اسمارت؛ کوچولوی زبر و زرنگ آلمانی

«DMG» نام گروه خودروسازی آلمانی بود که سنگ بنای اولیه‌ اش در سال ۱۸۹۹ زده شد. دایملر در طول مدت آنقدر فربه شد که توانست با گروه Benz & cie ادغام و به دایملر بنز AG معروف شود. دایملر AG هنوز هم فعال است و خیلی از برند های معروف زیر سایه این برند آلمانی کار می‌ کنند. این نکته ‌ای است که خیلی ‌ها آن را نمی ‌دانند. اما چه برند هایی؟ مرسدس بنز و اسمارت! و هر دو در زمینه خودرو های لاکچری نه تنها در آلمان که در سراسر دنیا زبانزد عام و خاص هستند. مرسدس بنز احتمالا به گوش خیلی ‌ها آشنا باشد. از این رو می ‌خواهیم Smart را معرفی کنیم؛ ترجمه فارسی آن هوشمند است که اگر قدری بیشتر ماشین‌ های این کمپانی را بشناسید، به زیرکی آن ‌ها پی خواهید برد. اسمارت در ایران هم وارد و خرید و فروش می ‌شود.

مطالعه مطلب ” ایمن، اقتصادی و در عین حال زیرک؛ نگاهی به برند خودروسازی اسمارت “را به شما پیشنهاد میدهیم

بهترین خودروهای اسمارت

فورتو و فورفور (Fortwo, Forfour) مشهور ترین محصولات اسمارت زیر پرچم دایملر بودند، با این حال در آلمان نماندند و به قاره ‌های دیگر از جمله آسیا و آفریقا صادر شدند. نسل اول اسمارت فورتو از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰ واسمارت فورفور از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ خط تولید فعالی داشت. بد نیست بدانید نام اولیه اسمارت فورتو، اسمارت سیتی بود که در دو مدل کوپه و کابریو ساخته می ‌شود. هر چند که در ابتدا از اسمارت فورتو استقبال ویژه‌ ای به عمل نیامد اما از آنجایی که آلمانی ها به سماجت معروفند، بالاخره جای خودشان را در دل ‌ها باز کردند. اولین نکته ‌ای که هنگام دیدن خودرو های اسمارت متوجه آن خواهید شد، اندازه شان است.

با خودرو اسمارت نگران جای پارک نباشید

خودرو های این کمپانی آنقدر کوچک هستند که به هیچ ‌وجه‌ نگرانی بابت پیدا کردن جای پارک وجود ندارد. ماشین‌ های اسمارت هاچ ‌بک یا مینی ‌سوپر نیستند بلکه به آن‌ ها میکرو کار گفته می‌ شود؛ با این حال با توجه به عملکرد و مشخصات فنی انواع خودرو های اسمارت، آن ‌ها را «هیولای ریز جثه‌» می ‌نامند.

حالا از میان انواع خودرو های اسمارت از جمله فورفور، فورتو، رودستر، کی و کراسبلید تنها فورفور و فورتو تولید می ‌شوند.

اسمارت ‌های بازار ایران کدامند؟

پیشتر از خرید و فروش خودرو های اسمارت در ایران سخن گفتیم. در سال ۱۳۸۸ پارس خودرو اعلام کرد قرارداد واردات ۶ هزار خودروی اسمارت به کشور منعقد شده و به زودی شاهد خود نمایی ریزه میزه‌ های آلمانی در خیابان خواهیم بود. این اتفاق اما در عمل نیفتاد. مدتی بعد ستاره خاورمیانه ایرانیان خبر از واردات اسمارت فورتو داد. ظاهرا تا این لحظه نمایندگی اسمارت در ایران همین ستاره خاورمیانه ایرانیان است، هر چند در میان مدل ‌های موجود، چند تایی هم پلاک آزاد دارند یا مثلا در مشهد نمایندگی مرسدس این شهر چند سالی می ‌شود که دست به واردات اسمارت زده است.

حالا اسمارت فورتو در هر دو مدل دو در و چهار در و اسمارت فورفور در نسخه چهار در، در کشور معامله می ‌شوند. البته از آنجا که واردات این میکرو کار ها به ایران در تعداد محدودی صورت گرفته، برای پیدا کردن هر کدام از مدل ‌ها باید سعی بیشتری کرد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *