اسپورتیج، کراس ‎اور اسپرت کیا را بهتر بشناسید

کیا اسپورتیج یکی از قدیمی ‌ترین شاسی ‎بلند های کیا است که به واسطه سقف کوتاه و بدنه کوچک‌ ترش در رده کراس ‎اور ها قرار می‌ گیرد. این کراس ‎اور که از سال ۱۹۹۳ در خط تولید کیا قرار دارد، سال‌ هاست که انتخاب اول جوانان ایرانی برای خرید یک شاسی بلند اسپرت تبدیل شده است. کیا اسپورتیج تا کنون ۴ نسل را پشت سر گذاشته است. اما تنها دو نسل آن وارد ایران شد . اکنون نیز مدل ۲۰۱۸ این خودرو در بازار ایران حضور دارد.

اسپورتیج، مانند نامش یک کراس آور اسپرت و جوان پسند است. به همین دلیل نیز کمتر می ‌بینیم که افراد ثروتمند میان سال به سراغ خرید کیا اسپورتیج بروند. هرچند نسل‌ های اول و دوم این خودرو فاصله زیادی با کلمه اسپرت داشند، اما نسل سوم این خودرو به لطف طراحی خلاقانه و زیبای پیتر شرایر مشهور آلمانی به طور ناگهانی تغییر شکل یافت و توانست در میان رقبایی مانند هیوندا توسان و هوندا CR-V قد علم کند. با ورود نسل سوم این خودرو به ایران، بازار شاسی‎ بلند های میان ‎رده ایران نیز جان گرفت و حالا جوانان می ‌توانستند به جای انتخاب سانتافه تکراری، کیا اسپورتیج جذاب و جوان پسند را سوار شوند. در ادامه این متن با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این خودرو آشنا کنیم.

مدل ‌های موجود از کیا اسپورتیج در ایران

همانطور که بالا تر نیز اشاره کردیم. این خودرو در نسل سوم خود از سال ۲۰۱۱ وارد ایران شد. نسلی که برای کیا پر از موفقیت و کسب رکورد های جدید بود. میزان فروش کیا اسپورتیج نسل سوم به قدری زیاد بود که این خودرو را به سومین خودرو پرفروش کیا در دنیا تبدیل کرد. بنابراین می‌ توان حدس زد که این خودرو در ایران چه شرایطی را تجربه کرده است.

از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ این خودرو با یک ظاهر یکسان وارد کشورمان شد. اما در سال ۲۰۱۴ فیس لیفت جدیدی از این خودرو وارد ایران شد. این مدل علاوه بر تغییراتی که در ظاهر خود داشت، در کابین خود نیز از امکانات به روز تر و بیشتری بهره می ‌برد که آن را بیشتر شبیه به یک خودرو لوکس و مدرن می ‌کرد. با اجاره کیا از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

نسل چهارم کیا اسپورتیج در حالی وارد بازار ایران شد که بسیاری از طرفداران این خودرو از دیدن طراحی جدید آن شکه شده بودند. این طراحی که به گفته طراحان این خودرو بیشتر شبیه به جنگنده ‌های فضایی است، فروش کیا اسپورتیج را با ریسک بزرگی در بازار های جهانی مواجه کرد. زیرا این ظاهر را هر سلیقه ‌ای نمی ‌پسندید و برای خودرویی عام پسند و پرفروش این طراحی کمی عجیب بود.

مشخصات فنی کیا اسپورتیج نسل سوم و چهارم

نسل سوم کیا اسپورتیج با موتور ۲٫۴ لیتری خود وارد ایران می‌ شد. این موتور ۴ سیلندر MPi که ساخته هیوندای بود توانایی تولید ۱۷۶ اسب بخار نیرو و ۲۲۷ نیوتون متر گشتاور را داشت. نیروی این موتور توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ‌ها منتقل می ‌شد. زیرا اسپورتیج یک کراس ‎اور دو دیفرانسیل بود. این ویژگی باعث می ‌شد این کراس ‎اور کوچک کمی از توانایی‌ های آفرودی نیز بهره ببرد.

کیا اسپورتیج در مدت ۱۰٫۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می ‌رسید. بیشینه سرعت این خودرو نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت بود. این خودرو حدود ۱٫۶ تن وزن داشت. با این وجود به دلیل موتور کوچکی که داشت مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی به ۹٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می ‌رسید. لازم به ذکر است برای اجاره خودرو کیا اسپورتیج با کارشناسان ما در پرارین خودرو تماس حاصل فرمائید.

نسل چهارم این کیا اسپورتیج با موتور GDI (تزریق مستقیم سوخت) وارد بازار شد که عملکرد نسبتاً بهتری نسبت به نسل قبل داشت. این موتور که حجم مشابهی با نسل قبل خود داشت تنها ۱۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری تولید می ‌کرد و شتاب این خودرو را به عدد ۹٫۸ ثانیه رسانده بود. علاوه بر این، با استفاده از این موتور جدید مصرف سوخت کیا اسپورتیج نیز به ۸٫۵ لیتر در سیکل ترکیبی رسیده بود. در این نسل پیشرفت ‌هایی در سیستم تعلیق و فنربندی این خودرو دیده می ‌شد. اما از نظر عایق بندی کابین هنوز اشکالاتی در این نسل جدید دیده می‌ شود.
در نسل جدید این خودرو امکانات به روزی مانند سنسور نقطه کور، سنسور پیشگیری از تصادف عقب، ترمز پارک برقی، کنترل ترمز ها در پیچ، گردش چراغ ‌ها در پیچ، چراغ خوش ‎آمد گویی، گرمکن فرمان، گرمکن و سردکن برای تمام صندلی‌ ها، شارژر وایرلس و … دیده می ‌شود که می‌ تواند جوانان ایرانی را به سمت خرید کیا اسپورتیج سوق دهد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *