چینی که تغییر ملیت داد؛ آریو اس ۳۰۰ و مقایسه آن با ام جی ۳

تا چند سال گذشته به محض اینکه حرفی از خودروهای چینی زده می ‌شد، سرمان را کج می ‌کردیم و اصلا سعی می ‌کردیم تا جای ممکن به محصولات وارداتی چشم ‌بادامی‌ ها نزدیک هم نشویم. شرایط اما تغییر کرد و قسمتی از آن ناشی از پافشاری چینی ‌ها در حفظ و نگه ‌داری بازارشان در کشور بود. حالا در حالت بدبینانه ایران را «حیاط خلوت» چینی‌ ها و در حالتی خوش ‌بینانه یکی از کشور های پر مخاطب آنان می‌ دانند. ام جی، چری و زوتی سه برندی بودند که از چین تا ایران ماندگار شدند. کار تا جایی پیش رفت که خط مونتاژ برای یکی از برند ها یعنی زوتی فعال شد و نتیجه شد تولید آریو اس ۳۰۰٫ با تمام ویژگی‌ های ایرانی سایپا اریو هنوز هم این خودرو رقیبی جدی برای همتایان چینی ‌اش مانند ام جی ۳ به شمار می ‌رود. از همین رو قصد داریم اس ۳۰۰ و ام جی ۳ را با نگرشی بی‌ طرفانه با یکدیگر مقایسه کنیم؛ کدام یک مناسب کوچه خیابان ‌های ما هستند؟

مطالعه مطلب ” میتسوبیشی میراژ بخریم یا ام جی ۳ ؟ ” را به شما پیشنهاد میکنیم

تفاوت ظاهری ام جی ۳ هاچ‌ بک و آریو

تفاوت دو خودرو در وهله اول در ظاهرشان است: ام جی ۳ هاچ‌ بک و آریو در رده خودرو های سدان قرار گرفته است. جالب اینجاست که هم ام جی ۳ هم آریو اس ۳۰۰ در گذر زمان تغییر ملیت دادند؛ اولی ابتدا انگلیسی بود که سپس به دست چینی‌ ها افتاد و دومی ابتدا چینی بود و سپس نمونه ایرانی ‌اش تولید شد. شاید این اقدام برای ام جی نوعی عقب‌گرد به حساب بیاید اما قطعا برای زوتی زد ۳۰۰ ( که در حال حاضر آریو اس ۳۰۰ نام داد) خوش‌ شانسی تمام بود.

MG3

تفاوت قدرت موتور ام جی ۳ هاچ‌ بک و آریو

ام جی ۳ موتوری ۱۵۰۰ سی سی دارد، در حالی که سایپا اریو در دو نسخه ۱۵۰۰ و ۱۶۰۰ سی سی تولید شد؛ اولی از نوع دنده دستی و دومی از نوع دنده اتومات است. ام جی ۳ اما فقط گیربکس اتوماتیک دارد. با این حال حداکثر قدرت آریو از ام جی ۳ بیشتر است: ۱۱۲ اسب بخار در برابر ۱۰۷ اسب بخار. موتور هر دو خودرو ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه است که در آریو اس ۳۰۰ ۶٫۷ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر و در ام جی ۳ ۵٫۸ لیتر سوخت می‌ خواهد. البته این نقطه قوت ام جی ۳ است.

تفاوت امکانات ام جی ۳ هاچ‌ بک و آریو

هر دو خودرو از نظر تعداد کیسه هوا، نوع ترمز، سیستم صوتی و آپشن‌ های موجود تقریبا در یک سطح قرار گرفته ‌اند. اما تفاوت عمده آریو و ام جی ۳ زمانی معلوم می‌ شود که به نمایندگی دو خودرو و قطعات موجود نگاهی بیاندازیم. سایپا شرکتی است که از گذشته ید طویلی در ساخت و ساز خودرو داشته و دارد و مالکین خودرو های این کمپانی غمی بابت کمبود قطعه یا تعمیرگاه‌ های مجاز ندارند. سایپا اریو نیز با وجود تازه‌ وارد بودنش، از این قاعده مستثنا نیست. با این حال مدیا موتور که نمایندگی انحصاری واردات برند ام جی در ایران است، نتوانسته به خوبی از پس تامین قطعات خودرو های این برند بر بیاید و این یعنی بالا بودن هزینه نگهداری ام جی ۳٫

همانطور که ملاحظه کردید، ام جی ۳ و اس ۳۰۰ تقریبا در یک سطح قرار دارند و حتی در بعضی مواقع سایپا اریو گوی سبقت را از ام جی ۳ هم ربود.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *