با خودرو های مرسدس بنز کلاس A آشنا شوید

مرسدس بنز کلاس A شامل مدل‌ های هاچ بک بنز می ‌شود. کمپانی بنز کلاس A مدل‌ های خود را از سال ۱۹۹۷ وارد بازار می‌ کرد. همان ‌طور که می ‌دانید هرکدام از محصولات بنز در هرسال تغییر و تحول بسیاری دارند. زیرا هرساله تکنولوژی‌ های جدید در صنعت خودروسازی توسط این کمپانی‌ ها در خودرو ها به ‌کار می‌ رود. علاوه بر این هرکدام از نسل‌ های آن نیز از انواع موتور ها با کارایی‌های متفاوت ارائه می ‌شوند. به ‌عنوان مثال فقط مدل بنزینی مرسدس بنز کلاس A در سال ۲۰۱۵ با ۱۰ نوع موتور مختلف وارد بازار شد.

از این رو خودرو های بنز درگذر سال‌ ها تحولات بسیاری داشتند. در ادامه قصد داریم سیر تحولی مرسدس بنز کلاس A را که یکی از قدیمی ‌ترین و اصیل ‌ترین خودرو های کمپانی بنز است از دهه ۹۰ تاکنون بررسی کنیم

نسل اول مرسدس بنز کلاس A(1997-2001)

در سال ۱۹۹۷ مرسدس بنز اولین سری کلاس A خود را در غالب یک مینی کامپکت با یک طراحی بسیار منحصر به ‌فرد و امکانات ایمنی فراوان وارد بازار کرد. اولین نسل این خودرو از پتنتی که به نام “سیستم ساندویچ” معروف است تبعیت می ‌کرد. این سیستم در هنگام تصادفات و ضربه به جلو ماشین بلوک موتور و گیربکس را به زیر ماشین منتقل می ‌کند و از آسیب جدی سرنشینان جلو، جلوگیری می ‌کند. علاوه بر این سیستم دیفرانسیل جلو و سیستم کنترل پایداری الکترونیکیESP که در این خودرو به ‌کاررفته بود نیز برای صنعت خودرو در دهه ۹۰ نوآوری جدیدی بود.

همین امر باعث شد تا در این سال بنز کلاسA 1997 ازEuro NCAP 4 ستاره ایمنی را دریافت کند. قوی‌ ترین موتور نسل اول بنز کلاس A موتوری ۱٫۶۸۹ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با گیربکس ۵ سرعتِ دستی بود که ۹۰ اسب بخار نیرو تولید می‌ کرد. بیشینه سرعت آن نیز به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می ‌رسید. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۴٫۹ لیتر بود. دلایل زیادی برای خرید بنز کلاس A وجود دارد. اما شاید بهترین دلیلی که خریداران را در آن سال به سمت خرید مرسدس بنز کلاس A سوق می ‌داد کم ‌مصرف بودن و ایمنی بالای آن بود.

 

نسل دوم مرسدس بنز کلاس A(2001-2004)

سال ۲۰۰۱ برای فیس لیفت جدید مرسدس بنز کلاس A با تغییرات زیادی همراه بود. که اعتماد مشتریان را به بنز کلاس A بیش ‌از پیش جلب کرد. در این نسخه بنز درواقع ایرادات نسل قبل مانند کیفیت پایین متریال کابین خودرو و بسیاری از ایرادات دیگر آن را برطرف کرد و فضای کابین را نیز افزایش داد. موتور این نسل نیز مانند نسل قبل بود اما با این تفاوت که با ۹۵ اسب بخار نیرو و ۱۸۰ نیوتون متر گشتاور، به‌ سرعت ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت می ‌رسید. مصرف سوخت آن نیز ۵٫۷ لیتر رسیده بود.  با اجاره بنز از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

 

نسل سوم مرسدس بنز کلاس A(2004-2007)

هاچ بک مرسدس بنز کلاس A در سال ۲۰۰۴ سطح این کلاس را به پله‌ های بالا تر از حد انتظار برد. تکنولوژی‌ هایی که در این نسل کمپانی بنز برای بنز کلاس A در نظر گرفت پر از نوآوری و شگفتی بودند. ازجمله این تکنولوژی ‌های جدید سیستم ASR یا کنترل هرز گردی خودرو، نیز سیستم ESP و سیستم ترمز های ضد قفل بودند. این تکنولوژی ‌ها که توسط کمپانی بنز کشف ‌شده بودند هم ‌اکنون از مهم‌ ترین سیستم ‌های ایمنی خودرو محسوب می ‌شوند. این نسل از بنز کلاس A توانست ۵ ستاره کامل را از تست‌ های Euro NCAP به ‌دست آورد. موتور ۱ لیتری نسل جدید نیز با تولید ۱۴۰ اسب بخار نیرو و ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور، به‌ سرعت ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت می ‌رسید.


نسل چهارم مرسدس بنز کلاس A (2008-2012)

نسل جدید مرسدس بنز کلاس A در سال ۲۰۱۰ به امن ‌ترین خودرو جهان تبدیل شد. سیستم‌ های ترمز فعال، بدنه بسیار قدرتمند و سیستم ESP با عملکرد دستیار فرمان ویژگی‌ هایی بود که باعث شد بنز کلاس A بیش‌ازپیش محبوب شود. در ادامه این محبوبیت خرید و فروش بنز کلاس A در دنیا افزایش چشم گیری داشت. موتور این نسل نیز مانند نسل قبلی. با همان عملکرد بود.

 لازم به ذکر است برای اجاره بنز میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمائید.

 

نسل پنجم مرسدس بنز کلاس A (2012-2015)

سال ۲۰۱۲ سالی برای پلتفرمی جدید و کاملاً متفاوت از قبل بود. در این سال بنز کلاس A هویتی جدید تر و مدرن ‌تر نسبت به نسل ‌های قبل پیدا کرد. طراحی داخلی و خارجی این خودرو به‌ هیچ ‌وجه با نسل‌ های قبل شباهتی نداشت و درواقع یک تعریف جدید برای بنز کلاس A بود. موتور ۲٫۱ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر این خودرو همراه با گیربکس ۷ سرعتِ اتوماتیک نیرویی ۱۷۰ اسب بخار و گشتاوری ۳۵۰ نیوتون متری تولید می‌ کرد. مصرف سوخت ترکیبی این موتور قدرتمند نیز ۴٫۴ لیتر بود. سال ۲۰۱۵ به دلیل مدرن‌ تر شدن این خودرو، فروش بنز کلاس A افزایش چشمگیری داشت.

 

نسل ششم مرسدس بنز کلاس A (2015-2018)

فیس لیفت جدید مرسدس بنز کلاس A در سال ۲۰۱۶ با تغییرات جدید مانند چراغ‌ های جلو و عقب مدرن ‌تر، سپر جدید تر، جلوپنجره مشبک الماسی همراه با ترکیب رنگ ‌های جدید و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید Apple Car Play و MirrorLink وارد بازار شد. علاوه بر این دوربین دید عقب و سنسور پارک عقب، صندلی‌ های ارگونومیک ‌تر و فضای داخل کابین گسترده‌ تر از ویژگی‌ های نسل جدید بنز کلاس A بود. موتور این نسل نیز عملکردی مشابه نسل قبل داشت. اما مصرف سوخت ترکیبی آن به ۴٫۲ لیتر کاهش یافت. پس از گذشت این سال ‌ها و تغییرات زیادی که این خودرو ها در نسل‌ های مختلف داشت، خرید و فروش بنز کلاس A هم‌ چنان در جهان آمار بسیار بالایی دارد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *