بهترین خودرو های اسپرت بی ام و از گذشته تا به امروز

بی ام و در طول بیش از یک قرن فعالیت خود در عرصه خودروسازی همواره به ساخت موتور های قدرتمند مشهور بوده است. موتور های تولید شده توسط بی ام و به ‌قدری خاص و دقیق ساخته می ‌شوند که حتی مرسدس بنز نیز که اولین کمپانی خودروسازی جهان محسوب می ‌شود از عهده ساخت این‌ چنین موتوری بر نمی ‌آید. مسلماً وقتی قدرتمند ترین موتور ها در دستان توانمند کمپانی لوکسی مانند بی ام و قرار داشته باشد، بهترین خودرو های اسپرت تاریخ نیز از دل همین کمپانی بیرون می ‌آید. خودرو هایی که نام آن‌ ها در تاریخ جاودانه شده و حتی ارزش مدل‌ های کلاسیک آن از بسیاری از خودرو های تازه‌ ساخت و جدید بیشتر است. به همین دلیل حتی می‌ توان گفت خودرو های اسپرت تولیدشده توسط بی ام و نیز در دنیا نظیر ندارند.

موفقیت خودرو های اسپرت بی ام و را می ‌توان از نتایج مسابقات اتومبیل ‌رانی مشهور جهانی نیز مشاهده کرد. اکثر این خودرو ها در تمام مسابقاتی که شرکت کرده ‌اند مقاوم اول و یا بالاترین امتیاز را از آن خود کرده ‌اند. در ادامه این مطلب قصد داریم خودرو های اسپرت و جذاب بی ام و که نام آن ‌ها در تاریخ ماندگار شده است را از گذشته تا به امروز بررسی کنیم. با اجاره بی ام و از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید

بی ام و M30 E30

بی ام و M3 یکی از نام‌ های اسطوره‌ ای و تاریخی بی ام و است که در تمام طول تاریخ خودروسازی بی ام و مانند آن هنوز هم تکرار نشده است. این خودرو افسانه ‌ای با عملکرد خود چنان دلی از اسپرت سواران تمام دوران‌ ها برده است که حتی لاشه آن نیز پیش این افراد ارزش بیشتری از خودرو های مدرن امروزی دارد. بی ام و با تولید مدل M3 داستانی بی ‌انتها برای شهرت خود ساخت. طوری که در عصر های مختلف هر جا صحبت از خودرو اسپرت باشد، اولین نامی که به ذهن ‌ها و زبان ‌ها می ‌آید بی ام و M3 است. این خودرو با کد اتاق E30 در سال‌ های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۱ تولید می‌ شد. این خودرو در نسل اول خود با موتور ۲٫۳ لیتری ۴ سیلندر ارائه شد که توانایی تولید ۲۳۵ اسب بخار نیرو و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور را داشت. این خودرو در طول سال ‌هایی که در مسابقات تورینگ شرکت کرد توانست ۱۵ هزار عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

بی ام و M3 علاوه بر این ‌که یک خودرو مسابقه‌ ای بود، برای رانندگی روزانه نیز راحتی و کنترل کافی را در اختیار سرنشینان خود قرار می ‌داد. از این استراتژی بی ام و می‌ توان دلیل محبوبیت فراوان این خودرو را نتیجه گرفت. فروش بی ام و M3 در طول سال ‌های حضورش در بازار جهانی ۳ برابر بیش از آنچه بی ام و برای فروش آن در نظر داشت بود. این در حالی بود که قیمت بی ام و M3 در سال ۱۹۸۷ نزدیک با ۳۰ هزار یورو در اروپا بود. 

بی ام و M8 E31

از دیگر خودرو های افسانه ‌ای بی ام و که نام آن در تمام لیست ‌ها در کنار بی ام و M3 قرار دارد. بی ام و M8 است. این خودرو در سال ۱۹۹۰ پا به عرصه وجود گذاشت و جای برادر بزرگ‌ تر خود را پر کرد تا دنیای خودرو های اسپرت از حضور بی ام و خالی نماند. این خودرو طراحی بسیار متفاوت و منحصر به ‌فردی داشت که باعث می ‌شد ضریب آیرودینامیک این خودرو بیشتر از سایر مدل‌ های بی ام و باشد. این موضوع برای عملکرد حرفه ‌ای خودرو ها در پیست اهمیت بسیاری دارد. بی ام و در این مدل خود از موتور S70 بهره گرفته بود که ۵۵۰ اسب بخار نیرو را برای این غول اسپرت فراهم می‌ کرد. این قدرت موتور اسپرت سواران بسیاری را تشنه خود کرده بود. اما هر کسی از عهده کنترل این غول سرکش اسپرت بی ام و بر نمی‌ آمد. به همین دلیل نیز بی ام و M8 تنها در حد یک خودرو اسپرت باقی ماند و به عنوان یک خودرو شهری به خیابان ‌های شهر راه نیافت. این موضوع دلیلی بود بر این ‌که میزان خرید و فروش بی ام و M8 به ‌اندازه مدل قبلی بی ام و نباشد. هر چند تعداد محدودی از مدل‌ های کلاسیک این خودرو را می ‌توان اکنون در خیابان‌ ها مشاهده کرد.

اگر به خودرو های بی ام و علاقه دارید، مطالعه مطلب “جذاب ‌ترین و خاص ‌ترین بی ام و های پلاک شده در ایران” را به شما پیشنهاد میدهیم

بی ام و i8

بی ام و i8 جدید ترین خودرو اسپرت بی ام و است که در سال ۲۰۱۳ راهی بازار شد. این خودرو نیز با ویژگی‌ های منحصر به ‌فردی که داشت توانست شگفتی ‌های جدیدی برای طرفداران بی ام و بسازد. بی ام و i8 با طراحی متفاوت و منحصر به ‌فرد خود هر چشمی را به خود خیره می ‌کند. محال است عاشقان خودرو های اسپرت با دیدن بی ام و i8 عاشق آن نشوند. هرچند اگر در مقابل ظاهر این خودرو توان مقاومت کنید، در مقابل ویژگی ‌های فنی شگفت‌ آور آن قطعاً سر تعظیم فرود می‌ آورید. برای اجاره خودرو بی ام دبلیو i8 با کارشناسان ما در پرارین خودرو تماس حاصل فرمائید.

مهندسین بی ام و برای ساخت موتور این خودرو از تکنولوژی هیبرید و ترکیب یک موتور بنزینی و موتور الکتریکی استفاده کردند تا باوجود قدرت موتور ۳۵۷ اسب بخاری تنها ۲٫۱ لیتر بنزین مصرف کند. این خودرو قادر است شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴٫۴ ثانیه طی کند. با این میزان مصرف سوخت پیش‌بینی می ‌شود خرید و فروش و اجاره بی ام و i8 نیز با این‌ که جزو خودرو های اسپرت است، اما تا سال‌ های آینده به رقم قابل ‌توجهی برسد. بی ام و i8 یکی از خودرو های فوق‌ العاده اسپرت بی ام و در عصر جدید است که نام بی ام و را بیش ‌از پیش بر سر زبان ‌ها آورده است. این خودرو نیز در سال ۲۰۱۴ جایزه‌ های بسیاری را از مجله ‌ها و سایت‌ های معتبر به دست آورد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *