مقایسه مشخصات فنی رنو کولئوس و هیوندا سانتافه

هر دو این خودروها در قدرت پیشرانه تقریباً برابر هستند. اما موتور قدیمی ‌تر کولئوس که کمی از تکنولوژی ‌های روز عقب است رانندگان را در مسیرهای سخت ناامید می‌ کند. در واقع هیوندا سانتافه هر چیزی را که یک خودرو شاسی بلند نیاز دارد ارائه می ‌دهد تا با آن به راحتی بتوانید در مسیرهای آفرود نیز به راحتی رانندگی کنید. اما کولئوس به دلیل این که از لحاظ فنی بیشتر به شاسی بلند های نیسان شبیه است با وجود دو دیفرانسیل بودنش نتوانسته انتظارات رانندگان خود را برطرف کند. از طرفی نسل جدید هیوندا سانتافه با سیستم تعلیق هوشمند ارائه می ‌شود که می‌ تواند در هر شرایطی با پیش بینی لحظه‌ ای خود هم به بهبود هندلینگ و هم به آرامش بیشتر کابین خودرو کمک کند.

با توجه به این که قیمت هیوندا سانتافه و رنو کولئوس در ایران تقریباً برابر است. می‌ توان گفت اجاره هیوندا سانتافه انتخاب عاقلانه‌ تری است زیرا هم از لحاظ فنی و عمکلرد و هم از لحاظ امکانات این خودرو در سطح بالاتری از رقیب خود قرار می ‌گیرد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *