اطلاعاتی در مورد وضعیت قطعات و هزینه نگهداری هیوندا ولستر

از سال ۲۰۱۴ که شرکت آسان موتور تصمیم به واردات خودروی هیوندا ولستر به بازار ایران گرفت، روند واردات قطعات آنها هم ادامه پیدا کرد و در بیشتر قطعه فروشی ‌ها می‌ توان نیاز مورد نظر برای این خودرو را فراهم کرد. البته این یک واقعیت است که شرکت آسان موتور نمی‌ تواند نمایندگی رسمی این خودروها باشد و به همین دلیل در مورد خدمات پس از فروش خودرو نگرانی ‌هایی وجود دارد. این خود می‌ تواند یک آمار منفی در خرید و فروش هیوندا ولستر باشد.

پس اگر خود را برای پرداخت قیمت هیوندا ولستر آماده کرده ‌اید، نگران نباشید پرارین خودرو در این مطلب بررسی ‌های مختلف در مورد هزینه نگهداری و تأمین قطعات خودرو انجام خواهیم داد.

کلیاتی در مورد کیفیت ساخت هیوندا ولستر

هیوندا ولستر به عنوان یک خودرو با طراحی خاص و منحصر به فرد شناخته می ‌شود که از پلتفرم کوپه برای طراحی بدنه آن استفاده شده است. ارتفاع قسمت عقب خودرو به شکلی است که حتی می ‌توان آن را به عنوان یک کامپکت هاچبک نیز در نظر گرفت. قیمت هیوندا ولستر در حال حاضر در بازار حدود ۶۳۰ میلیون تومان است و شما می ‌توانید از این قیمت بالا به عنوان یک معیار برای تعیین قیمت قطعات آن هم استفاده کنید. روال معمول در بازار به این صورت است که هرچه خودرو گران‌ تر باشد، هزینه بیشتری باید برای نگهداری آن بپردازید.

وقتی که شما گزینه خرید هیوندا ولستر را برای خرید یک خودروی اسپرت و زیبا انتخاب می ‌کنید، طبیعتاً باید خود را برای هزینه نگهداری بالا و همچنین سرویس ‌های منظم آماده کنید. اصولاً هر چه یک خودرو زیباتر باشد از دست دادن شکل ظاهری اولیه آن زودتر اتفاق می افتد و این نمی‌ تواند خبر خوبی باشد. به همین دلیل است که بسیاری از منابع استهلاک بالا را به عنوان یک ایراد برای هیوندا ولستر معرفی می‌ کند. البته ما با موضوع استهلاک بالای این خودروها مخالف هستیم و برای آن دلیل ‌های مختلفی داریم. اما اگر شما می ‌خواهید خودروی خود را در شرایط بهتری حفظ کنید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

هزینه قطعات تزیینی خودرو زیاد است

نه تنها در مورد ولستر، بلکه در مورد اکثر خودروهای خارجی و خودروهای گران قیمت این مشکل وجود دارد و بهتر است که شما به عنوان راننده توجه زیادی به این مسئله داشته باشید. اگر به بازار حتی دست دوم مراجعه کنید، نمونه ‌های مختلفی از آن‌ ها را می ‌بینید که برای سپر ولستر مبلغی در حدود ۵ میلیون تومان، برای چراغ خطر عقب خودرو مبلغی در حدود ۱ میلیون تومان، برای چراغ جلو مبلغی در حدود ۲ میلیون تومان و حتی برای رینگ اسپرت خودرو هم باید در حدود ۸ میلیون تومان پول در نظر بگیرید.

هزینه‌ های جاری خودرو

شما برای استفاده از یک خودرو علاوه بر هزینه مصرف سوخت لازم است که هزینه‌ های دیگری مانند هزینه تعویض روغن، هزینه تعویض لنت، هزینه تعویض لاستیک و موارد مشابه آنها را در نظر بگیرید. هزینه تعویض لاستیک هیوندا ولستر بسیار زیاد است و شما باید از نمونه‌ های داخلی و خارجی برای خودرو استفاده کنید. در حال حاضر برند های مختلفی مانند لاستیک بارز، لاستیک میشلن، لاستیک کومهو و لاستیک نکسن در اختیار شما قرار دارد که قیمت آنها بین ۱میلیون تومان تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

اگر به فکر هزینه سرویس خودرو هستید، تعویض روغن موتور، تعویض روغن گیربکس و تعویض روغن هیدرولیک مواردی هست که بخش اصلی هزینه شما را به خود اختصاص می ‌دهد. برای تعویض روغن شما می ‌توانید از محصولات ایرانی استفاده کنید که قیمت آن‌ ها به ازای هر لیتر بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان متغیر است. این در حالی است که قیمت روغن هیدرولیک در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و روغن گیربکس هم بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان متغیر است.
لنت ‌های استفاده شده برای چرخ جلو و چرخ عقب این خودروها با یکدیگر متفاوت است که معمولاً قیمت لنت ‌های جلو بالاتر است. بررسی فروشگاه‌ های اینترنتی نشان می ‌دهد که لنت جلو برای این خودروها در حدود ۱ میلیون تومان و لنت عقب آنها در حدود ۲ میلیون تومان قیمت دارند. البته شما باید به این موارد گزینه‌ های دیگری مانند فیلتر روغن و فیلتر کابین خودرو هم اضافه کنید که معمولاً نیاز به تعویض زودهنگام دارند.

به عنوان بخش نهایی لازم به ذکر است که خرید و فروش هیوندا ولستر ما را صاحب یک خودروی با کیفیت می ‌کند، اما نباید فراموش کنیم که هزینه نگهداری آن را نسبت به خودروهای ایرانی بالا تر است و لازم است که وسواس بیشتری به خرج دهید.

در صورتی‎ که علاقمند به اجاره خودرو و تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

همچنین میتوانید با مراجعه به صفحه اجاره هیوندای ، نسبت به رانندگی با ولستر و یا سایر خودروهای هیوندای اقدام نمائید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *