ارزان ‌ترین و گران ‌ترین شاسی بلند های کیا در ایران کدام مدل ‌ها هستند؟

کیا با محصولات مختلف خود در کلاس ‌های SUV، هاچ بک و سدان سال ‌هاست که در ایران حضور دارد. در بین مدل‌ های این برند کره ‌ای، برخی از مدل‌ ها در بازار ایران به شدت محبوب شده ‌اند. در بازاری که خریدارانش علاقه خاصی به شاسی بلند دارند، بعید نیست که خودرو هایی مانند کیا سورنتو و کیا اسپورتیج که با امکاناتی به روز و کیفیت بالا و قیمتی کمتر از برند های لوکسی مانند بنز و بی ام و، که هر کسی توان خرید آن‌ ها را ندارند، مشهور شود. البته مشهور شدن کیا در ابتدا با شاسی بلند موهاوی آغاز شد و پس از آن به دلیل وجود قانون ممنوعیت واردات خودرو هایی با حجم موتور بیش از ۲٫۵ لیتر، این شهرت به سورنتو منتقل شد. خودرویی که از نسل اول خود تا کنون پیشرفت ‌های چشمگیری داشته و توانسته با برادر بزرگتر خود یعنی هیوندا سانتافه در بازار ایران وارد رقابت شدیدی شود. لازم به ذکر است برای اجاره خودرو کیا اسپورتیج با کارشناسان ما در پرارین خودرو تماس حاصل فرمائید.

شاسی بلند های کیا اکنون نیز با مدل های جدید خود در بازار حضور دارند که هرکدام با توجه به شرایطی که دارند، قیمت متفاوتی نیز دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم با نگاهی به بازار فعلی ایران گران‌ ترین و ارزان ‌ترین شاسی بلند های کیا را به شما معرفی کنیم.

کیا موهاوی

کیا موهاوی در اواخر دهه ۸۰ وارد ایران شد. این خودرو که یکی از موفق ‌ترین محصولات کیا بود در ایران نیز به واسطه موتور قدرتمند، بدنه عظیم و طراحی خوب خود چشم هر خریدار ثروتمند ایرانی را به خود جلب می ‌کرد. زیرا سلیقه خریداران ایرانی نیز تا حدودی شبیه به سلیقه خریداران آمریکایی است و به خودرو های فول سایز با موتور های حجیم و قدرتمند علاقه زیادی نشان می ‌دهند. این موضوع را به وضوح می ‌توان در بازار قبل از انقلاب ایران دید. به همین دلیل نیز میزان خرید و فروش کیا موهاوی در همان ابتدای ورودش به ایران به رقم قابل توجهی رسید.

کیا موهاوی که در حال حاضر لقب ارزان ‌ترین شاسی بلند کیا را به خود اختصاص داده است، از سال ‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ با موتور V6 و V8 خود در ایران حضور داشت. که موتور V8 آن طرفدار بیشتری داشت. این موتور ۴٫۶ لیتری ۳۳۷ اسب بخار نیرو را با ۴۳۸ نیوتون متر گشتاور ترکیب می‌ کرد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷ ثانیه ‌ای را برای بدنه ۲ تنی موهاوی به ارمغان می ‌آورد. با اجاره کیا از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

علاوه بر این، موهاوی به دلیل دو دیفرانسیل بودنش و نیز سیستم‌ های کمک راننده بسیار پیشرفته ‌ای که در زمان خود داشت، توانایی آفرود بسیار خوبی داشت. همه این موارد به همراه آپشن هایی مانند گرمکن صندلی ‌های جلو و عقب، صندلی راننده ۸ حالته برقی با مموری و تنظیم گودی کمر، صندلی ‌های جلو دارای سردکن، صندوق برقی، فرمان با تنظیم برقی و مموری، ۹ ایربگ برای سرنشینان هر سه ردیف، کروز کنترل و … عواملی بودند که هر خریدار ایرانی را به خرید کیا موهاوی وسوسه می ‌کرد. با وجود این امکانات خرید و فروش کیا موهاوی جذاب و قدرتمند هنوز هم در بازار دست دوم ایران ادامه دارد و با برادران خود رقابت می ‌کند.

 

کیا سورنتو

این خودرو که از سال ۲۰۰۸ در ایران حضور داشت، در ابتدای ورودش با استقبال عظیمی همراه شد. اما پس از مدتی با روی کار آمدن موهاوی قدرتمند سورنتو کم رنگ ‌تر شد. اما پس از تصویب قانون منع واردات خودرو هایی با حجم موتور بیش از ۲٫۵ لیتر موهاوی از ایران خداحافظی کرد و یک فرصت طلایی برای محبوبیت دوباره به سورنتو داد. سورنتو نیز با فیس لیفت ۲۰۱۳ خود که از امکانات به روز و طراحی جذابی بهره می ‌برد، توانست دوباره خود را در چشم ‌ها بیاندازد. به این ترتیب میزان خرید و فروش کیا سورنتو دوباره سیر صعودی به خود گرفت. این محبوبیت هنگامی که سورنتو با طراحی جدید تر و لوکس ‌تر خود در نسل سوم خود وارد ایران شد شدت گرفت.

حال کیا سورنتو که بزرگترین شاسی بلند کیا در ایران محسوب می ‌شود، به دلیل طراحی مدرنش توانسته اعتبار یک خودرو لوکس را به دست آورد و به یک خودرو خاص در خیابان ‌ها تبدیل شود. طراحی نسل سوم این خودرو به قدری زیباست که در اکثر موارد مشتریان بین خرید یا اجاره کیا سورنتو و اجاره هیوندا سانتافه سردرگم هستند و هیچ چیز جز سلیقه شخصی نمی ‌تواند آن‌ ها را از این سردرگمی خارج کند. زیرا این دو خودرو هم از نظر امکانات و هم از نظر عملکرد کاملاً شبیه به یکدیگر هستند. برای اجاره خودرو هیوندای سانتافه new full با کارشناسان ما در پرارین خودرو تماس حاصل فرمائید.

نسل جدید کیا سورنتو با موتور ۲٫۴ لیتری در ایران حضور دارد و عملکرد نسبتاً خوبی دارد. هرچند که شتاب و قدرت آن به گرد پای موهاوی نمی ‌رسد. اما قوانین وضع شده باعث شده تا ضعیف ‌ترین مدل این خودرو وارد ایران شود. کیا سورنتو در واقع گران قیمت ‌ترین شاسی بلند کیا محسوب می ‌شود.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *