سرگذشت کمپانی مرسدس بنز

کمپانی مرسدس بنز که یکی از بهترین خودروسازی ‌های جهان است همیشه نماد ثروت و تجمل بوده است. اما چیزی که راجع به این کمپانی عجیب به نظر می ‌رسد این است که پیشینه این کمپانی به ۱۵۰ سال پیش بازمی ‌گردد. مرسدس بنز عظیم و مشهور کنونی حاصل تلاش‌ های کارل بنز (خالق اولین خودرو جهان) و گاتلیب دیلمر (خالق موتور بنزینی با سرعت ‌بالا) است. این دو با همکاری یکدیگر صنعت خودروسازی در جهان را بر پا و در ادامه آن را متحول کردند.

هر دو این افراد در آلمان متولد شدند و اهداف مشترکی را دنبال می ‌کردند. هدف این دو، ساخت چیزی بود که حتی در آن زمان وجود خارجی نداشت:” ساخت اتومبیل”. در سال ۱۸۸۶ کارل بنز اولین موتور ۳ چرخ خود را ساخت. دیلمر نیز اولین کالسکه بدون اسب خود را ساخت. چند سال بعد نیز کارل اولین ماشین ۴ چرخ خود را ساخت.

پس از گذشت زمان دیلمر DMG و کارل بنز نیز Benz & Cie را تأسیس کردند. در سال ۱۹۰۰ DMG خودرویی به نام Mercedes را معرفی کرد. این اتفاق اولین قدم در به وجود آمدن مرسدس_بنز بود. اما پس از جنگ جهانی به دلیل کمبود سوخت و مالیات‌ های بالا تا مدتی تولیدات خودرو را متوقف کرد. در ادامه اتفاق‌ های مهمی که در طول ۱ قرن و نیم تاریخچه این خودروسازی افتاد را بررسی می ‌کنیم. لازم به ذکر است  با اجاره بنز از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

 

رخ داد های مهم در سال های ۱۹۲۰-۱۹۶۰

در سال ۱۹۲۶ کمپانی ‌های کارل بنز و دیلمر با هم ادغام شدند. این همکاری بسیار موفقیت‌آمیز بود و در سال ۱۹۲۷ فروش و اجاره مرسدس بنز به ۷۰۰۰ خودرو رسید. در دهه ۳۰ یکی از مشهور ترین و معتبر ترین ماشین‌ های دنیا یعنی مرسدس بنز W15 وارد بازار شد. این خودرو شهرت و محبوبیت کمپانی بنز را بیشتر از پیش کرد. سرانجام در همین دهه نیز کمپانی مرسدس بنز از دیلمر بنز جدا شد.

پس از موفقیت مرسدس بنز W15، در سال ۱۹۳۲ یک مدل کابریولت از همان خودرو معرفی شد. دو سال بعد بنز W23، به عنوان یک ماشین خانوادگی دو در کوچک وارد بازار شد. در سال ۱۹۳۶ مرسدس بنز در خارج از آلمان نیز به‌ خوبی شناخته شد. در همین سال نیز مرسدس بنز W136 معرفی شد. علاوه بر این مدل معروف ۲۶۰ D نیز به ‌عنوان اولین خودرو دیزلی وارد صنعت خودرو شد. تا پایان دهه ۳۰ مرسدس بنز چندین خودرو موفق دیگر را بانام لیموزین W318 و اسفون رودستر W136 را به بازار خودرو ارائه داد. در دهه ۴۰ هنگام وقوع جنگ جهانی دوم باز هم خودروسازی متوقف شد. اما پس از ۱۹۴۷ دوباره این صنعت جان گرفت.

در دهه ۵۰ فروش مرسدس بنز به بیشترین حد خود رسید. در همین دهه نیز تعدادی از معروف ‌ترین و محبوب ‌ترین خودرو های بنز، با نام‌ های بنز ۱۹۰، اولین خودرو کوچک رودستر دیزلی، و بنز ۳۰۰ SL اولین خودرو با تکنولوژی جدید تزریق سوخت، را به بازار خودرو ارائه داد.

لازم به ذکر است برای اجاره بنز میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمائید.

رخ داد های مهم در سال های ۱۹۶۰-۱۹۸۰

مرسدس بنز در دهه جدید با ارائه مدل بنز W110 که در کلاس خودرو های لوکس قرار می‌ گرفت محبوبیت و اعتبار خود را در جهان بالا تر برد. این خودرو شگفت‌انگیز در دو نسخه سدان ۴ در و استیشن ارائه می ‌شد. در دهه ۶۰ ازآن ‌جهت که خودرو های مرسدس بنز تغییرات بسیاری در طراحی داشتند، این دهه به دهه خودرو های عضلانی معروف شد. در سال ۱۹۶۷ کمپانی بنز تصمیم گرفت بخش جداگانه ‌ای را برای خودرو های سوپر اسپرت خود با نام مرسدس بنز AMG تشکیل دهد. این بخش هنوز هم پابرجاست و مدل‌ های مرسدس بنز AMG را تولید می ‌کند. اولین خودرو این بخش نیز مدل مشهور بنز SEL300 ، یک سدان با موتور V8 6.3 لیتری، بود که به “گاو قرمز” شهرت داشت.

در دهه ۷۰ مرسدس بنز مدل ‌های مشهور دیگری را تحت عنوان بنزSL و بنز SLC 107 را وارد بازار کرد. این مدل به ‌طور وصف ‌نشدنی زیبا بودند و هر دو آن ‌ها نیز در نسخه‌ های کوپه دو در و کانورتیبل موجود بودند. در پایان دهه ۷۰ بنز سری G و بنز سری S نیز معرفی شد.

 

رخ داد های مهم سال های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ و پس از آن

در دهه ۸۰ ازآن جهت که نگرانی ‌ها برای افزایش میزان CO2 به دلیل افزایش تعداد خودرو ها در هوا زیاد شده بود، مرسدس بنز تبدیل به اولین کمپانی‌ شد که تولیدات مطابق با مقررات محیط ‌زیست را ارائه می ‌داد. در سال ۱۹۸۱ این کمپانی مبدل کاتالیزوری سه بعدی را برای کاهش تولید آلودگی خودرو ها معرفی کرد. علاوه بر این فیلتر های هوا و فیلتر های روغن نیز برای اولین بار توسط این کمپانی معرفی شد. در سال ۱۹۸۷ مدل مشهور بنز ۱۰۰ D 631 را معرفی کرد. پس‌ازآن نیز بنز W201 سری دوم را به ‌عنوان یک سدان اسپرت کامپکت وارد بازار کرد. در دهه ۹۰ مرسدس بنز، مدل ‌های واگن و شاسی ‌بلند خود تحت نام‌ های بنز کلاس G و تعدادی مدل جدید نیز از بنز کلاس E و بنز کلاس S را نیز وارد بازار کرد. در سال‌ های ۲۰۰۰، مرسدس بنز عصر جدیدی را در تکنولوژی سوپرشارژینگ مکانیکی معرفی کرد و چندین طرح پیشگامانِ و مفاهیم مهندسی مانند سیستم BlueTec که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و توانایی کاهش انتشار CO2 را به نمایش می‌ گذاشت، را معرفی کرد.

از آن زمان تاکنون نیز این خودروسازی مشهور مدل ‌های زیادی را اعم از مدل‌ های سدان، شاسی ‌بلند، کوپه و خودرو های سوپر اسپرت مانند بنز SLK را به بازار خودرو جهان معرفی کرده است. لازم به ذکر است که مرسدس بنز تیم فرمول یک اختصاصی خود را دارد و از دهه ۵۰ تاکنون موفق به کسب رتبه‌های برتر زیادی شده است.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *