سانگ یانگ موسو یا نیسان رونیز

سانگ یانگ موسو یکی از تا قبل از حضور کیا موهاوی در بازار لقب بهترین شاسی بلند آفرود کره‌ ای را به خود اختصاص داده بود. این خودرو با وجود ویژگی‌ های مثبت بسیاری که داشت اما نتوانست شهرت زیادی در بازار جهانی به دست آورد. یکی از دلایل این موضوع نیز وجود رقبای شناخته شده و مشهوری مانند نیسان پاترول، نیسان رونیز و پاجرو بود. به این ترتیب میزان خرید و فروش سانگ یانگ موسو نیز در ایران بسیار کم بود. در هر حال این خودرو تنها در یک نسل و از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۵ توسط سانگ یانگ تولید شد و مونتاژ آن نیز از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ توسط مرتب خودرو انجام شد. از آن پس این خودرو جای خود را به شاسی بلند های مدرن‌ تر داد.

در مقابل آن نیسان رونیز آنقدر در ایران مشهور و محبوب است که نیازی به معرفی آن نیست. رونیز که از سال ۸۲ تا ۸۹ شمسی در بازار ایران حضور داشت، آن چنان محبوب شد که هنوز هم با وجود اینکه مدت زیادی است در ایران حضور ندارد اما مشتریان زیادی در بازار دست دوم دارد. بنابراین اگر شهرت را کنار بگذاریم، هر دو این خودروها آنقدر کیفیت دارند که رقبای سرسختی برای یکدیگر باشند. بنابراین اگر قصد خرید یک خودرو آفرود را دارید در ادامه با ما در پرارین خودرو همراه باشید تا این دو آفرود قدیمی اما قدرتمند را در مقابل هم قرار دهیم.

مقایسه مشخصات فنی سانگ یانگ موسو و نیسان رونیز

سانگ یانگ موسو با دو نوع موتور مختلف با حجم‌ های ۲٫۳ لیتر و ۳٫۲ لیتر وارد ایران شده است. موتور ۲٫۳ لیتری ۴ سیلندر و موتور ۳٫۲ لیتری ۶ سیلندر است و هر کدام نیز در نوع خود نیروی بسیار خوبی را در اختیار وزن ۱٫۹ تنی خودرو قرار می ‌دهند. نیروی ۱۳۸ اسب بخاری موتور ۴ سیلندر به همراه گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک برای این خودرو شتابی ۱۱٫۸ ثانیه‌ ای را ایجاد می ‌کند. ماحصل هماهنگی اجزا اصلی این خودرو مصرف سوخت ۱۳٫۵ لیتری در حالت ترکیبی برای موتور ۴ سیلندر است.

اما قدرتمند ترین موتور این خودرو که موتور ۶ سیلندر آن است، توانایی تولید ۲۱۶ اسب بخار نیرو را دارد. این نیرو می‌ تواند شتاب اولیه ۹٫۸ ثانیه ‌ای را برای این غول آفرودی تأمین کند. حداکثر سرعت سانگ یانگ موسو با این موتور نیز به ۱۹۵ اسب بخار می ‌رسد. مصرف سوخت موسو در سیکل ترکیبی با این موتور نیز به ۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می ‌رسد.

نیسان رونیز اما در ایران تنها با موتور ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری حضور دارد که توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار نیرو را دارد. این نیرو به همراه گشتاور ۲۰۸ نیوتون متری خود شتاب اولیه ۱۵ ثانیه ‌ای را برای بدنه ۱٫۷ تنی این خودرو تأمین می ‌کند. حدکثر سرعت رونیز نیز به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می ‌رسد.

همانطور که مشاهده می ‌کنید، با وجود اینکه وزن نیسان رونیز از سانگ یانگ موسو ۴ سیلندر کمتر است و حجم و قدرت موتور آن نیز بیشتر، اما شتاب اولیه آن کمتر است. دلیل عملکرد بهتر موسو در این بخش این است که سانگ یانگ موتور خودروهای مرسدس بنز را تولید می ‌کرد. بنابراین موتورهای تولید شده توسط این کمپانی با استانداردهای اروپایی تولید می‌ شدند و از کیفیت و عملکرد بسیار خوبی برخوردار بودند. بنابراین خرید سانگ یانگ موسو به عنوان یک خودرو آفرود سرسخت گزینه بسیار خوبی است.

توانایی‌ های آفرودی نیسان رونیز و سانگ یانگ موسو

نیسان رونیز و سانگ یانگ موسو هر دو از شاسی ‌های مستقلی بهره می‌ برند که برای رانندگی آفرود بسیار مناسب است. اگر از توانایی‌ های آفرودی رونیز زیاد شنیده‌ اید، پس بهتر است کمی نیز از توانایی ‌های موسو بشنوید تا شگفت زده شوید.

سانگ یانگ موسو از امکانات پیشرفته زیادی برای رانندگی آفرود بهره می ‌برد. از جمله این امکانات می ‌توان به سیستم تعلیق ۳ حالته این خودرو اشاره کرد. حالت ۲H این تعلیق به شما اجازه می ‌دهد به راحتی در جاده‌ های شهری رانندگی کنید. حالت ۴H این تعلیق مخصوص جاده‌ های کوهستانی و بسیار لغزنده است تا در این شرایط کابین خودرو ضربه‌ های زیادی را متحمل نشود و راننده و سرنشینان در اتاق این خودرو آسودگی بیشتری داشته باشند. حالت سوم که حالت ۴L است تنها برای مسیرهای بسیار صعب العبور تعبیه شده است تا با قدرت بالا و سرعت پایین پایداری بیشتری در این مسیرها داشته باشید. علاوه بر این ‌ها، سیستم ‌هایی مانند ترمز ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم‌ های پایداری پیشرفته ‌ای مانند TSC و ESC که همان کنترل کشش و پایداری الکترونیکی است، پایداری این خودرو را در مسیرهای آفرودی بیشتر می ‌کند.

هیچکدام از این امکانات و ویژگی‌ های در نیسان رونیز دیده نمی ‌شود. بنابراین، جدا از تعصب و شهرت، اگر قصد خرید یک خودرو آفرود را در بازار دست دوم دارید, قیمت خرید سانگ یانگ موسو باتوجه به امکاناتی که دارد تقریبا مناسب است.

شرکت اجاره خودرولاکچری پرارین انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به اجاره خودرو و تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

لینک های بیشتر yun.ir/cveso8

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *