ایمن، اقتصادی و در عین حال زیرک؛ نگاهی به برند خودروسازی اسمارت

تصویری که چند سال پیش از یک ماشین پلیس آمریکایی منتشر شد، گویای همه ‌چیز بود. قضیه از این قرار بود که پلیس آمریکا در مدتی نه چندان کوتاه از خودرو های برند اسمارت برای اتوموبیل‌ های رسمی خود استفاده می‌ کرد. دلیل این کار چابکی، کوچکی و در عین حال مصرف پایین خودروی اسمارت عنوان شد. حالا شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در ایران وسیله‌ های نقلیه این کمپانی معامله می ‌شود.

ماشین ‌های اسمارت بدون شک زیبا و البته تاریخی هستند. طراحی کوچک، کارآیی بالا و در عین حال سازگار با محیط زیست دلایل اصلی خاص بودن خودرو های این برند عنوان می ‌شود. همزمان با افزایش قیمت سوخت در جهان، تقاضا برای خرید وسایل نقلیه این برند افزایش یافت؛ حتی کار تا جایی پیش رفت که اسمارت در یکی از جدیدترین‌ های فورتو، نسخه الکتریکی را هم روانه میدان کند. اما نکته ‌ای که در خصوص خودروی اسمارت باید در نظر گرفت این است که اندازه کوچک آن بیشتر از مصرف سوخت پایینش از نظر مشتری مهم است.

از آنجایی که بازار و کوچه ‌خیابان‌ های شلوغ ما ظرفیت واردات این خودرو را دارند، می‌ خواهیم سه خودروی اسمارت رودستر، فورتو و فورفور را معرفی کنیم. هر چند که نمونه ‌هایی از آن ‌ها در تعداد محدود جهت خرید و فروش به چشم می‌ خورند.

Smart_Roadster


‌اسمارت رودستر

اسمارت رودستر در سال ۲۰۰۳ طراحی شد و تا سال ۲۰۰۶ در بازار ماند. این خودرو در کلاس خودرو های اسپرت اسمارت قرار دارد، به همراه یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک. با وجود آنکه رودستر زیر مجموعه مرسدس بنز به حساب می‌ آمد، عده‌ ای آن از بد ترین ماشین ‌های اسپرت دنیا می‌ شمارند. رودستر در نمونه ‌های دو در معمولی و کوپه به بازار آمد. پیشرانه ۷/۰ لیتری سه سیلندر توربوی این خودرو در یک مدل ۶۱ و در مدل دیگر ۸۲ اسب بخار تولید می ‌کند. از دیگر مشخصات فنی اسمارت رودستر باید به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت اشاره کرد. اما چرا آن را در رده بدترین خودرو های اسپرت قرار دادند؟ به علت مشکل روغن ‌ریزی که دایملر پس از مدتی در پی رفع آن عمل کرد!

مطالعه مطلب ” سرنوشت عجیب جک؛ معرفی کمپانی خودروسازی JAC ” را به شما پیشنهاد میکنیم


اسمارت فورتو

حالا به اولین خودروی اسمارت بر می ‌گردیم، اسمارت فورتو که ابتدا در سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ تولید شد و با یک وقفه یک ساله، از ۲۰۰۱ تا همین حالا در نسل ‌های مختلف به بازار آمد. فورتوی اولیه یک موتور سه سیلندر توربوی بنزینی با حجم ۵۹۹ سی سی داشت اما از سال ۲۰۱۴ حجم موتور این خودرو به رقم ۶۹۸ سی سی رسید و پس از مدتی یک موتور ۷۹۹ و ۹۹۹ سی سی به خانواده اسمارت فورتو اضافه شد. موتور ۳ سیلندر توربوی اسمارت فورتو ۹۹۹ سی سی، می ‌تواند ۱۴۵ کیلومتر در ساعت براند و ۸۴ اسب بخار تولید کند. از خوش روزگار فورتو نسل سوم که به مرسدس بنز سری سی رفته، به کشور وارد شده است.


اسمارت فورفور

فورفور دیرتر از فورتو به بازار آمد، حتی ۸ سالی هم وقفه در خط تولیدش به وجود آمد. فورفور مینی‌ سوپر پنج در اسمارت است. جدید ترین خودروی اسمارت فورفور موتوری با ۸۹۸ سی سی حجم، سه سیلندر ۱۲ سوپاپه توربو دارد. با این حال قیمت این خودرو در بازار ایران کمی گران است.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *