اگر در مورد وضعیت قطعات و هزینه نگهداری هیوندا جنسیس نگران هستید این مطلب را بخوانید

وقتی که در وب ‌سایت ‌های مختلف به دنبال خرید هیوندا جنسیس هستید، با قیمت ‌های سرسام آوری مواجه می ‌شوید که حتی ممکن است مسئله قطعات و هزینه نگهداری آن هم برای شما تبدیل به یک چالش شود. چیزی که در حال حاضر در بازار دیده می‌ شود این است که قیمت هیوندا جنسیس در حدود ۱ میلیارد ودویست میلیون تومان است که رقم بسیار بالایی محسوب می ‌شود. معمولاً خودروهای گران قیمت هزینه نگهداری بالایی هم دارند.

پس با این تفاسیر اگر به فکر حضور در بازار خرید و فروش هیوندا جنسیس هستید در این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد هزینه‌ های نگهداری خودرو و همچنین قیمت قطعات آنها بحث کنیم.

نقد و بررسی کامل خودرو های جنسیس را نیز مطالعه نمایید

هزینه مصرف سوخت هیوندا جنسیس

اولین و معمولی ‌ترین هزینه نگهداری هیوندا جنسیس چه به صورت سدان و چه به صورت کوپه، تأمین هزینه مربوط به مصرف سوخت خودرو است. در این خودروها از یک موتور با حجمی در حدود ۳٫۸ لیتر استفاده شده است که مصرف سوخت ترکیبی آن در حدود ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. خوشبختانه برای این خودروها شما امکان استفاده از بنزین تولید داخل را دارید و حتی می‌ توانید از مکمل هم استفاده کنید. اما در هر صورت باید قبول کنیم که این مصرف سوخت هزینه بالایی نسبت به سایر خودروهای خارجی بازار دارد.

 

هزینه تعویض روغن‌ های خودرو

برای تعویض روغن هیوندا جنسیس شما امکان استفاده از تعمیرگاه‌ ها و سرویس کارهای معمولی ایرانی را دارید و در این مورد نیازی نیست که به دنبال یک سرویس کار تخصصی بگردید. اگر هم به فکر تعویض روغن موتور باشید، قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است که با توجه به برند های مختلف به ازای هر لیتر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان باید در نظر بگیرید. در نظر گرفتن مبلغی در حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برای روغن هیدرولیک، ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای روغن گیربکس و ۱۲۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای تعویض فیلتر روغن سایر هزینه ‌های این مورد هستند.

هزینه تعویض لنت، تعویض شمع و لاستیک

اگر از خرید هیوندا جنسیس هیجان زده هستید، باید در مورد هزینه تعویض لنت، تعویض شمع و تعویض لاستیک خودرو هم چاره ‌ای بیندیشید. این خودرو وزن بالایی دارد و از طرف دیگر سرعت آن هم بالاست. همه این موارد دست به دست هم می‌ دهند که قیمت لنت ترمز آن نسبتاً بالا باشد. در حال حاضر قیمت دیسک ترمز جلو جنسیس در حدود یک میلیون تومان و قیمت دیسک ترمز عقب آن هم در حدود ۲ میلیون تومان است. ضمن اینکه شما برای خرید شمع ایریدیوم لیزری هم رقمی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان باید بپردازید.

اما موضوع مهم بعدی، خرید لاستیک برای خودرو است. خوشبختانه آمار مصرف لاستیک این خودروها پایین است و شما می‌ توانید از لاستیک ‌های خارجی با مدت زمان طولانی استفاده کنید. در این مورد شما می ‌توانید از لاستیک دانلوپ، لاستیک کومهو، لاستیک فالکن، لاستیک نکسن و لاستیک رودستون استفاده کنید که قیمت این چند مدل بین ۶ میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان متغیر است. البته لاستیک بارز به عنوان یک لاستیک ایرانی با قیمت بسیار پایین ‌تر هم فروخته می ‌شود.

هزینه خرید قطعات بدنه خودرو

وقتی که شما مبلغی در حدود ۱ میلیارد ودویست میلیون تومان را به عنوان قیمت هیوندا جنسیس می ‌پردازید، مطمئن باشید که قیمت قطعات بدنه و قیمت قطعات تزئینی هیوندا جنسیس هم به اندازه کافی بالاست. فقط در این مورد کافی است که به سراغ خرید و فروش جنسیس در بخش قطعات یدکی بروید تا درک کامل از این قیمت ‌ها به دست بیاورید.

بررسی‌ های ما نشان می‌ دهد که شما برای دینام جنسیس ۲ میلیون تومان، برای یک گلگیر سمت راست ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، برای چراغ خطر خودرو ۱۲ میلیون تومان و برای رینگ جنسیس هم ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باید بپردازید.

نکته امیدوار کننده در مورد هزینه تأمین قطعات و هزینه نگهداری هیوندا جنسیس این است که شما امکان استفاده از محصولات موجود در بازار را دارید و نیازی به محصولات فابریک و اورجینال کارخانه نیست. به همین دلیل است که برای نگهداری یا سرویس سالانه این خودروها هزینه چندانی نمی ‌پردازید و می ‌توانید از داشتن یک خودروی لوکس و با کیفیت لذت ببرید. البته مطمئناً استفاده از بنزین با کیفیت و مکمل، استفاده از لاستیک‌ های خوب خارجی و همچنین استفاده از قطعات یدکی اصلی و اورجینال این امکان را به شما می ‌دهد که از نهایت ظرفیت خود را به بهترین شکل استفاده کنید.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *