از نقاط مثبت و منفی سوناتا برای خرید آن کمک بگیرید

نسل‌ های مختلف هیوندا سوناتا از جمله سوناتای معمولی و سوناتای هیبرید با ویژگی ‌های متفاوتی ساخته شده ‌اند که هر کدام از آنها شرایط خاص خود را دارند. به همین دلیل دارندگان این خودروها می ‌توانند به خوبی از نقاط مثبت خودرو برای کیفیت رانندگی خوب بهره ببرند. مسلماً نکات منفی در اجاره هیوندا سوناتا تأثیر بسیار مهمی دارند و ما هم در این مطلب برای نشان دادن اهمیت این موضوع به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

پس با ما در این مطلب همراه باشید تا نکات مثبت و منفی هیوندا سوناتا را معرفی کنیم و ببینیم که هر کدام از آن ‌ها در نهایت چه تأثیری بر کیفیت رانندگی ما خواهند داشت.

میتوانید اطلاعات کامل درمورد هیوندا lf را در مطلب هیوندای سوناتا LF با وقار و چابک بخوانید

نکات مثبت هیوندا سوناتا 


کیفیت ساخت بدنه سوناتا 

یکی از دلایل محبوبیت بالای هیوندا سوناتا استفاده از مواد با کیفیت و متریال های درجه یک در ساخت بدنه آن است. بیش از ۴۵ درصد از ساختار بدنه این خودرو با فولاد مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده است و در سایر قسمت‏های آن شاهد استفاده از آلیاژهای مختلف هستیم. رنگ استفاده شده در این خودروها مقاومت بالایی در برابر نور خورشید و سرما دارد و اگر تصادف کنید می ‌توانید خودرو را به صورت مادام العمر نگه دارید.

موتور قوی بهینه سوناتا 

این یکی دیگر از ویژگی‌ هایی است که ما را به اجاره هیوندا سوناتا تشویق می ‌کند. در این خودرو از یک پیشرانه با حجم ۲۳۵۹ سی‌ سی استفاده شده است که حجم آن با چهار سیلندر با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ پر شده است. موتور می ‌تواند ۱۷۸ اسب بخار قدرت را در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند و نهایت گشتاور آن هم ۲۲۵ نیوتن متر باشد. استفاده از یک گیربکس به صورت ۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک به این معنی است که شما می ‌توانید از کشش خودرو در شرایط مختلف اطمینان کامل داشته باشید.

ایمنی قابل قبول سوناتا 

موارد مهم در اجاره هیوندا سوناتا توجه به ایمنی خودرو است. ایمنی یک خودرو هم به سیستم ترمز و پایداری استفاده شده در آن بستگی دارد و هم شامل استفاده از ایربگ ها و سیستم ‌های ایمنی جانبی است. در خودروی سوناتا شاهد استفاده از سیستم ترمز دیسکی ضد قفل هستیم که در کنار آن سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز هم استفاده شده است. اما برای راننده و سرنشین جلو امکان استفاده از ایربگ به صورت جانبی و پرده ‌ای فراهم شده است که احتمال آسیب دیدن آنها را در حوادث مختلف به حداقل کاهش می ‌دهد.

کیفیت رانندگی و راحت سوناتا 

موارد مختلفی در کاهش تصادفات و بالا بردن کیفیت رانندگی با خودرو نقش دارند که مهم ‌ترین آن ‌ها سیستم فرمان و هدایت خودرو است. هیوندا سوناتا از سیستم فرمان برقی تلسکوپی با روکش چرمی استفاده شده است که بر روی آن دکمه ‌های کاربردی استفاده شده و عملاً از کاهش تمرکز راننده جلوگیری می ‌کند. ضمن اینکه امکاناتی مانند دوربین دید عقب و کروز کنترل به راننده برای تسلط بیشتر بر فضای اطراف خود کمک می ‌کند و احتمال بروز خطا در رانندگی را به حداقل می ‌رساند.

نکات منفی هیوندا سوناتا

قیمت بالای سوناتا برای ایرانی ‌ها 

باید قبول کنیم که پرداخت قیمت چند صد میلیون برای یک خودروی سدان در بسیاری از ایرانی‌ ها امکان پذیر نیست. قیمت هیوندا سوناتا یکی از بزرگترین معضلات است که ایرانی‌ ها برای داشتن چنین خودروی با کیفیتی با آن مواجه هستند. حال حاضر مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ از این خودروها با قیمتی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان در بازار ایران خرید و فروش می ‌شود که مسلماً قیمت بسیار بالایی است.

محدود بودن فضا عقب خودرو سوناتا 

در بند های قبلی به وجود یک طراحی مدرن و زیبا از لحاظ آیرودینامیکی برای خودرو اشاره کردیم. یکی از ایراداتی که به طراحی این خودرو وارد شده است مربوط به قسمت سرنشینان عقب خودرو بوده که فضای محدود و تنگی دارد. در قسمت سقف خودرو شاهد استفاده از یک سبک منحنی وار با شیب منفی در قسمت عقب هستیم که احتمالاً فضای آن برای افراد با قد بالاتر از ۱۹۰ سانتی متر محدود خواهد بود.

اطلاعاتی که در این مطلب به آن اشاره کردیم نکات مثبت و منفی هیوندا سوناتا هستند که مطمئناً در جریان اجاره این خودرو و انتخاب گزینه مناسب از بازار برای شما اهمیت ویژه ‌ای دارد. پرداخت مبلغی در حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای هر شب اجاره مطمئناً سطح انتظار شما را از یک خودروی خارجی بالا تر می ‌برد و انتظار دارید که کیفیت بهتری نسبت به خودروهای داخلی در اختیار شما قرار دهد. هیوندا سوناتا شما را به این هدف اولیه می ‌رساند اما در هر صورت باید ایرادات آن را هم مد نظر قرار دهید.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *