بررسی مشخصات تویوتا آلیون؛ خودرویی که به زودی پایش به ایران باز خواهد شد

تویوتا آلیون یک جایگزین بود، جایگزین تویوتا کارینا که حدودا از سال‌ های ۱۹۸۰ به بازار آمده بود. آلیون از سال ۲۰۰۱ به صورت رسمی معرفی شد؛ یک خودروی سدان کامپکت که دقیقا مطابق با استاندارد های ژاپنی ‌ها طراحی شد. مدیران تویوتا معتقدند که در توصیف آلیون باید گفت:« همه چیز در یک ماشین.»؛ آنقدر که آن را کامل و تمام عیار می ‌دانند. شاید به این دلیل است که آلیون از سال طراحی ‌اش، یعنی ۲۰۰۱ تا همین امروز خط تولید فعالی دارد و سال به سال، مدل ‌هایش به‌ روز می ‌شوند.

آلیون در ابتدا به عنوان یک خودروی موتور جلو توصیف شده بود؛ اما در سال ۲۰۰۷ علاوه بر این ‌ها، چهار چرخ متحرک نیز به مشخصات فنی ‌اش افزوده شد. از نظر ظاهری و فنی، این خودرو را مابین تویوتا کرولا و تویوتا کمری می ‌دانند. با این حال، تویوتا آلیون به دلایل مختلف که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، بسیار معروف شد؛ به ویژه در هند، کنیا، ژاپن و بنگلادش. از آنجایی که این روز ها زمزمه ورود تویوتا آلیون به ایران به گوش می‌ رسد، لازم است از این خودرو بیشتر بدانید.

اگر به محصولات تویوتا علاقه دارید، مطلب ” با گران ‌قیمت های تویوتا آشنا شوید “را هم مطالعه نمایید

چرا تویوتا آلیون؟

تویوتا آلیون تا به اینجای کار، به هر کشوری که رفته ماندگار شده و درصد زیادی از رضایت را کسب کرده است. اولین دلیل آن، تجربه بالای این وسیله نقلیه بود. این تجربه چگونه به دست آمد؟ با پیشینه‌ ای که آلیون از عضو بزرگ ‌تر خود یعنی کارینا به دست آورده بود. از سوی دیگر همه چیز در این خودرو در سطح بالایی با یکدیگر هماهنگ هستند. وزن آلیون طوری است که در جاده رانندگی نرمی تجربه کنید. از سوی دیگر، مصرف سوخت در نسل‌ های مختلف این خودرو بهینه شده بود؛ در موتور های ۱۵۰۰، ۱۸۰۰ و ۲ لیتری. با اجاره تویوتا از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

toyota allion

طراحی تویوتا آلیون

از نظر زیبایی ‌شناسی، باید گفت طراحی بدنه آلیون در رنگ ‌های مختلف در وهله اول حسابی خودنمایی می ‌کند. این خودرو در رنگ ‌های سفید، مشکی، نقره ‌ای، قرمز، آبی و بژ تولید شد. همچنین چرخ‌ های آلیاژی تویوتا آلیون به جذابیت ‌های ظاهری آن افزوده است. از طرفی، هنگامی که به این خودرو نگاه می ‌کنیم، چراغ‌ های کشیده و نافذش با نور های ویژه به قلب‌ ها نفوذ پیدا می‌ کند. به خصوص چراغ های ال ای دی که از سال ۲۰۰۵ به بعد به آلیون اضافه شد. و حالا داخل خودرو می‌ شویم؛ سیمای درونی آن مملو از آپشن ‌های هیجان ‌انگیز است.

آپشن های تویوتا آلیون

پنجره ‌های برقی، به راننده این امکان را می ‌دهد که پشت فرمان، با یک دست آن‌ ها را بالا و پایین ببرد. از سوی دیگر، آینه ‌های جانبی این خودرو نیز برقی هستند. سیستم ضد قفل ترمز نیز بر کشش فرمان تاثیر می ‌گذارد تا در مواقع بحرانی، به راحتی بتوان خودرو را کنترل کرد.

همه این‌ ها، خرید و فروش تویوتا آلیون را در کشور های وارد کننده بالا برده و آن را به خودرویی محبوب تبدیل کرده است. همچنین باید بدانید در تمامی نسل ‌های این خودرو و نمونه‌ های فیس لیفت‌ شده‌ اش، جعبه دنده اتوماتیک بر روی آن‌ ها فعالیت می ‌کند.

برای خرید تویوتا آلیون در ایران باید منتظر خبر جدید نماینده رسمی کمپانی تویوتا در کشور ماند. با این حال اگر می ‌خواهید از حدود قیمت آن مطلع شوید، باید بدانید مدل ۲۰۰۲ آن حدودا ۱۴۰۰ دلار، مدل ۲۰۰۸، دو هزار و ۲۵۰ دلار و مدل ۲۰۱۳ حدودا ۷ هزار و ۹۰ دلار قیمت ‌گذاری شده ‌اند.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *