هوندا سیویک بخریم یا تویوتا کرولا؛ رقابت دو خودرو با سابقه طولانی

هوندا سیویک و تویوتا کرولا دو خودرو هستند که برای اولین بار سال های دهه ۸۰ و ۹۰ پا به بازار گذاشتند و در حال حاضر نسخه ‌های جدید آنها در دسترس مردم قرار دارد. روند تولید و عرضه این خودرو ها به مرور زمان رشد کرده و در حال حاضر خودرو هایی با امکانات و آپشن های کامل محسوب می‌ شوند. به همین دلیل است که خرید هوندا سیویک و خرید تویوتا کرولا می ‌تواند ما را به یک خودروی با کیفیت و با دوام بالا از لحاظ ساخت برساند.

با این توضیحات کوتاه به سراغ معرفی فاکتور های مختلف مانند قیمت هوندا سیویک و قیمت تویوتا کرولا می رویم تا ببینیم که ارزش خرید کدام یک از آنها بهتر است.


آشنایی با مشخصات فنی هوندا سیویک و تویوتا کرولا

در گام اول مقایسه این دو خودرو به سراغ مشخصات فنی آن‌ ها می ‌رویم. در این مقایسه مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ سیویک را با مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ کرولا مقایسه خواهیم کرد. در خودروی سیویک ما با یک پیشرانه با حجم ۱۸۰۰ سی‎ سی مواجه هستیم که امکان تولید حداکثر قدرت ۱۴۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۷۷ نیوتن متر را به ما می ‌دهد. در این موتور ۴ سیلندر با آرایش خطی استفاده شده و ۱۶ سوپاپ به کار گرفته شده است که حداکثر شتاب با آن ۱۰٫۴ ثانیه بوده و مصرف سوخت ترکیبی خودرو هم ۶٫۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. 

در طرف مقابل این مقایسه ما با یک خودروی محبوب و با کیفیت مواجه هستیم. پیشرانه استفاده شده در این خودرو حجمی معادل با دو لیتر دارد که با ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ پر شده است. توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۴۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۶ نیوتن متر از مهمترین ویژگی ‌های فنی این خودرو است که امکان ایجاد شتابی معادل با ۹٫۷ ثانیه را به ما می ‌دهد و مصرف سوخت ترکیبی آن هم ۷٫۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. نیروی تولید شده در این پیشرانه به چرخ های جلو انتقال داده می‌ شود و یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک در آن استفاده شده است. با اجاره تویوتا از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.


مقایسه دو خودرو بر مبنای مشخصات ظاهری

طرفداران خرید وفروش هوندا سیویک باید بدانند که با یک خودرو با ظاهر معمولی ‌تر و کلاسیک ‌تر مواجه هستند. قسمت جلوی خودرو بر مبنای زبان طراحی شرکت هوندا پیاده‌ سازی شده است که وجود دو چراغ تیز در دو طرف و یک ورودی هوای کوچک در وسط آنها جلب توجه می‌ کند. شیب قسمت جلوی این خودرو نسبتاً زیاد بوده که به ایجاد یک طراحی تهاجمی و جلوگیری از اصطکاک هوا کمک می ‌کند. در قسمت بغل خودرو نقطه برجسته دیده نمی ‌شود اما وجود چراغ‌ های تزیینی زیبا در عقب می ‌تواند یک نکته امیدوار کننده برای سیویک باشد.

اگر شما برای خرید یا اجاره تویوتا کرولا به مشخصات ظاهری خودرو استناد می‌ کنید، به احتمال زیاد در این مقایسه بیشتر به سمت خرید یا اجاره هیوندای النترا خواهید رفت. طراحی قسمت جلوی خودرو بسیار زیب اتر و جذاب‎ تر است که هم از لحاظ نشان دادن اوقات خودرو و هم از لحاظ طراحی فانتزی و دلنشین است. چراغ ‌های جلوی این خودرو بزرگتر هستند که با ورودی هوای جلوی رادیاتور کاملاً متناسب و هماهنگ طراحی شده‌ اند. تناسب در اندازه لاستیک ‌ها و همچنین طراحی شیشه‌ های بغل باعث شده که هیوندا النترا از لحاظ زیبایی گزینه بهتری نسبت به هوندا سیویک باشد. با اجاره هیوندای از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

 

امکانات داخلی و آپشن‎ ها

می ‌توان ادعا کرد که بخشی از خرید و فروش هوندا سیویک به دلیل امکانات و آپشن ‎های آن است. این خودرو آپشن‎ های نسبتاً خوبی دارد که می ‌توان به وجود سیستم مدیریت هوشمند مصرف سوخت، دوربین دید عقب، کروز کنترل و سیستم نشان ‎دهنده میزان باد لاستیک‌ ها اشاره کرد. در کنار آن تنظیم ارتفاع صندلی راننده و بالابر برقی و همچنین سانروف می‌ تواند برای شما جالب توجه باشد. می ‌توان ادعا کرد که وضعیت امکانات و آپشن ‎های تویوتا کرولا مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ نه تنها چیزی کم ندارد بلکه برخی موارد اضافی هم در آن استفاده شده است. به عنوان مثال وجود دکمه استارت موتور یا سیستم هوشمند ورود بدون کلید از جمله آپشن های قابل توجه خودرو هستند.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *