فورتو؛ برادر کوچک ‌تر مرسدس بنز

مرسدس، سواچ و آرت؛ این سه ترکیب در نهایت اسمارت را ساختند که سواچ خیلی زود یعنی همان سال‌های ۱۹۹۰ دایملر را تنها گذاشت. این برند اما اسمارت را یک تنه، تک و تنها به پیش برد. فورتو، فورفور و فورتو برقی سه خودروی این کمپانی هستند که در آمریکا، آفریقا و اروپا حسابی هوادار دارد. اگر چه ایران جزو کشور های وارد کننده خودرو های اسمارت محسوب نمی ‌شود اما نمایندگی ‌های مرسدس بنز در شهر های مختلف کشور چند سالی است که اقدام به واردات محدود ماشین ‌های این برند کرده ‌اند. برای مثال اسمارت فورتو که از سال ۱۹۹۸ خط تولیدش فعال است، در کشور خرید و فروش می‌ شود.

مطالعه مطلب ” اسمارت؛ کوچولوی زبر و زرنگ آلمانی ” نیز به شما پیشنهاد میشود

تفاوت نسل های مختلف فورتو

فورتو سه نسل دارد. نسل اول آن از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ و سپس از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ روی کار بود. فورتو های نسل اول موتور ۳ سیلندر توربو داشتند و تفاوتشان در حجم موتور، حداکثر سرعت و قدرت بود. همچنین گیربکس خودرو های نسل اول، ۶ دنده نیمه اتوماتیک معرفی می ‌شد.
در نسل دوم موتور های اسمارت فورتو متنوع شد: توربو، باراباس، ام اچ دی و سی دی آی که همگی از نوع بنزینی با حجم ۷۹۹ و ۹۹ سی سی بودند.

اسمارت فوتو نسل سوم که در ایران هم به چشم می‌ خورد، هم از نظر ظاهر هم از نظر فنی با نسل ‌های پیشین خود تفاوت داشت. مثلا عرض آن افزایش پیدا کرد یا داشبورد این وسیله نقلیه تا اندازه زیادی منظم و مدرن شد. همچنین از آنجایی که کمپانی اسمارت هنوز هم زیر نظر مرسدس بنز است، اسمارت فوتو جدید از آپشن ‌های بنز کلاس C به شدت بهره برده است. برای اجاره خودرو بنز C200 با کارشناسان ما در پرارین خودرو تماس حاصل فرمائید

قدرت موتور فورتو 

گیربکس این خودرو، ۶ دنده دستی و دو کلاچه اتوماتیک عنوان می‌ شود. از دیگر مشخصات نسل سوم این خودرو باید به موتور ۱۲ سوپاپ ۳ سیلندری اشاره کرد که می‌ تواند ۸۹ اسب بخار تولید کند. از سوی دیگر اسمارت فورتو مدل جدید ۱۴۵ کیلومتر در ساعت حداکثر سرعت دارد. همچنین در هر صد کیلومتر تنها حدود ۵ لیتر بنزین می‌ خواهد! البته که خودرو های کمپانی اسمارت به طبیعت ‌دوستی معروفند.

فورتو رقیب کیا پیکانتو

رقیب اسمارت فورتو نسل سوم را کیا پیکانتو، کوچک ‌ترین عضو خانواده کیا موتورز می‌ دانند. پیکانتو مانند اسمارت فورتو قطعات با کیفیتی دارد و از نظر طراحی بسیار دلربا و خاص است. اما در مقایسه با این خودرو دو نقطه ضعف اساسی دارد: اول از همه به گوش رسیدن صدای موتور در سرعت بالا بود. در واقع کیا پیکانتو برخلاف اسمارت فوتو سیستم تعلیق نرمی ندارد و در کابین لرزش‌ های بی ‌مورد به خصوص هنگام تعویض دنده در شتاب بالا کاملا حس می ‌شود. از سوی دیگر اسمارت، شاید تنها کمپانی اروپایی باشد که قیمت‌ گذاری خودرو های آن بر خلاف وابستگی اولیه ‌اش به مرسدس بنز، پایین بود. این در حالی است که کیا پیکانتو حداقل در ایران با قیمت کمی خرید و فروش نمی ‌شود.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *