هوندا CRV بخریم یا میتسوبیشی اوتلندر؛ دو رقیب هیکلی و زیبا

هوندا CRV به عنوان یکی از زیبا ترین محصولات شرکت هوندا تولید شد و انتظار می ‌رود که این خودرو به دلیل ظاهر خاص خود بتواند نگاه زیادی را به خود جلب کند. این خودرو از جمله خودرو های سایز بزرگ محسوب می ‌شود، اما در هر صورت یک شاسی بلند یا کراس ‎اور کامپکت است که زیبایی‌ های خاص خود را دارد. به همین دلیل بسیاری از ایرانی‌ ها در خرید هوندا CRV سخت گیری بیشتری به خرج می دهند و آن را با رقبای دیگر مقایسه می‌ کنند.

یکی از رقبای اصلی خرید و فروش هوندا CRV محصولی از شرکت میتسوبیشی به اسم اوتلندر است که از جهات مختلف رقیب گردن کلفت و قوی برای این خودرو محسوب می ‌شود.


آشنایی کلی با خودروی هوندا CRV

هوندا CRV برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ به عنوان یک کراس اوور کامپکت معرفی شد و در حال حاضر به عنوان یکی از خودرو های زیبای شرکت هوندا به فروش می‌ رسد. مدل ۲۰۱۶ این خودرو توسط شرکت گلرنگ موتور به بازار ایران آورده شد و به همین دلیل در این مقایسه مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ آن را در نظر می ‌گیریم. این خودرو از جهات مختلفی می ‌تواند نیاز ما را به یک خودروی زیبا برطرف می ‌کند. وجود برجستگی‌ های زیاد برای عضلانی نشان دادن بدنه این خودرو به عنوان نکته بارز طراحی آن در نظر گرفته می‌ شود. طراحی قسمت جلوی خودرو عضلانی و هیکلی بوده که با یک سپر بزرگ همراه شده است و دو چراغ جلوی بزرگ و کشیده در آن به کار گرفته شده است. ضمن اینکه طراحی شیشه‌ های بغل و قسمت عقب خودرو کاملاً با یک کراس‎ اور کامپکت همخوانی دارد.

پیشرانه استفاده شده در هوندا CRV معادل با ۲۳۵۶ سی سی حجم دارد. این حجم موتور با ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ پر شده است که نیروی آن به چهار چرخ خودرو انتقال داده می ‌شود و از یک گیربکس پیشرفته CVT برای کنترل و هدایت آن استفاده می ‌شود. حداکثر قدرت تولید شده در این خودرو ۱۸۵ اسب بخار است و حداکثر گشتاور آن هم ۲۴۵ نیوتن متر است. این وضعیت باعث شده که خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز به زمانی در حدود ۸٫۵ ثانیه داشته باشد و مصرف سوخت ترکیبی آن هم ۸٫۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می ‌باشد. بنابراین طرفداران خرید هوندا CRV می ‌توانند از داشتن یک خودروی سریع و اقتصادی اطمینان داشته باشند.


آشنایی کلی با خودرو میتسوبیشی اوتلندر

در طرف مقابل ما مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ از میتسوبیشی اوتلندر را انتخاب کرده ‌ایم که بیشترین شباهت را با خودروی هوندا CRV دارد. این خودرو به عنوان یک خودروی شاسی بلند سایز متوسط و بلند قامت شناخته می‌ شود که طراحی امروزی دارد و به عنوان یک خودروی با کیفیت به بازار عرضه شده است. طراحی بدنه این خودرو چندان عضلانی نیست و بیشتر یک خودروی حجمی محسوب می‌ شود. ضمن اینکه طراحی بیشتر قسمت‌ های این خودرو ساده و معمولی بوده و هیچ طرح فانتزی خاصی در بدنه یا در آپشن ‎های آن به کار گرفته نشده است.

اما با خرید میتسوبیشی اوتلندر مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ شما صاحب یک خودرو با پیشرانه ۲۳۶۰ سی سی می‌ شوید که امکان تولید حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۲ نیوتن متر را به شما می ‌دهد. این نیرو به چهار چرخ خودرو انتقال داده می‌ شود و اگر یک گیربکس اتوماتیک CVT در آن استفاده شده است. قرار دادن این فاکتور ها در کنار یکدیگر باعث شده که مصرف ترکیبی میتسوبیشی اوتلندر در حدود ۹ لیتر باشد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ خودرو هم در حدود ۱۱ ثانیه اندازه گیری شده است.


ارزش خرید کدام خودرو بیشتر است

حالا اگر قصد ورود به بازار خرید و فروش هوندا CRV یا میتسوبیشی اوتلندر را دارید لازم است که فاکتور هایی مانند امکانات و آپشن‏ها و همچنین قیمت خودرو ها را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه هر دو خودرو مربوط به چند سال اخیر هستند امکاناتی مانند دوربین دید عقب، فروشگاه کنترل، سنسور پارک و امکان تنظیم برقی آینه‌ ها و صندلی ‌ها در آنها دیده می ‌شود. البته وجود سیستم مدیریت مصرف سوخت در خودروی هوندا می ‌تواند جالب توجه باشد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *