تویوتا آریون، فرزندان آن و خرید و فروش بی ‌واسطه ‌اش

تویوتا آریون؛ که خیلی‌ ها آن را با آلیون اشتباه می‌ گیرند، محصول مشترک استرالیا و آسیا است. خودرویی سدان، لوکس، سایز متوسط یا همان کامپکت و اقتصادی. سال تولد آن به ۲۰۰۶ بازمی ‌گردد و طبق اعلام مقامات تویوتا، آریون جانشین تویوتا آوالن بود که از سال ۱۹۹۴ خط تولید فعالی داشت. نکته جالب اما در این است که حدودا در سال ۲۰۱۸، تویوتا در بیانیه ‌ای اعلام کرد:« با آریون خداحافظی کنید.» اما آوالن هنوز تولید می‌ شود! با این حال آریون در استرالیا و کشور های وارد کننده از جمله ایران، بازار خوبی دارد و مدل ‌های دست دوم آن کاملا قابل اعتماد هستند.

اگر به تویوتا علاقه دارید، مطلب ” با گران ‌قیمت های تویوتا آشنا شوید ” را مطالعه نمایید

 

طراحی تویوتا آریون

آریون برخلاف دیگر خودروهای تویوتا که نسل ‌های زیادی دارد، تنها در دو نسل به بازار آمد. نسل اول آن از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ و نسل دومش از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ عرضه شد. هر دو نسل، سدان و ۴ در، جمع و جور و و از نوع موتور جلو بودند. همچنین در مورد هر دو فرزند آریون، نمی ‌توان شباهت عجیب آن ‌ها را به تویوتا کمری منکر شد؛ در حدی که خیلی‌ ها کمری را به نام آریون می ‌خرند و بالعکس. حالا با این اوصاف، فکر می‌ کنید کدام نسل آریون توانست به بازار خودروی ایران راه پیدا کند؟

هر دو! از سال ۲۰۰۸ واردات آریون به کشور آغاز شد و دست بر قضا و به دلیل طولانی شدن مدت انعقاد قرارداد و …مدل ۲۰۰۹ آن به کشور آمد. این خودرو تا مدل ۲۰۱۳ و در دو مدل گرند و SE با موفقیت وارد شد تا اینکه قانون ممنوعیت ورود خودرو های بالای ۲۵۰۰ لیتر به تصویب رسید و دیگر به صورت رسمی، آریون جدید تری به کشور نیامد. اما حالا بگذارید از تویوتا آریون ۲۰۱۰ برایتان بگوییم؛ زیرا تقریبا نسل ‌ها و مدل ‌های بعدی جز در چند آپشن و کمی هم دستکاری در ظاهر، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. با اجاره تویوتا از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

قدرت موتور تویوتا آریون

تویوتا آریون ۲۰۱۰ موتوری دارد که در ایران کمیاب است: موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه با ۳۴۵۶ سی سی حجم؛ یک موتور فوق‌ العاده از نوع تنفس طبیعی که می‌ تواند ۲۶۸ اسب بخار قدرت تولید کند. حداکثر سرعت ثبت شده از این موتور نیز ۲۲۸ کیلومتر در ساعت و جعبه دنده آن ۶ دنده اتوماتیک است. خرید و فروش تویوتا آریون به همه این دلایل و البته آپشن‌ های بی‌ نظیرش با استقبال خوبی مواجه شد.

امکانات تویوتا آریون

برف پاک کن قابل تنظیم، تهویه برای سرنشینان جلو و عقب، ۶ کیسه هوا، کنترل خودکار روشن و خاموش شدن چراغ ‌ها، کروز کنترل، سنسور جلو و عقب، چراغ مه ‌شکن، سیستم قطع سوخت در هنگام تصادف یا ضربات سنگین، تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ ‌های جلو، صفحه نمایشگر چند منظوره، سقف شیشه ‌ای کشویی، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم و … از امکانات تویوتا آریون است؛ یک ماشین اصیل و در عین حال لاکچری. حالا به نظر شما قیمت خرید این خودرو چند است؟ در بازار تعداد تویوتا آریون‌ های آگهی شده در مقایسه با سایت ‌های دیگر بیشتر است و به سادگی می ‌توانید متناسب با بودجه خود، یک تویوتا سوار شیک شوید.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *