بررسی وضعیت قطعات و هزینه نگهداری هوندا CRV

خرید هوندا CRV ما را به یک خودروی با کیفیت خوب و مناسب می ‌رساند که حتی از لحاظ ظاهری هم نسبت به بسیاری از خودرو های داخلی و خارجی بهتر است. اما در هر صورت برای خودرو های خارجی مسئله پیدا کردن قطعات و هزینه نگهداری بسیار مهم است. اهمیت این موضوع به حدی بالاست که حتی روند خرید و فروش هوندا CRV را تحت تأثیر قرار می‌ دهد و ممکن است که ما را به سمت رقبای آن سوق دهد. با این مقدمه کوتاه و با در نظر گرفتن قیمت قطعات هوندا CRV به بررسی فاکتور ها و شرایط مختلف در مورد این خودرو خواهیم پرداخت و شرایط نگهداری آن را بررسی خواهیم کرد.

کلیاتی در مورد هوندا cr-v

هوندا CRV نخستین بار در سال ۱۹۹۵ به عنوان یک کراس آور معرفی شد و در سال ۲۰۱۵ هم نسل پنجم این خودرو وارد بازار شد. این خودرو ها برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت گلرنگ موتور پا به بازار ایران گذاشتند و به عنوان یک رقیب قدرتمند برای خودرو های کره ‌ای در بازار معرفی شدند. در این خودروی هوندا می‌ توان به امکاناتی مانند سواری بی نظیر کیفیت بالای قطعات خودرو کشش مناسب پیشرانه و همچنین ایمنی بالا و عملکرد فوق العاده سیستم‌ تعلیق اشاره کرد.

البته باید قبول کنیم که استفاده از یک کنسول جمع و جور و طراحی ساده داخلی خودرو هم نقش مهمی در کاهش رونق خرید و فروش هوندا CRV در بازار دارد. نکته ‌ای که در اینجا باید به خاطر داشته باشیم این است که طراحی بدنه و ساختار کابین آن بسیار زیبا و دلنشین است و به همین دلیل استهلاک می ‌تواند تأثیر بسیار نامناسبی بر ساختار آن داشته باشد.

شرایط استهلاک و قطعات cr-v به چه صورت است؟

خوشبختانه این خودرو های ژاپنی و در صدر آنها خودرو های تولیدی شرکت هوندا بسیار کیفیت خوب و مناسبی دارند و شرایط سخت را تحمل می ‌کنند. اگرچه این خودرو ها خدمات پس از فروش مناسبی در بازار ایران ندارند و حتی خرید هوندا CRV به اندازه بسیاری از برند های کره ‌ای در بازار طرفدار ندارد اما نمی ‌توان از کیفیت این خودرو ها چشم‌ پوشی کرد. به همین دلیل است که استهلاک خودرو های هوندا بسیار پایین ‌تر از سایر برند های موجود در بازار است. البته یکی از نگرانی ‌هایی که در مورد استهلاک و نگهداری این خودرو ها وجود دارد مسئله قیمت قطعات هوندا CRV است که طبیعتاً تأثیر خود را به صورت مستقیم بر سرویس و نگهداری خودرو می‌ گذارد.

بررسی هزینه ‌های جاری برای سرویس و نگهداری خودروی هوندا cr-v

اگر می ‌خواهید درک درست و مناسبی از وضعیت سرویس و نگهداری خودرو داشته باشید باید هزینه ‌های جاری آن را در نظر بگیرید. هوندا CRV از یک پیشرانه با حجم ۲۳۵۶ سی ‎سی بهره می ‌برد که مصرف سوخت آن در حد هشت و نیم لیتر است. حجم مصرف سوخت با توجه به طراحی بدنه خودرو و همچنین حجم پیشرانه آن می ‌توان گفت که چندان بالا نیست و به همین دلیل در سفر های طولانی هزینه زیادی به شما تحمیل نمی ‌کند.

بخش دوم هزینه ‌های جاری هوندا CRV مربوط به خرید لاستیک برای خودرو است. طبق کاتالوگ ارائه شده برای این خودرو ها از لاستیک ۱۸ اینچ استفاده می ‌شود که اندازه بزرگی دارد و به همین دلیل طبیعتاً باید انتظار قیمت بالایی هم برای آنها داشته باشیم. بررسی وضعیت قطعات این خودرو نشان می ‌دهد که ما برای خرید لاستیک می ‌توانیم به سراغ برند هایی مانند لاستیک کومهو، لاستیک میشلن، لاستیک نکسن، لاستیک بریجستون، و لاستیک بارز برویم. قیمت لاستیک این خودرو ها از سه میلیون تومان تا هشت میلیون تومان متغیر است که به انتخاب شما بستگی دارد.

باید این حقیقت را بپذیریم که بخش مهمی از هزینه نگهداری خودرو مربوط به خرید قطعات تزیینی و قطعات به کار رفته در بدنه خودرو هستند. شما در بخش خرید و فروش هوندا CRV می ‌توانید قطعات مختلف این خودرو ها را پیدا کنید که به صورت نو و کارکرده هستند. قطعاتی مانند سپر هوندا یا گلگیر ها و چراغ‌ ها و راهنما مواردی هستند که شما در این قسمت می ‌توانید پیدا کنید و اتفاقاً قیمت بالایی هم دارند.

برای تعویض روغن موتور، تعویض روغن هیدرولیک و همچنین تعویض روغن گیربکس لازم است که یکی از محصولات با کیفیت استفاده کنید تا بازدهی دستگاه در سطح بالایی باشد. با این تفاسیر شما باید مبلغی بین ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان را برای تعویض روغن ‌های خودرو در نظر بگیرید که نسبت به خودرو های ایرانی و حتی خودرو های شرکت هیوندا بالاتر است. با وجود اینکه خرید و فروش هوندا CRV طرفدار زیادی دارد اما باید بپذیریم که هزینه نگهداری آن هم بالاست.

شرکت اجاره لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند. در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *