دو راهی خرید آریو و ۲۰۷؛ جدال لب مرزی

ایران خودرو و سایپا دو کمپانی رقیب داخلی از دیروز تا امروز هستند، این را همه می‌ دانیم. اما حالا می ‌خواهیم دو محصول نسبتا تازه و داغ این شرکت‌ های خودروسازی را با یکدیگر مقایسه کنیم: آریو و ۲۰۷ که طراحان هر دو هنگام مونتاژ نیم ‌نگاهی انداخته ‌اند به ماشین ‌های مشابه یعنی زوتی زد ۳۰۰ و ۲۰۶٫ حالا خرید و فروش آریو و ۲۰۷ در بازار خودرو های داخلی چند وقتی است که آمار تقریبا بالایی به خود اختصاص داده‌ اند؛ دو خودروی هم‌ رده و اقتصادی. هر چند خرید اریو عملا از سال ۱۳۹۳ امکان ‌پذیر شد، با این وجود رقیبی جدی برای ایران‌ خودرویی ‌ها محسوب می شود.

مطالعه مطلب ” چینی که تغییر ملیت داد؛ آریو اس ۳۰۰ و مقایسه آن با ام جی ۳ ” به شما پیشنهاد میشود

آریو یا ۲۰۷ ؟

آریو و ۲۰۷ هر دو در نسخه ‌های دنده دستی و اتوماتیک تولید شدند. با این وجود آریو اس ۳۰۰ از خودرو های به‌روز سایپا به حساب می ‌آید و ۲۰۷ عمر طولانی‌ تری در مقایسه با این وسیله نقلیه دارد. از سویی آریو در رده سدان ‌های خانوادگی و اقتصادی و ۲۰۷ اما در رده هاچبک ‌های بازار قرار می‌ گیرد.

مقایسه قدرت موتور آریو با ۲۰۷ 

برای شروع این چالش ابتدا از مشخصات فنی دو خودروی پیش‌ رو سخن می ‌گوییم. سایپا اس ۳۰۰ یا همان آریو و ۲۰۷ دارای موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه هستند، موتوری که امروزه در اکثر خودرو های نیمه ‌لوکس دیده می ‌شود. با این تفاوت که نوع موتور به کار رفته در آریو از جنس میتسوبیشی است؛ یکی از قوی ‌ترین و بهترین برند های موجود در بازار. آریو در دو موتور ۱۵۰۰ و ۱۶۰۰ سی سی طراحی شده و در این نوشتار موتور ۱۶۰۰ سی سی این خودرو که گیربکس اتوماتیک دارد، مدنظر قرار گرفته است. قدرت تولید اسب بخار اس ۳۰۰، رقم ۱۱۲ را نشان می ‌دهد، اما این شاخصه برای ۲۰۷ دنده اتوماتیک در رقم ۱۰۵ ایستاده است. همچنین وزن بیشتر آریو در برابر ۲۰۷ باعث می ‌شود در سرعت ‌های بالا شتاب و امنیت سایپا اس ۳۰۰ نیز بیشتر حفظ شود. برای اجاره خودرو پژو 207 با کارشناسان ما در پرارین خودرو تماس حاصل فرمائید

مقایسه امکانات آریو با ۲۰۷ 

میزان مصرف سوخت، برای خیلی ‌ها ملاک بسیار مهمی در انتخاب خودرو است. مصرف سوخت ترکیبی ۲۰۷، ۷٫۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی آریو اتومات ۶٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان می ‌شود. همچنین با خرید اریو فول آپشن ۶ ایربگ نصیبتان خواهد شد، در حالی که در ۲۰۷ فول آپشن دنده اتومات تنها ۲ ایربگ وجود دارد. سانروف، تهویه مطبوع خودکار، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سانروف، سنسور پارک عقب و … از آپشن‌ های رفاهی سایپا اس ۳۰۰ است. در حالی که امکانات و تجهیزات ۲۰۷ جز در خصوص کروز کنترل و چراغ مه شکن جلو و عقب چنگی به دل نمی ‌زند.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *