نکاتی که قبل از خرید هیوندا سوناتا باید به آن توجه کنید

هیوندا سوناتا نامی است آشنا که حدود ۱۴ سال است در بازار ایران حضور دارد. در اصل شهرت این خودرو به خاطر حضور نسل ششم آن ، که به سوناتا YF معروف است، در ایران بالا گرفت و به سدانی لوکس و جذاب برای خریداران ایرانی تبدیل شد. ; خودروسازی هیوندای برای تولید این سدان متوسط خود هزینه بسیار زیادی پرداخت و در واقع می ‌توان گفت پروژه ساخت این خودرو یکی از سنگین ‌ترین پروژه ‌های هیوندای در تمام طول فعالیتش محسوب می ‌شد. اما در نهایت این تلاش‌ ها و هزینه ‌ها به ثمر نشست و سوناتا اکنون به یکی از قابل اعتماد ترین و بهترین سدان ‌های متوسط در بازار جهانی تبدیل شده است.

خوشبختانه هیوندا سوناتا در بازار ایران نیز با مدل‌ های جدید خود حضور دارد. این نسل که از زبان طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به نسل‌ های قبل خود بهره می ‌برد توانسته افراد بیشتری را به اجاره هیوندا سوناتا علاقه ‎مند کند. با توجه به این که تقریباً تمام نسل‌ های این خودرو در ایران موفق ظاهر شده‌ اند، در بازار دست دوم نیز هنوز خرید و فروش و اجاره خودرو سوناتا LF  کارکرده رونق دارد. به همین دلیل نیز تصمیم گرفتیم در ادامه این مطلب نکاتی را در رابطه با خرید و اجاره این خودرو در اختیار شما قرار دهیم تا اگر شما هم یکی از علاقه مندان به هیوندا سوناتا هستید آگاهانه ‌تر تصمیم خود را قطعی کنید.

مدل‌ های موجود از هیوندا سوناتا در بازار ایران

اولین حضور هیوندا سوناتا مربوط به نسل پنجم این خودرو است که در سال ۲۰۰۶ به ایران رسید. مدل‌ های نسل پنجم این خودرو با موتورهای ۳٫۳ لیتری v6 با قدرت ۲۳۷ اسب بخار و ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر با ۱۶۴ اسب بخار در ایران حضور داشتند. طراحی این نسل در واقع یک نمونه ساده و اولیه از طراحی نسل ششم بود. با این حال در همان زمان نیز ویژگی‌ هایی مانند ایمنی بالا و امتیاز ۴ ستاره از euro NCAP و نیز امکانات خوب خرید هیوندا سوناتا را برای مشتریان ایرانی توجیه می‌ کرد. با اجاره هیوندای از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

در سال ۲۰۰۸ فیس لیفت جدیدی از نسل پنجم وارد ایران شد که بهبودهای زیادی در طراحی ظاهری هیوندا سوناتا را با خود به همراه آورده بود. هم چنین در داخل کابین نیز طراحی آن بسیار متفاوت ‌تر و امکانات آن به روزتر شده بود.

نسل ششم هیوندا سانتافه که محبوب‌ ترین نسل این خودرو در ایران محسوب می ‌شود، در سال ۲۰۰۹ زبان کاملاً متفاوت و جدیدی را معرفی کرد که باعث می ‌شد خریداران ایرانی بیش از پیش به عنوان یک خودرو لوکس به این خودرو نگاه کنند. هیوندای برای تولید این نسل جذاب از این خودرو نیز امکانات به روز زیادی را در نظر گرفته بود که در چشم خریداران تجملگرای ایرانی ارزش خرید و فروش هیوندا سوناتا را افزایش می ‌داد. به همین دلیل نیز بیشتری میزان خرید و فروش هیوندا سوناتا در ایران مربوط به همین نسل است.

در سال ۲۰۱۲ بازهم سوناتا با یک فیس لیفت مواجه شد که همان طراحی قبلی را با استفاده از تیغه‌ های کروکی اطراف شیشه‌ ها و نیز LED‎ های جدید تر در چراغ‌ های جلو مدرن‌ تر جلوه می ‌داد.

هم اکنون نسل هفتم هیوندا سوناتا با مدل‌ های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ خود در ایران حضور دارد. این نسل نیز با المان‌ های مطابق با طراحی روز، تعداد زیادی امکانات ایمنی در مدل پایه و یک موتور ۲٫۴ لیتری به بازار ارائه می‌ شود.

بنابراین اگر بخواهید از میان مدل‌ های دست دوم این خودرو در بازار بهترین آن ‌ها را انتخاب کنید که قیمت خوبی هم داشته باشد، می ‌توانید به سراغ خرید هیوندا سوناتا نسل ششم مدل‌ های ۲۰۱۴ و یا نسل هفتم مدل ۲۰۱۵ بروید. هر کدام از این مدل‌ ها می ‌توانند با طراحی زیبایی که دارند و هم چنین امکانات خوب انتظارات شما را از داشتن یک سدان نسبتاً لوکس برطرف کند.

ایرادات هیوندا سوناتا دست دوم

اگر قصد اجاره هیوندا سوناتا دست دوم را دارید، بهتر است قبل از آن به چند نکته کلیدی دقت نمایید.

همانطور که می دانید کیفیت قطعات فنی خودروهای هیوندا کیفیت و عمر خودروهای ژاپنی و کره ‌ای را ندارند. بنابراین در استفاده‌ های طولانی مدت قطعاً دچار ضعف ‌ها و آسیب ‌هایی خواهند شد. بنابراین قبل از اجاره هیوندا سوناتا دست دوم بهتر است از سلامت این قطعات اطمینان حاصل کنید.

خودروهای هیوندای نیاز به رسیدگی و سرویس‌ های به موقع دارند تا قطعات آن بتوانند در بهترین حالت خود کار کنند. بنابراین اگر صاحب قبلی خودرو اعتقادی به سرویس دوره‌ ای منظم این خودرو نداشته باشد، مدل دست دوم سوناتا خرج زیادی روی دست شما خواهد گذاشت و عملاً هزینه نگهداری از یک خودرو لوکس را برای آن خواهید پرداخت.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *