مزایا و معایب سراتو سایپا

نسخه اصلی خودرو کیا سراتو به عنوان پرفروش ‌ترین و محبوب‌ ترین خودرو در بازار جهانی شناخته می ‌شود چرا که از هر نظر از جمله طراحی ظاهری، طراحی داخل کابین، مشخصات فنی و امکانات ایمنی بی ‌نظیر است اما متاسفانه نمونه وارداتی این خودرو که توسط شرکت سایپا مونتاژ می ‌شود از معایب زیادی برخوردار است تا جایی که به خریداران پیشنهاد می‌ شود که در خرید سراتو سایپا خیلی دقت کنند.

نکات مهمی که قبل از خرید سراتو سایپا باید بدانید، نیز بخوانید

نقاط مثبت سراتو سایپا

طراحی ظاهری مناسب سراتو سایپا

می ‌توان گفت که شرکت خودروساز سایپا در طراحی ظاهری سراتو خوب عمل کرده است چرا که سراتو سایپا با طراحی ظاهری مناسبی که دارد هم توانسته نظر جوان ‌ها را به خود جلب کند هم توانسته به ماشین مورد علاقه افراد میان سال تبدیل شود. بنابراین یکی از مهم‌ ترین محاسنی که سراتو سایپا دارد طراحی ظاهری آن است که باعث جذب گروه‌ های مختلف سنی شده است.

طراحی داخلی قابل قبول سراتو سایپا

خودروهای کمپانی کیا در طراحی ظاهری خود از اصالت خاصی برخوردارند، به گونه‌ ای که می ‌توان این اصالت را در طراحی داخل کابین سراتو سایپا نیز مشاهده کرد. در حالی که خیلی از خودروهای رقیب سراتو سایپا در طراحی ظاهری و به ویژه در طراحی کابین، کپی ‌برداری را به خلاقیت در طراحی ترجیح داده ‌اند.

فضای مناسب کابین سراتو سایپا

طول، عرض و ارتفاع سراتو سایپا به ترتیب ۴۵۳۰، ۱۷۷۵ و ۱۴۶۰ میلی‌ متر هستند از این ‌رو می ‌توان گفت که این خودرو یک سدان کوچک است. با این وجود سراتو سایپا از نظر جادار بودن فضای داخل کابین بهتر از رقبای خود عمل کرده است چراکه دارای فضای بیشتری در بخش کابین است.


نقاط منفی سراتو سایپا

کمبود برخی از آپشن ‌ها سراتو سایپا

شرکت خودروساز سایپا برخی از آپشن ‌های این خودرو را با دلیل کمک کردن به خریداران آن حذف کرده است. البته چند وقتی است که شرکت خودروساز کرمان موتور نیز در حال مونتاژ خودرو سراتو است که این شرکت هم مانند شرکت سایپا با دلیل کمک کردن به خریداران برای خرید خودرو سراتو، برخی از آپشن ‌های آن را حذف کرده است. آپشن ‌های حذف شده از خودرو سراتو سایپا شامل موارد زیر هستند:

  • ایربگ‌های جانبی
  • دنده پشت فرمان
  • سنسور دنده عقب
  • آینه‌های برقی تاشو
  • سانروف
  • استارت دکمه‌ای
  • گرمکن صندلی
  • هندلینگ نامناسب

یکی از مهم‌ ترین معایب این خودرو که نرخ خرید و فروش سراتو سایپا را با کاهش رو به‌ رو کرده است، هندلینگ نامناسب است. به گونه‌ ای که سرنشینان این خودرو به خوبی تمامی ناهمواری ‌هایی که در طول مسیر پشت سر می‌ گذارند را احساس می ‌کنند از این ‌رو اگر قصد داشته باشید برای مسافت طولانی از این خودرو استفاده کنید دچار خستگی زیادی خواهید شد. با وجود قیمت سراتو سایپا، هندلینگ نامناسب یکی از بزرگترین معایب آن محسوب می ‌شود.

کیفیت پایین در ساخت سراتو سایپا

همانطور که می‌ دانید کیفیت پایین ساخت خودروهای داخلی موضوع تکراری است. متاسفانه این مسئله گریبان ‌گیر خودرو سراتو سایپا نیز شده است. از این‌ رو اگر یک خودرو داخلی با کیفیت ساخت بالا ببینیم خیلی شگفت ‌زده خواهیم شد اما امیدواریم که در آینده شاهد افزایش کیفیت ساخت در خودروهای داخلی باشیم.

متریال بی ‌کیفیت در کابین سراتو سایپا

متریال کابین نمونه‌ های وارداتی خودرو سراتو برخلاف نمونه‌ هایی اصلی که در کشورهای جهان اول عرضه می ‌شوند از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است چراکه سایپا از پلاستیک خشک در بخش کابین این خودرو استفاده کرده است که کیفیت کابین این خودرو را نسبت به خودروهای رقیب آن به شدت کاهش داده است. باتوجه به قیمت سراتو سایپا، استفاده از متریالی تا این حد بی‎ کیفیت در کابین آن واقعا نا امید کننده است.

نفوذ صدا به داخل کابین سراتو سایپا

یکی دیگر از بزرگترین معایب خودرو سراتو سایپا، نفوذ صدا به داخل کابین است. خوشبختانه صدای موتور این خودرو به داخل کابین آن نفوذ نمی ‌کند بلکه صدای برخورد لاستیک با سطح زمین و علاوه‌ بر این صدای باد در سرعت بالاتر از ۸۵ کیلومتر در ساعت به داخل کابین این خودرو نفوذ می ‌کند و موجب سلب آسایش سرنشینان خودرو می ‌شود. برخی از خریداران خودرو سراتو سایپا برای حل این مشکل بهترین نوع لاستیک را برای آن خریداری کرده‌ اند اما باز هم شاهد بروز چنین اتفاقی بوده‌ اند. البته لازم است اشاره کنیم که وقتی موزیکی را پخش می‌ کنید صداهایی که به داخل کابین این خودرو نفوذ می‌ کنند را نمی ‌شنوید.

سراتو سایپا داریا ترمز عقب کاسه ‌ای

خیلی از خودروهای داخلی با قیمت پایینی که دارند هم از ترمز جلو و هم از عقب دیسکی برخوردار هستند اما سراتو سایپا با قیمتی که دارد از این امکانات بی ‌بهره است که موجب افت عملکرد این خودرو نسبت به رقبایش شده است. داستان زمانی جالب‌ تر شد که متوجه شدیم در سراتو آپشنال نیز از ترمز عقب کاسه‌ ای استفاده شده است. این موضوع باعث شده تا میزان ایمنی خودرو سراتو سایپا مورد انتقاد قرار بگیرد و نسبت به رقبایش با افت شدیدی رو به‌ رو شود. در صورتی که نسخه اصلی سراتو که در بازارهای جهان اول عرضه می ‌شود توانسته امتیاز بسیار بالایی را در زمینه امکانات ایمنی کسب کند.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *