تویوتا کمری هیبریدی ۲۰۱۵ یا بی ام و X1 2016؟ کدام یک بهتر است؟

با ورود خودروهای هیبریدی به ایران، بازار خودروی کشور با تحولی اساسی روبرو شد. خودروهای هیبریدی چند منبع انرژی دارند. به عبارت دیگر معمولا یک موتور بنزینی در کنار یک یا چند موتور الکتریکی در این نوع خودروها فعالیت می ‌کند. از این رو به آن خودروهای دو نیرو یا برقی هم می‌ گویند. تویوتا کمری از یک جا به بعد، تصمیم گرفت از قافله عقب نماند و این گونه شد که نمونه ‌های هیبریدی کمری نیز طراحی و تولید شد. در حال حاضر یکی از به صرفه ‌ترین و اقتصادی ‌ترین تویوتا کمری‌ هیبریدی‌ های موجود در بازار ایران، مدل ۲۰۱۵ این وسیله نقلیه است که به عقیده کارشناسان خودرو، یکی از رقبای آن بی ام و X1 معرفی می ‌شود.

احتمالا شما هم یکی از آن ‌هایی هستید که بین خرید کمری هیبردی ۲۰۱۵ و ایکس ۱ ۲۰۱۶ در تردید هستید؛ به سوال شما پاسخ خواهیم داد.

مطالعه مطلب ” چرا تویوتا کمری ۲۰۱۲ انقدر خوش ‌نام است؟ “را پیشنهاد میکنیم

دوئل کمری هیبردی و بی ام و ایکس ۱ 

تویوتا و بی ام و، هر دو تاریخی طولانی را یدک می‌ کشند و از نظر اصالت هر دو برند وضعیت تقریبا یکسانی دارند با این تفاوت که یکی از ژاپن و دیگری از آلمان سربرآورده است. هر دو برند در طول سال‌ های فعالیتشان صدها مدل و چندین نسل از خودروهایشان را به بازار عرضه کرده ‌اند و از آنجایی که برای هر خودرویی، تاکید می‌ کنم هر خودرویی دست کم یک رقیب پیدا می ‌شود، می ‌توان کمری ۲۰۱۵ هیبریدی و X1 2016 را دو رقیب قدر و حرفه ‌ای معرفی کرد. می ‌دانیم که مشتاق هستید ببینید در این دوئل نفس ‌گیر کدام یک بر دیگری برتری دارد؛ راه، آسان نبود اما ما این مقایسه را انجام دادید. برای اجاره خودرو تویوتا کمری با کارشناسان ما در پرارین خودرو تماس حاصل فرمائید.

مقایسه مصرف سوخت کمری هیبردی و بی ام و ایکس ۱ 

در وهله اول، همانطور که ذکر شد کمری ۲۰۱۵ نسخه هیبریدی دارد که در ایکس ۱ ۲۰۱۶ خبری از این آپشن نیست. همین موضوع بر مصرف سوخت خودروی مورد نظر تویوتا تاثیر فوق العاده ‌ای گذاشته است؛ مصرف سوخت درون شهری کمری هیبریدی ۵٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر، مصرف سوخت خارج از شهر آن ۶ لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۵٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر است. در حالی که این ارقام در ایکس وان به ترتیب ۷٫۷، ۵٫۷ و ۶٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر عنوان می ‌شود.

 

مقایسه امکانات کمری هیبردی و بی ام و ایکس ۱ 

موتور هر دو خودرو از نوع ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه اما حجم کمری در مقایسه با بی ام و بیشتر است. در کنار همه این‌ ها، با خرید تویوتا کمری ۲۰۱۵ هیبریدی می ‌توانید با امکاناتی باور نکردنی روبرو شوید؛ مانند سیستم کنترل لغزش خودرو TRC، کنترل پایداری خودرو VSC، کمک هدایتی و کنترل هوشمند. همچنین کمری هیبریدی ۲۰۱۵ کیسه هوای زانویی راننده هم دارد که رد این کیسه هوا، در خودروهای فوق‌ العاده لاکچری به چشم می ‌خورد. در انتها باید گفت اگر به دنبال خودرویی با تجهیزات و امکانات بالا و پیشرفته هستید، بدون چون و چرا به سراغ کمری ۲۰۱۵ هیبریدی بروید. تودوزی چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت، شیشه عقب دارای گرم‌ کن، فرمان برقی تلسکوپی، چراغ ‌های روشنایی در روز و … از آپشن ‌های انحصاری کمری ۲۰۱۵ هیبریدی است.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *