قطعات و هزینه نگهداری جنسیس کوپه

هیوندای همواره به ساخت خودروهای ارزان‎ قیمت و با کیفیت در بازار معروف بود. بعد از جا افتادن این برند کره ‌ای در بازار و شناخته شدن نسبی آن در بازارهای جهانی، هیوندایی به تدریج روی خودروهای لوکس نیز سرمایه ‎گذاری خود را شروع کرد و تولیدات خودرا مجهز تر از قبل به بازار فرستاد. جنسیس در کنار هیوندای آزرا جزو تلاش‌ های موفق کمپانی هیوندای برای عرضه خودروهای با کیفیت و اصطلاحاً لوکس به بازار جهانی بود. هر دو خودرو نیز موفقیت زیادی برای هیوندای به همراه داشتند. بعد از موفقیت نسبی در این استراتژی نوبت به دسته‌ ای دیگر از خودروها بود که هیوندا نماینده شایسته ‌ای در آن ‌ها نداشت.

جنسیس کوپه نتیجه تلاش شرکت هیوندای برای به تسخیر در آوردن بازار خودروهای اسپرت بود. سال ۲۰۱۰ اولین نمونه از این خودرو وارد ایران شد و با استقبال گرمی از سوی جوانانی ایرانی نیز رو به رو شد. خرید جنسیس کوپه با توجه به امکانات زیاد آن برای افرادی که قدرت خرید کوپه ‌های آلمانی یا ژاپنی را نداشتند یک انتخاب فوق العاده محسوب می‌ شد اما از همان زمان عرضه اولیه این خودرو مشخص شد برای نگهداری از جنسیس کوپه باید هزینه ‌های زیادی را متقبل شوید و کم خرج بودن جزو ویژگی ‌های این خودرو نیست! به این ترتیب اگر قصد خرید جنسیس کوپه را دارید توصیه می‌ کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پیشنهاد میکنیم نقد و بررسی خودرو های جنسیس را نیز مطالعه نمایید

هزینه نگهداری جنسیس کوپه

برای این که با هزینه ‌های نگهداری جنسیس کوپه آشنا شوید بهتر است ابتدا نگاهی به مشخصات فنی این خودرو سرکش بیاندازیم. مشخص است که یکی از دلایل اصلی آمار بالای خرید و فروش جنسیس کوپه توان فنی بالای آن است. موتور قدرتمند ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر MPi یا GDi جنسیس کوپه توان خروجی ۳۴۸ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را در اختیار گیربکس ۸ سرعته اتومات با کنترل الکترونیکی قرار می‌ دهد. این ترکیب پرقدرت شتاب ۵٫۹ ثانیه‌ ای و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر را برای جنسیس کوپه به ارمغان آورده‌ اند. اما این موتور حجیم به شدت تشنه بنزین است و در شهر مصرف ۱۵ لیتری نیز برای آن ثبت شده است. به این ترتیب اولین هزینه ‌ای که جنسیس کوپه روی دست شما خواهد گذاشت مصرف زیاد بنزین است.

علاوه بر این خودروهای اسپرت ذاتاً به این دلیل ساخته می‌ شوند که بتوانید با آن‌ ها سرعت بالا و رانندگی هیجان انگیز را تجربه کنید. به همین دلیل معمولاً به این خودروها فشاری بیشتر از خودروهای معمولی وارد می‌ شود. در نتیجه احتمال خرابی قطعات در آن‌ ها بیشتر از سایر خودروها است. آمار فروش هیوندای در سراسر جهان نشان دهنده آن است که این خودرو توانسته اعتماد مشتریان را از لحاظ کیفیت ساخت و توانایی تحمل فشار به دست آورد اما واقعیت این است که هیوندای تجربه ساخت خودروهای این چنینی را برای مدت طولانی ندارد و نمی ‌توان کیفیت جنسیس را با خودروهای ژاپنی و آلمانی موجود در بازار مقایسه کرد. به همین دلیل تعویض متعدد قطعات یک امر اجتناب ناپذیر در این خودرو است و این موضوع نیز روی افزایش هزینه ‌های نگهداری این خودرو تأثیر خواهد گذاشت.

وضعیت قطعات جنسیس کوپه

قیمت قطعات خودرو همواره با قیمت خود خودرو رابطه مستقیمی دارد. حالا که قیمت جنسیس کوپه در ایران چندین برابر شده است قیمت قطعات جنسیس کوپه نیز در بازار سر به فلک کشیده است. علاوه بر این واردات جنسیس کوپه حدود ۵ سال است که متوقف شده است و در زمان عرضه نیز واردات آن چندان زیاد نبود. در چنین شرایطی واردات قطعات این خودرو چندان زیاد نیست و احتمال کمبود بعضی از قطعات پر مصرف نیز در بازار زیاد است. هرچند آسان موتور به عنوان نمایندگی هیوندای در ایران عملکرد بدی در این زمینه ندارد اما دسترسی به تعمیرگاه‌ های نمایندگی مجاز در بسیاری از شهرها و استان‌ های کشور به سادگی انجام پذیر نیست. 

قطعات جنسیس کوپه در سایت های آنلاین

البته شما برای پیدا کردن قطعات جنسیس کوپه می ‌توانید با مراجعه به سایت های آنلاین آگهی‌ های زیادی مربوط به قطعات اصلی و با کیفیت خودرو پیدا کنید که ممکن است کار شما را برای یافتن قطعه مورد نظر ساده ‌تر کند. هرچند همواره تعدادی از افراد سودجو نیز در کمین هستند تا از با قطعات بی کیفیت کپی مشکلاتی را برای دارندگان خودروهای گران قیمت همچون جنسیس کوپه ایجاد کنند. به این ترتیب قبل از خرید قطعات سعی کنید از اصالت و کیفیت آن ‌ها مطمئن شوید تا مشکلی برای خودرو شما ایجاد نکند.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *