بررسی وضعیت قطعات و هزینه نگهداری میتسوبیشی ASX

یکی از نگرانی ‌هایی که در مورد خودرو های ژاپنی وجود دارد این است که هزینه نگهداری آن‌ ها معمولاً بالا بوده و خدمات پس از فروش چندان برجسته‌ ای ندارند. به نظر می ‌رسد که همین وضعیت در مورد خودروی میتسوبیشی ASX هم وجود دارد و می ‌تواند یکی از نگرانی‌ های ما در خرید این خودرو باشد. نکته امیدوار کننده این است که این خودرو استهلاک پایینی دارد و این استهلاک به شکلی است که شما در کوتاه‌ مدت هزینه ای جز مواد مصرفی برای خودرو نخواهید داشت.

با ما همراه باشید تا در این مطلب شرایط قطعات و هزینه نگهداری خودرو را بررسی کنیم و در صورت تمایل، برای آشنایی بیشتر با میتسوبیشی ASX این مطلب را بخوانید

کلیاتی که شما باید در مورد خودروی میتسوبیشی ASX بدانید

میتسوبیشی ASX به عنوان یک کراس ‎اور کامپکت ژاپنی شناخته می ‌شود که استهلاک پایین و طراحی محکم بدنه به عنوان اصلی‌ ترین ویژگی ‌های آن شناخته می ‌شود. در طراحی بدنه این خودرو خبری از الگو های زیبا و فانتزی مدرن امروزی نیست و بیشتر با یک خودروی محکم و در عین حال جذاب مواجه هستیم. در این خودروی میتسوبیشی هماهنگی بین موتور و پیشرانه مناسب است، میزان استهلاک خودرو پایین است، امکان استفاده از مواد مصرفی داخلی و خارجی برای آن وجود دارد و شما می ‌توانید از آن به عنوان یک کراس ‎اوور خانوادگی استفاده کنید. در ضمن نداشتن طراحی جذاب و همچنین عدم امکان استفاده از خودرو در مسیر های آفرود به عنوان ایراد در این خودرو شناخته می ‌شود.

جزئیاتی در مورد هزینه مواد مصرفی میتسوبیشی ASX

توصیه ما این است که به هنگام حضور در بازار خرید و فروش میتسوبیشی ASX حتماً به مسئله مواد مصرفی خودرو و نحوه تأمین آنها توجه داشته باشید. کیفیت ساخت و میزان استهلاک پایین این خودرو به شکلی است که شما در چند سال ابتدایی می ‌توانید فقط هزینه مصرف روغن و مصرف سوخت خودرو را در نظر بگیرید و از لحاظ تعویض قطعات خودرو یا موتور دچار مشکل نمی ‌شوید. در بررسی‌ های فنی مشخص شده که این خودرو گزینه مناسبی برای مسیر های آفرود نیست و بهتر است به عنوان یک خودروی خانوادگی استفاده شود. پس این موضوع هم می ‌تواند بخشی از هزینه ‌های مصرفی خودرو را کاهش دهد.

محاسبه هزینه‌ های مختلف برای نگهداری میتسوبیشی ASX

اما اگر می ‌خواهید بدانید که داشتن چنین خودرویی از لحاظ مواد مصرفی چه هزینه ‌ای برای شما به دنبال دارد و باید برای چه مبالغی خود را آماده کنید می ‌توانید مواردی مانند هزینه تعویض روغن، هزینه تعویض لاستیک و هزینه تعویض لنت و شمع خودرو را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه مصرف سوخت این خودرو پایین است در این محاسبات هزینه تأمین سوخت خودرو را در نظر نمی‌ گیریم.

بخش اول هزینه مصرفی خودروی میتسوبیشی ASX مربوط به تعویض روغن است که تعویض روغن موتور، تعویض روغن گیربکس و تعویض روغن هیدرولیک را شامل می ‌شود. شما برای تعویض روغن موتور خودرو به ازای هر لیتر از ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان باید بپردازید و برای روغن گیربکس و روغن هیدرولیک هم به ازای هر لیتر از ۲۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان در نظر بگیرید. اگر به این قسمت مسئله هزینه تعویض فیلتر روغن و هوا اضافه کنید می ‌توانید محاسبه دقیق‌ تری نسبت به این موضوع داشته باشید.

اگر شما بخواهید برای تعویض لاستیک خودرو اقدام کنید می ‌توانید از لاستیک‌ های ایرانی و خارجی استفاده کنید. لاستیک استفاده شده در خودروی میتسوبیشی ASX ۱۶ اینچ و از جمله لاستیک‌ های با قیمت متوسط محسوب می شود. بنابراین شما برای خرید لاستیک‌ های میتسوبیشی ASX ۱۶ اینچ ازسه تا هشت میلیون تومان باید هزینه کنید. برای تعویض لنت خودرو هم در چرخ جلو مبلغی در حدود ۱۶۰۰ هزار تومان و برای تعویض لنت عقب خودرو هم ۱۶۰۰ هزار تومان باید در نظر گرفته شود. طبیعی است که همه این موارد به طور مستقیم و غیرمستقیم بر فرایند خرید میتسوبیشی ASX تأثیرگذار است و شما می ‌توانید آنها را به عنوان معیار قضاوت خود قرار دهید.

در نهایت برای برخی از افراد فاکتور های دیگری مانند هزینه لوازم تزئینی، هزینه خرید کمک فنر، هزینه خرید سپر و هزینه خرید چراغ‌ ها و آینه‌ ها به عنوان هزینه نگهداری خودرو تعریف می ‌شود که با توجه به بالا بودن قیمت خودرو ما هم باید انتظار قیمت بالایی برای آنها داشته باشیم.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *