سرنوشت عجیب جک؛ معرفی کمپانی خودروسازی JAC

در کشورمان اگر از هرکسی سؤال کنید حداقل یک ‌بار نام جک و یا حداقل نام یکی از مدل‌ هایش را شنیده است. این موضوع هم به دلیل فراوانی این خودرو ها در بازار داخلیمان است که به افزایش خرید وفروش خودرو های جک انجامیده است. از همین رو بد نیست تا نگاهی به ریشه این شرکت خودروسازی و تأثیر آن در منطقه بیاندازیم. کمپانی ‌ای که حتی باعث شد برترین شرکت ‌های خودروسازی هم نگاهی دوباره به چرخه تولید خود داشته باشند و خودرو هایی سطح میانی با قیمتی مناسب بسازند تا در خاورمیانه موفق ظاهر شوند. تا جایی که برند های موفقی چون؛ بی ام و، داج، فورد و … اقدام به طراحی خودرو هایی خاص برای منطقه کنند. این شما و این هم تاریخچه پر فرز و نشیب جک.

جک یا همان کمپاتی جک موتوروز؛ شرکتی متعلق به چین است که وظیفه تولید خودرو در منطقه را به عهده دارد. این شرکت که در استان « آن هوی » چین واقع ‌شده است سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه اتومبیل تولید و روانه بازار می ‌کند اما اوضاع همیشه به این شکل نبوده است. جک کار خود را در سال ۱۹۶۴ و در « هفی » آغاز کرد و در آن زمان با نام « جیان گوی » شناخته می‌ شد. نام کامل این کمپانی «Jianghuai Automobile Factory» بود و در طول زمان ۳ بار تغییر کرد. این شرکت در سال های ابتدایی کار خود مسئولیت تولید کامیون ‌های تبلیغاتی را به عهده داشت اما این روند خیلی ادامه نداشت و خودرو های MVP و SUV این برند از سال ۲۰۰۰ به بعد وارد چرخه تولید شدند.

باوجود اضافه شدن اتومبیل‌ های دیگر به خط تولید این کمپانی دولت چین اجازه تولید خودرو های سواری و داخل شهری را به جک نمی ‌داد اما خیلی طول نکشید که در ابتدای سال ۲۰۰۷، کمپانی جک جواز ساخت خودرو های سواری داخل شهری را دریافت کرد و خط تولید آن به‌ صورت کلی تغییر کرد.

این تغییرات از آنجایی ناشی می ‌شد که قوانین تولیدات در چین به ‌صورت مستقیم بر یک محصول نظارت دارند و از همین رو تغییر یک خط تولید از کامیون و کامیونت به خودرو های سواری چالش‌ های بسیاری را برای کمپانی جک به همراه داشت. از طرفی شرکت باید می ‌توانست ازنظر فنی نیاز های تولیدی خود را برآورده کند و از طرفی دیگر خط تولید خودرو های سواری زمین تا آسمان فرق می ‌کرد. این تفاوت ‌ها هم که بیشتر بر روی تعداد خودرو های تولیدی در سال متمرکز بود باعث شد تا این شرکت با شرکت هیوندای وارد قراردادی دوطرفه شود. این قرارداد به جک اجازه می ‌داد تا خودرو های MVP (همان مینی ون‌ ها) را مونتاژ کند تا به‌ مرور زمان خط تولید کمپانی را تغییر دهند اما آن ‌چنان ‌که باید موفقیت ‌آمیز نبود. این موضوع هم باعث شد تا در سال ۲۰۰۴ کمپانی هیوندای به دنبال سرمایه ‌گذاری در جک باشد و این نقطه از زمان، شروعی جدید برای جک بود.

پیشرفت سریع جک باعث شد تا مورد توجه دولت چین قرا بگیرد و خیلی نگذشت که پیشنهاد تجمیع جک و چری به‌ صورت لایحه ‌ای پیشنهادی به این شرکت فرستاده شد. این پیشنهاد به علت نزدیک بودن این دو شرکت به هم مطرح شد و از آنجایی هم که چری در ساخت خودرو های سواری ماهر بود؛ به‌عنوان اتفاقی بسیار مهم مورد بررسی قرار گرفت. اما مشکل اصلی اینجا بود که هیچ‌ کدام از این شرکت‌ ها تمایل به تجمیع نداشتند و جک به ‌صورت واضح مشخص کرده بود که قصد همکاری با هیچ مجموعه دیگری را ندارد. از همین رو شرکت خودروسازی جک با کمکی که از کمپانی هیوندای دریافت می ‌کرد تولید خودرو های سواری خود را شروع کرد و در سال ۲۰۱۰ موفق شد تا خطی تولید هماهنگ با نیاز های روز چین راه بیاندازد. این آمار در سال ۲۰۱۲ به عدد حیرت ‌انگیز ۴۴۵ هزار دستگاه رسید و باعث شد تا این شرکت در مرکز توجهات قرار بگیرد. تا جایی که تولید خودرو های MVP و SUV به‌ صورت محدود از سر گرفته شدند. جک هم‌اکنون یکی از مهم ‌ترین شرکت‌ های خودروسازی در آسیا است که دانش تولید ۴ دسته از خودرو ها را به‌ صورت کامل در اختیار دارد.

جک از آن دست شرکت ‌هایی است که به گفته اکثر کارشناسان اقتصادی محکوم‌ به نابودی بود. این موضوع هم تا حدودی به حقیقت پیوست اما با کمک برندی بزرگ چون هیوندای به تعویق افتاد.لازم به ذکر است با اجاره هیوندای از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

هم‌اکنون خرید خودرو های جک حداقل به یکی انتخاب‌ های خریداران منطقه MENA تبدیل ‌شده است این موضوع هم دو دلیل بزرگ دارد. قیمت جک در مورد خودرو های سواری فوق‌ العاده مناسب است و این خودرو ها هم لوکس هستند. همین موضوع هم باعث می ‌شوند تا از جک به ‌عنوان برندی درخور نام صنعت خودروسازی یاد کنیم. برندی که به‌ سختی به موفقیت رسید.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *