دلایل محبوبیت هوندا HR-V

هوندا یکی از غول ‌های خودروسازی ژاپن و جهان محسوب می‌ شود که نزدیک به ۱۰۰ سال است در بازار خودرو رقابت می ‌کند. با افزایش محبوبیت کراس‌ اور ها در جهان هوندا نیز وارد عرصه شد و در سال ۱۹۹۹ با رونمایی از نسل اول HR-V به این بخش از بازار خودرو ورود پیدا کرد. نسل اول HR-V اما چندان مورد اقبال واقع نشد. اما هوندا در سال ۲۰۱۴ با تغییرات اساسی در پیشرانه و با طراحی کاملاً متفاوت HR-V را دوباره روانه بازار کرد و این بار توانست جایگاه خوبی بین رقبایش در این کلاس به دست آورد.

نسل دوم HR-V خیلی زود توانست نظر کارشناسان و خریداران را به خود جلب کند و برخلاف سیاست‌ های معمول این برند در قیمت‌ گذاری اما قیمت هوندا HR-V به‌ صورت رقابتی تعیین شد و توانست سهم خوبی از بازار جهان را از آن خود کند. که البته هنوز این سهم کمتر از بعضی رقبای هوندا مانند مزدا CX-3، نیسان JUKE، تویوتا C-HR و یا جیپ رنگید است اما برای هوندا فروش قابل ‌توجهی محسوب می ‌شود. اما باید دید دلیل محبوبیت این مدل هوندا چیست؟ در ادامه به تعدادی از آن‌ ها خواهیم پرداخت.

 

ظاهر اسپرت و باوقار هوندا HR-V

با توجه به شکست هوندا در طراحی نسل اول HR-V، نسل دوم اما با دقت زیاد به‌گونه ‌ای طراحی شده که هم جلوه‌ ای اسپرت داشته باشد هم بتواند خانواده‌ ها را نیز راضی نگه دارد با اینکه تغییرات زیادی در طراحی بدنه اعمال شده اما هوندا از سیاست‌ های طراحی خود فاصله نگرفته و اصالت طراحی ‌های خود را حفظ کرده است. تمامی المان ‌ها در تمامی وجوه این خودرو دقیق در جای مناسب به‎ کار گرفته شده و هارمونی بالایی دارد. نکته ‌ای که شاید جالب به نظر برسد استفاده از جلوپنجره بزرگ برای HR-V است که در دیگر مدل ‌ها و کلاس‌ های هوندا دیده نمی‌ شود.

به ‌طورکلی می توان گفت هوندا توانسته بدون خارج شدن از اصالت طراحی خود جلوه ‌ای مدرن و اسپرت به این خودرو ببخشد. HR-V در مدل ۲۰۱۹ خود بازهم تغییراتی در جلوپنجره و چراغ ‌های جلو اعمال کرده که کمی این خودرو را جذاب ‌تر و البته اسپرت تر کرده است.

 

ایجاد فضای خلاقانه و مناسب در کابین هوندا HR-V

هوندا سعی کرده با ابتکاراتی جدید فضای بیشتری برای سرنشینان جلو و عقب فراهم کند، راحتی و داشتن فضای زیاد در کابین از اولویت‌ های مهم هوندا در طراحی فضای داخلی هوندا HR-V بوده است. در کابین HR-V بیشتر از چرم مصنوعی و پلاستیک استفاده شده اما به هیچ وجه حس ارزان‌ قیمت بودن نمی ‌دهد. با اینکه در مدل ‌های هوندا تا سال ۲۰۱۸ معمولاً از یکرنگ استفاده می ‌شد هوندا در مدل ۲۰۱۹ خود که به‌ تازگی از آن رونمایی کرده از ترکیب رنگ قرمز کمرنگ و خاکستری تیره استفاده کرده که حس مدرن بودن و زیبایی بیشتری دارد.

یکی از ابتکارات هوندا برای ایجاد فضای بیشتر در HR-V جمع شدن صندلی‌ های عقب در دو حالت است که می ‌تواند علاوه بر اضافه کردن به حجم فضای صندوق به فضای پشت صندلی ‌های جلو نیز اضافه می ‌کند تا فضای بیشتری برای اشیا به وجود بیاید. به‌ این ‌ترتیب خرید هیوندا HR-V برای خانواده ‌های ۴ نفره انتخابی هوشمندانه خواهد بود.


ارائه ۳ تیپ مختلف فنی هوندا HR-V

هوندا HR-V در بازار اروپا با دو نوع موتور مختلف ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی و ۱٫۶ لیتری دیزلی ۴ سیلندر قابل ‌خرید است که موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی آن به قدرت ۱۳۰ اسب بخار و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می ‌رسد. میانگین مصرف سوخت این پیشرانه ۵٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و با دو نوع گیربکس دستی ۶ سرعته و اتوماتیک عرضه می‌ شود .

پیشرانه ۱٫۶ لیتری دیزلی با مدل بنزینی آن ازنظر توان فنی و سرعت و شتاب مشابه است اما با میانگین مصرف ۳٫۳ لیتر گازوییل استاندارد اروپا در ۱۰۰ کیلومتر که ۳۰ درصد آلایندگی کمتری دارد جذابیت بیشتری برای دوستداران محیط زیست دارد. HR-V اما در بازار آمریکا با موتوری ۱٫۸ لیتری عرضه می ‌شود که توان تولید ۱۴۱ اسب بخار قدرت را دارد و صفر تا صد را در ۹ ثانیه طی می ‌کند. همچنین میانگین مصرف سوخت آن ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

اگر با خواندن این مطلب تصمیم گرفتید درمورد خرید این خودرو تحقیق کنید، مطلب قبل از خرید هوندا HR-V به این نکات توجه کنید ، به شما کمک میکند

ایمنی بالا هوندا HR-V

HR-V مجهز به ۱۰ کیسه هوا و سیستم افزایش تعادل خودرو ESC می ‌باشد. همین ‌طور این خودرو توانسته تست ‌های تصادفات اروپا را با امتیاز های بالا و پنج ستاره کامل پشت سر بگذارد و ازنظر ایمنی در جایگاه بالایی قرار دارد. این موضوع بر تأثیر مستقیم بر روی افزایش میزان خرید و فروش هوندا HR-V در بازار های اروپایی و آمریکایی داشت.


تجربه رانندگی راحت با هوندا HR-V

شتابگیری HR-V در مدل ‌های با جعبه ‌دنده دستی مناسب و قابل‌ قبول است. HR-V با اینکه یک کراس‎ اور Subcompact (کراس ‎اور جمع ‌وجور شهری) به ‌حساب می‌ آید اما به خاطر داشتن صندلی ‌های راحت و فضای مناسب داخل کابین برای مسافت‌ های طولانی درون‌ شهری نیز مناسب است.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *