مقایسه تویوتا لندکروز با پورشه ماکان

مقایسه تویوتا لندکروز با پورشه ماکان «Compare Toyota Land Cruiser with Porsche Macan» بسیار جذاب است. چرا که از یک طرف تویوتا لندکروز با جثه بزرگ خود مدعی حکومت در خیابان هاست و از طرف دیگر پسری شرور و لجباز به نام پورشه ماکان داریم که از تعامل با او لذت می برد! اگر کنجکاو هستید که چه کسی در این نبرد جذاب بهتر است، این نقد و بررسی جذاب «پرارین خودرو» را از دست ندهید.

معرفی تویوتا لندکروز و پورشه ماکان

تاریخچه تویوتا لندکروز (به درستی لندکروزر تلفظ می شود) به سال 1951 باز می گردد. اولین نمونه های این خودرو آفرودهای خشن و بدون ویژگی های لوکس و بیشتر برای استفاده نظامی بودند، اما تا سال 1967 و با معرفی نسل J50، که تویوتا تصمیم گرفت کمی تجمل را به پسر بزرگتر خود و یک SUV متمدن تر اضافه کند. نسخه مورد نظر ما نسل پنجم این SUV شهری است که با کد J200 شناخته می شود و در بین فعالان بازار خودرو ایران با نام Land Cruiser Room 200 شناخته می شود.

لندکروز بهتر است یا پورشه ماکان؟

اما به آلمانی جذاب و مغرور داستان می رسیم. پس از موفقیت کاین به عنوان اولین کراس اوور پورشه، این سازنده خودروهای اسپرت آلمانی تصمیم گرفت کراس اوور دیگری را در کلاس پایین تر طراحی کند و سهم خود را از بازار جذاب و رو به رشد این سگمنت افزایش دهد. اینگونه بود که پورشه ماکان در سال 1393 متولد شد، عرضه پورشه ماکان با موتور 2 لیتری توربو راه را برای ورود این خودرو به بازار کشورمان هموار کرد و اولین نمونه های آن در اواخر سال 1394 به ایران ارسال شد. پورشه ماکان تا سال ۲۰۱۸ در بازار کشورمان حضور داشت و به لطف ویژگی های جذاب و البته غیبت برادر بزرگترش، پورشه کاین، آمار فروش بسیار خوبی را به ثبت رساند.

مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان از نظر طراحی

  • طراحی خارجی

تویوتا لندکروز از زمان عرضه خود در کانون توجه قرار گرفته است. این خودرو برای افرادی که علاقه مند به سفر در دل کوه و جنگل هستند بسیار مناسب است و در دسته خودروهای کلاس بالا قرار می گیرد که آسایش و رفاه را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

ماشین سواری با پورشه ماکان آفرود سواری با لندکروز

با مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان از نظر طراحی باید بدانیم که در نگاه اول ارتفاع بالای تویوتا لندکروز نسبت به پورشه ماکان بسیار به چشم می آید. برای بررسی بیشتر به اعداد و ارقام ارتفاع این دو خودرو نگاهی انداختیم. تویوتا لندکروز با ارتفاع 1890 میلی متر و پورشه ماکان با ارتفاع 1664 میلی متر در کنار هم خواهند ایستاد. باید گفت بیش از تفاوت این اعداد و ارقام در ارتفاع، ظاهر عضلانی و زاویه دار تویوتا لندکروزر از پورشه ماکان بلندتر به نظر می رسد.
در مقایسه با پورشه ماکان و تویوتا لندکروزر می توان متوجه شد که پورشه ماکان یک شاسی بلند سایز متوسط است و علاوه بر این پورشه ماکان یک شاسی بلند دو منظوره است که به این معنی است که می توان آن را مورد پسند طرفداران شاسی بلند و همچنین طرفداران سدان های بزرگ دانست. برای اجاره خودرو پورشه ماکان  با کارشناسان ما در پرارین خودرو تماس حاصل فرمائید.

  • طراحی داخلی

فضای داخلی تویوتا لندکروزر بسیار خشن تر و سخت تر به نظر می رسد، اما فضای داخلی پورشه ماکان یک خودروی کاملا اروپایی را به شما نشان می دهد.

خودروی پورشه ماکان علاوه بر تناسب بیرونی، طراحی آلمانی را به خوبی منعکس می کند، زیرا این خودرو هم جذابیت بیرونی دارد و هم کابین این کراس اوور زیبا گزینه های زیادی برای لذت بردن سرنشینان دارد.

فضای داخلی پورشه ماکان

همانطور که مشخص است، دیدن یک ماشین تویوتا به خریدار احساس قدرت می دهد که می تواند برای افراد جاه طلب بسیار جاه طلبانه باشد. شاید طراحی داخلی این خودرو به اندازه نمای بیرونی جذاب نباشد. اما چیزی از ارزش این خودرو کم نمی کند. به خصوص که خودروهای چینی در این سال ها کشور را پر کرده است. لندکروز ممکن است ارزش بیشتری داشته باشد، اگرچه قیمت آن بسیار بالا است. اما قدرت این خودرو نسبت به قیمتش قابل قبول است.

فضای داخلی لندکروز

مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان از نظر مشخصات فنی

  • قدرت

تویوتا لندکروزر اتاق 200 در دو نوع GXR (شش سیلندر) و VXR (هشت سیلندر) در بازار کشورمان عرضه می شود اما با توجه به اینکه اکثر نسخه های موجود در ایران از نوع شش سیلندر هستند. در اینج ما هم همین نوع و مدل سال 2013 را در نظر گرفته و با پورشه ماکان مقایسه کرده ایم.

تویوتا لندکروز GXR مجهز به یک موتور 6 سیلندر 4 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 271 اسب بخار و حداکثر گشتاور 385 نیوتن متر است که از گیربکس 5 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ متحرک 4WD نیرو می گیرد. او انجام می دهد. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفر تا 100 کیلومتر تویوتا لندکروزر با این مشخصات فنی به ترتیب 13.4 لیتر برای 100 کیلومتر و حدود 11 ثانیه است.

چرا پورشه ماکان از لندکروز بهتر است؟

اما پورشه ماکان زمانی وارد ایران شد که قانون ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی سی وضع شد و به همین دلیل این کراس اوور آلمانی موتورهای حجیم خود را رها کرد و با قلب تپنده 4 سیلندر و 2 لیتری وارد بازار داخلی شد. این موتور به لطف توربوشارژر قادر به تولید حداکثر قدرت 252 اسب بخار و حداکثر گشتاور 370 نیوتن متر است و هر دو محور این کراس اوور لوکس را از طریق گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه و سیستم چهار چرخ متحرک AWD می فرستد. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفر تا صد پورشه ماکان با این مشخصات فنی به ترتیب 7.4 لیتر در صد کیلومتر و 6.7 ثانیه است که نشان از برتری چشمگیر این خودرو نسبت به تویوتا لندکروزر دارد. برای اجاره خودرو تویوتا لندکروز gxr  با کارشناسان ما در پرارین خودرو تماس حاصل فرمائید.

  • شتاب

اما فراتر از آن بهتر است از شتاب و لذت رانندگی صحبت کنیم! تویوتا لندکروزر در کل یک شتاب معمولی ارائه می دهد و اگرچه نمی توان آن را خودروی کندی در نظر گرفت، اما در گروه خودروهای جوان پسند با دینامیک رانندگی بالا قرار نخواهد گرفت. اما پورشه ماکان دقیقا نقطه مقابل تویوتا لندکروزر است و یکی از سریع ترین کراس اوورهای بازار ایران است.

  • آفرود سواری

البته همه این روایات مربوط به جاده های آسفالت است و اگر قصد ماجراجویی در معابر خارج از جاده را داشته باشیم; تویوتا لندکروز فرصتی برای درخشش پورشه ماکان نمی گذارد و نشان می دهد که یکی از پادشاهان آفرود است. البته پورشه ماکان از سیستم دو دیفرانسیل و حتی حالت رانندگی خارج از جاده نیز بهره می برد، اما آفرود در این خودرو به جاده خاکی و برخی دست اندازهای نه چندان عجیب تعبیر می شود.

چرا لندکروز از پورشه ماکان بهتر است؟

مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان از نظر امکانات رفاهی

خودروهای تویوتا مدت هاست که کمتر به آپشن ها علاقه مند بوده اند و تویوتا لندکروزر نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به قیمت نجومی خود، لیست آپشن های چندان بالایی ندارد. البته وضعیت چندان آزاردهنده نیست و این SUV ژاپنی در نسخه های فول آپشن دارای امکانات مناسبی مانند استارت بدون کلید، کروز کنترل، سانروف، چراغ های زنون با تنظیم ارتفاع خودکار و مجهز به چراغ های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، جلو بخاری، هیت سینک صندلی، هیت سینک صندلی، سیستم چندرسانه ای با نمایشگر لمسی هشت اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، تهویه ردیف دوم جداگانه و غیره را ارائه می دهد.

پورشه سواری

اما پورشه ماکان به عنوان یک خودروی اروپایی نسبتا به روز دارای لیست بسیار کاملی از آپشن هاست و در نسخه های فول آپشن خود دارای امکاناتی مانند کروز کنترل هوشمند، حالت رانندگی سه جهته، سیستم تعلیق هوشمند، اگزوز است. کیت، سیستم استارت استاپ، چراغ های جلو هوشمند تمام ال ای دی، سوئیچ های دنده عقب، سیستم صوتی حرفه ای Burmester با 16 بلندگو، مانیتور سرنشینان عقب، دوربین 360 درجه، تنظیم برقی صندلی جلو در 18 جهت، گرمکن تمام صندلی، خنک کننده صندلی جلو، گرم کن فرمان، صندوق عقب درب برقی، سقف برقی و سقف… هستند. با اجاره پورشه از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان از نظر ایمنی

تویوتا لندکروز با کمک مدرن ترین سیستم های ایمنی و همچنین ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد، سیستم تشخیص عابر پیاده و سیستم توقف خودکار، کروز کنترل، سیستم نور بالا خودکار به موقع و سیستم رانندگی بین خطوط و هشدار رانندگی، همچنین با کیسه هوا ایربگ های متعددی از جمله کیسه هوای راننده، ایربگ زانو راننده، ایربگ سرنشین جلو و همچنین کیسه هوای جانبی و کیسه هوای پرده ای که امنیت بالایی را برای راننده و سرنشینان فراهم می کند، یکی از ایمن ترین خودروهای موجود در بازار است.

خودرو وارداتی

پورشه ماکان دارای ایربگ برای راننده، سرنشین جلو و 9 ایربگ است. تجهیزات امنیتی و حفاظتی پورشه شامل قفل مرکزی، زنگ کنترل از راه دور، سوئیچ ضد سرقت و سیستم فرمان و فرمان هیدرولیک آن با سیستم هوشمند، حساس به سرعت و قابل تنظیم الکتریکی است. اجاره تویوتا در پرارین خودرو با تخفیف دائمی همراه است.

خرید کدام خودرو منطقی تر است؟

کدام یک از این دو خودرو بهتر است؟ در مقایسه تویوتا لندکروز با پورشه ماکان باید بگویم اگر به دنبال خودرویی برای سفرهای برون شهری با جاده های صخره ای آفرود و سافاری هستید، باید بلافاصله چشم خود را بر روی آپشن ها و زیبایی های پورشه ماکان ببندید و تویوتا لندکروز را انتخاب کنید.

پورشه ماکان

اما اگر به دنبال یک شاسی بلند متوسط با سایز متوسط و مناسب برای شهر و به خصوص رانندگی در خیابان های بالاشهر هستید، قطعاً خودروی پورشه ماکان باید اولین انتخاب شما باشد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.


لینک کوتاه

b2n.ir/t31518

5 دیدگاه دربارهٔ «مقایسه تویوتا لندکروز با پورشه ماکان»

    1. درود بر شما حمید جان
      پورشه از ماشین های پرتقاضا در اجاره خودرو هست که مصارف مختلفی همچون اجاره پورشه به هدف قرارهای کاری، میزبانی، تجربه رانندگی با خودرو لوکس و … را شامل می شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *