نگهداری از هاچ بک محبوب هیوندای؛ هیوندا i30 چقدر برایتان هزینه دارد؟

با توجه به اینکه هرروز خیابان‌ های شهر شلوغ‌ تر می ‌شوند و هرروز مدت زیادی را باید در مسیرهای پرترافیک شهری سپری کنیم، خرید یک خودرو هاچ بک انتخاب بسیار هوشمندانه ‌ای است. زیرا ویژگی‌ هایی مانند پیدا کردن جای پارک آسان، مصرف سوخت کم و مانور دادن راحت ‌تر در خیابان‌ های تنگ و شلوغ شهر تنها در خودروهای هاچ بک دیده می ‌شود. در این میان کمپانی کره ‌ای هیوندای با در نظر گرفتن نیاز بازار به خودروهای کوچک شهری، مدل ‌های متنوعی از خودروهای هاچ بک را وارد بازار کرده است تا سهم بزرگ ‌تری از این بازار را از آن خود کند. در حال حاضر خرید و فروش خودروهای هاچ بک هیوندای در بازار اروپا طرفداران بسیاری دارند و جزو خودروهای پرفروش این بازار محسوب می ‌شوند.

نه تنها در اروپا بلکه در بازار ایران نیز مدل ‌هایی مانند هیوندا ولستر و هیوندا i30 در بازار ایران نیز به موفقیت خوبی دست پیدا کردند. هیوندا i30 به دلیل طراحی خوب، کابین جادار و مناسب و نیز امکانات خوبی که در اختیار سرنشینان خود قرار می ‌دهد توانست حتی در طول عمر کوتاه خود در بازار ایران، خریداران زیادی را متقاعد کنند که از این خودرو به‌ عنوان خودرو شهری خود استفاده کنند. اما با توجه به اینکه واردات این خودرو سال ‌هاست در ایران متوقف شده، آیا هنوز هم خرید هیوندا i30 از ارزش بالایی برخوردار است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا هزینه ‌های نگهداری از این خودرو را در شرایط فعلی بازار ایران بررسی کنیم.

قیمت لوازم و قطعات یدکی هیوندا i30 در ایران

هرچند که در بازار جهانی هیوندا i30 جزو خودروهای اقتصادی محسوب می‌ شود که از هزینه نگهداری بسیار پایینی نیز برخوردار است. اما شرایط بازار خودرو ایران قیمت این خودرو را به شکل غیر منطقی افزایش داده است. در پی افزایش قیمت هیوندا i30 در ایران، قیمت قطعات آن نیز در طول دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است. همین موضوع باعث شده تا ارزش خرید این هاچ بک شهری در ایران به ‌شدت کاهش پیدا کند. به همین دلیل نیز خریداران قشر متوسط به‌ ناچار از میان خودروهای چینی گزینه مورد نظر خود را انتخاب می‌ کنند. با اجاره هیوندای از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.
همان ‌طور که می ‌دانید، هیوندا i30 تنها ۲ سال توسط کرمان موتور در ایران عرضه شد و مدل‌ های دست‌ دوم موجود از آن در بازار ایران مربوط به سال‌ های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ هستند. به همین دلیل نیز قطعات آن در بازار ایران کمیاب شده ‌اند. این عامل نیز به افزایش قیمت قطعات هیوندا i30 در بازار ایران دامن می ‌زند.

قیمت چراغ‌ های جلو هیوندا i30 

در حال حاضر قیمت هرکدام از چراغ‌ های جلو این خودرو حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان قیمت دارد. پرژکتورهای مه ‎شکن آن نیز حدود ۲ تا ۲٫۵ میلیون تومان، راهنمای آینه ‌ها ۱٫۵ میلیون تومان، درب‌ های جلو هرکدام ۱٫۵ میلیون تومان، گلگیرهای جلو ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان، سپر عقب ۷۰۰ هزار تومان، سپر جلو ۸۰۰ تا ۱ میلیون تومان، کمک عقب ۴۰۰ هزار تومان و لاستیک مناسب برای هیوندا i30 حدود ۳٫۵ تا ۴ میلیون تومان است. با توجه به اینکه مدل ‌های موجود از هیوندا i30 در ایران حداقل مربوط به ۶ سال پیش هستند، احتمال صدمه دیدن آن ‌ها در تصادفات نیز بیشتر است. باوجود این قیمت ‌ها می ‌توان گفت هر تصادف جزئی می ‌تواند حداقل حدود ۱ میلیون تومان خرج روی دست شما بگذارند. بنابراین اگر قصد خرید هیوندا i30 دست ‌دوم را دارید، بهتر است هزینه قطعات یدکی آن را نیز در نظر داشته باشید.

هزینه لوازم مصرفی هیوندا i30

در اینکه خودروهای هیوندای از کیفیت خوبی برخوردار هستند شکی نیست. اما برای سالم نگه ‌داشتن قطعات فنی آن لازم است که همواره سرویس‌ های دوره ‌ای این خودرو را به ‌موقع انجام دهید. لوازم مصرفی یک خودرو شامل روغن‌ موتور، روغن گیربکس، فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر داخل کابین و لنت ترمز جلو عقب است که تقریباً در هر سرویس دوره‌ ای باید تعویض شوند. قیمت فیلتر هوای هیوندا i30 در حال حاضر حدود ۶۰ هزار تومان، فیلتر روغن آن حدود ۵۰ هزار تومان، لنت ترمز جلو اصلی هیوندای حدود ۶۵۰ تا ۹۰۰ هزار تومان و لنت ترمز عقب نیز حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

با در نظر گرفتن این قیمت‌ ها، سرویس‌ های دوره‌ ای هیوندا i30 نیز هزینه زیادی روی دستتان خواهد گذاشت و در هر سرویس دوره‌ ای با احتساب دستمزدها حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان باید هزینه کنید. این هزینه برای خودروهای دست‌ دوم در استفاده ‌های طولانی ‌مدت افزایش نیز خواهد داشت. با این تفاسیر دیگر نمی ‌توان گفت با خرید هیوندا i30 صاحب یک خودرو اقتصادی و مقرون ‌به‌ صرفه خواهید شد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *