تجربه سوار شدن در مرسدس بنز؛ بدون راننده

تصور کنید یک وسیله نقلیه در یک جاده روستایی در یک صبح سرد و کسل کننده در حال رانندگی است. در سطح جاده چاله ها و ناهمواری های زیادی به چشم می خورد؛ اما راننده متوجه هیچ کدام نمی شود. او بدون زحمت خودرو را در طول مسیر از پیچ های انحرافی هدایت می کند. راننده حتی متوجه مانعی که برای سرعت گیری سر راهش قرار دارد نمی شود. این احساس خاص ایمنی، راحتی و برتری بدون زحمت غیر قابل توصیف، ذات مرسدس بنز است. سازندگان مرسدس بنز از این احساس به عنوان “شخصیت رانندگی مرسدس بنز” نام برده اند.

سیر تکاملی یک امر شخصیتی است

مارکوس ریدل، رئیس مرکز راید اند هندلینگ (Ride & Handeling)، در مورد ماموریت تیم خود می گوید: “انگیزه ما این است که خودروهایمان را بین تمام برندهای خودرو، به سرعت شناخته شوند. از نظر ساختار، مرسدس با ۳ ویژگی بارزش مشخص می شود، سواری راحت، ایمنی بالا در رانندگی و اطمینان محسوس. وظیفه مهندسان مرکز فناوری مرسدس بنز این است که به طور پیوسته کی پی آی (KPI) این ۳ شاخص را بهینه کرده و برای هر پلتفرم جدید بیشتر از قبل آن را توسعه دهند.”

آغاز هر دوره توسعه، به صورت ویژه به این ۳ ویژگی اصلی، همراه با ویژگی هایی اسپرت و دقت نیاز دارد. این احتیاج برای بیش از ۹۰ تا از مقادیر مشخصه فیزیکی قابل اندازه گیری از جمله پویایی عمودی، جانبی و طولی است. پیش از آنکه پارامترهای روی کاغذ وارد مرحله توصیف هدف شوند، محاسبات بی شمار، انواع طراحی و شبیه سازی روی ابرکامپیوتر ها انجام می شود.

ریدل می گوید: “هنر واقعی فرآیند توسعه این است که ما این مقادیر آماری را با یکدیگر سازگار می کنیم تا حدی که تجربه کاملی از رانندگی برای افراد ایجاد کنیم.” زیرا درک فناوری هنگام رانندگی برای افراد تعیین کننده این تجربه است. این بدان معنی است که تمام مقادیر آماری عینی، چه محاسبه شده و چه اندازه گیری شده، باید با درک ذهنی تفسیر شوند. این تنها راهی است که شخصیت منحصر به فرد مرسدس بنز را می سازد.

احساس با فیزیک رو در رو می شود

برای اینکه بتوان محاسبات را به بهترین شکل انجام داد، حتی در مراحل نخست توسعه که هنوز نمونه اولیه واقعی وجود ندارد، مرکز شبیه سازی رانندگی در شرکت مرسدس وجود دارد. در آنچه که به شبیه سازی رانندگی معروف است، دو صندلی کنار هم روی هگزاپود با تنظیم کننده های الکتریکی سوار شده اند، کارشناسان مرسدس بنز مشغول به کار روی موارد مختلف مانند واریانس میرایی خودرو هستند. با اجاره بنز از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

با کمک نمونه های اولیه خودرو های دیجیتال و داده های سطح مسیرهای آزمایش واقعی، راننده و کمک راننده می توانند رانندگی های آزمایشی را انجام داده و بررسی های لازم را انجام دهند. به عنوان مثال، همان سطح جاده ناهموار با تنظیم تعلیق نرم و راحت را به یاد آورید.

آزمایش خودرو مرسدس بنز

رانندگی های آزمایشی خودروها در مسیرهای واقعی، البته با احتیاط زیاد، تا نزدیک شدن به محدودیت خودروها انجام می شود. به منظور کامل کردن تمام ویژگی های مشخصه رانندگی مرسدس بنز مانند سواری راحت، ایمنی رانندگی، اطمینان از خود، اسپرت و دقت خودروهای بنز آزمایش و بهینه سازی می شوند.

حتی در مرکز سندل فنگن (Sindelfingen) مرسدس، یک قسمت کوتاه از مسیر را سنگفرش کردند. در پیست های آزمایشی و به منظور راحتی در جاده های عمومی نیز تنظیمات سیستم تعلیق از پیش تعریف شده با پارامترهای مختلف در شرایط واقعی بهینه و تنظیم می شوند. به عنوان مثال رانندگی در بزرگراه هایی که بتنی هستند چالش خاصی دارد. برای این شرایط اتصالات عرضی در فواصل منظم وجود دارد و زمانی که سرعت خودرو افزایش می یابد، باعث تحریک فرکانس بالاتر می شوند. تنظیم خودروهای مرسدس به گونه ای انجام می شود که تا حد امکان از آسایش سرنشینان کم نشود.

ریدل بیان می کند که: “ما در اینجا بیشترین توسعه فن آوری دست و پنجه نرم می کنیم و می خواهیم تمام جنبه های رانندگی را بهینه کنیم. اما اگر بنا به اولویت بندی باشد، همیشه سواری راحت، ایمنی در رانندگی و اطمینان از خود همیشه پیش از ویژگی های اسپرت و دقت اولویت دارند. بسته به پلتفرمی که خودرو بر آن ساخته می شود، پس از سال ها توسعه و آزمایش های بسیار، در نهایت تنظیم تعلیق درست و دقیق انجام می شود. همچنین شخصیت رانندگی خاص مرسدس بنز به همین ترتیب به تمام مدل های آن داده می شود.”

شرکت اجاره خودرو پرارین انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند. شما می توانید هر یک از خودروهای بنز ۲۰۰C، ۲۵۰E، ۵۰۰S و CLS پرارین خودرو را کرایه کنید.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *