عجیب ترین خودروهای رونمایی شده نمایشگاه شانگهای در سال 2021

همه گیری ویروس کرونا ممکن است هزاران نمایشگاه و رویداد را در سراسر جهان تعطیل کرده باشد، اما نتوانسته چراغ های نمایشگاه خودروی شانگهای را خاموش کند. این رویداد از سال 1985 در آوریل برگزار شد. علاوه بر خودروسازان چینی، بسیاری از برندهای غربی در این مراسم حضور داشتند و از محصولات جدیدی مانند A6 e-tron رونمایی کردند.

نمایشگاه خودروی شانگهای از نظر جذابیت و اهمیت در پس نمایشگاه های بزرگ اروپایی و آمریکایی قرار دارد. اما امسال، یک ویژگی این نمایشگاه بزرگ را از هر نظر متمایز کرده است. این اولین رویداد بزرگ خودرو در جهان پس از همه گیری ویروس کرونا است!

در این مقاله، عجیب ترین خودروهای رونمایی شده نمایشگاه شانگهای در سال 2021 «The strangest cars unveiled at the Shanghai Motor Show in 2021» را مرور می کنیم.

روو جینگ کانسپت؛ الهام گرفته از وال

جینگ در زبان چینی به معنی نهنگ است. بنابراین شیشه جلو این خودرو که به احتمال زیاد در آینده در خط تولید قرار می گیرد، یادآور پوزه نهنگ است. حتی قسمت عقب خودرو نیز به طور مشکوکی به دم وال شبیه است! انتظار می رود روو جینگ با طیف وسیعی از پیشرانه های بنزینی ، پلاگین هیبریدی و برقی وارد بازار شود.

روو جینگ کانسپت

ام جی سایبرستر؛ الهام گرفته از خودرو کلاسیک  ام جی Bv رودستر

ظاهراً این کانسپت یک دو نفره بدون سقف است که می تواند بازار فعلی محصولات MG را از خودروهای خانوادگی به خودروهای جوان تغییر دهد. سایک هیچ اطلاعاتی در مورد ظرفیت باتری ها و میزان اسب بخار تولیدی خود منتشر نکرده است، اما ادعا می کند که می تواند با یک بار شارژ 500 مایل را طی کرده و شتاب صفر تا 100 آن را در کمتر از 3.0 ثانیه افزایش دهد. فضای داخلی به گونه ای طراحی شده است که بر روی صندلی راننده تمرکز کند و چراغ های عقب LED و داشبورد Y شکل تا حدودی یادآور پرچم انگلیس است که به هسته اصلی برند اشاره می کند.افزودن

ام جی سایبرستر

ایکس پنگ P5؛ ثبت 10 هزار پیش خرید برای خودرو برقی تازه وارد

تنها در دو روز ، ایکس پنگ 10 هزار پیش ثبت نام برای خودروی برقی P5 ثبت کرده است. البته با توجه به 15 دلار مورد نیاز برای رزرو و همچنین وعده سازنده برای ارائه شارژ رایگان مادام العمر برای اولین خریداران این خودرو، چنین استقبال پرشوری بعید به نظر نمی رسد. ما از مشخصات فنی این خودرو که قصد رقابت با تسلا مدل 3 را دارد ، چیزی نمی دانیم ، اما XPeng از نصب یخچال 18 لیتری در داخل این خودرو خبر داده است.

ایکس پنگ P5

هوندا E پروتوتایپ؛ شاسی بلند الکتریکی

نمونه اولیه هوندا E-Chassis به عنوان پیش نمایشی از کراس اوور الکتریکی جدید خودروساز ژاپنی در نمایشگاه اتومبیل شانگهای 2021 رونمایی شد. نسخه تولیدی این خودرو از بهار 2022 در بازار چین در دسترس خواهد بود.

شکل کلی این خودرو ما را به یاد نسل جدید HR-V می اندازد. اما طراحان هوندا این خودرو را بسیار سبک کرده اند! در این خودرو حتی لوگوی Honda نیز روشن است! هوندا به جزئیات نیروهای محرکه این خودروی مفهومی اشاره نکرده است. نسخه تولیدی نمونه اولیه E-Chassis یکی از 10 خودروی برقی هوندا خواهد بود که در 5 سال آینده در بازار چین عرضه می شود.

هوندا E پروتوتایپ

هوندا همچنین از نسخه پلاگین هیبریدی کراس اوور Breeze در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کرد. این خودرو دارای دو پیشرانه برقی است و قرار است در نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه شود.

سال گذشته ژاپنی ها از همکاری با جنرال موتورز برای استفاده از باتری های اولتومی و یک پلت فرم الکتریکی مدولار برای دو خودرو خبر دادند. این خودروها نسخه های خط دار محصولات GM نخواهند داشت. زیرا هوندا این خودروها را طوری طراحی خواهد کرد که انتظارات مشتری و طراحی متمایز را برآورده کند.

ژینگ یو ال؛ اعلام آمادگی جیلی برای جهانی شدن

Geely Jing Yu L بر روی پلت فرم خودروهایی مانند Link & Co ،  و Volvo XC40 ساخته شده است. البته پلت فرم CMA در این خودرو کشیده شده است تا فضای این کابین را 6 اینچ افزایش دهد.

نیروی این خودرو توسط موتور 2.0 لیتری تأمین می شود که می تواند در دو نسخه 215 یا 235 اسب بخار استفاده شود. فناوری خودرو همچنین به شما امکان می دهد ماشین را از فاصله 200 متری پارکینگ به سمت خود احضار کنید. فروش Jing Yu L در چین در بهار امسال آغاز می شود، اما جیلی قصد دارد آن را در آینده ای نزدیک صادر کند.

ژینگ یو ال

خودرو برقی مرسدس بنز

مرسدس بنز علاوه بر EQS ، مدل تمام برقی کلاس S کلاس 769، از شاسی برقی EQB نیز رونمایی کرد. شاسی جدید مرسدس بر اساس مدل GLB ساخته شده است. با یک شاسی برقی EQA کوچکتر در بالای سری EQ قرار دارد. این دو SUV برقی دارای فناوری و پلت فرم یکسانی هستند ، اما EQB دارای هفت صندلی است.

خودرو برقی مرسدس بنز

سیتروئن C5 X؛ عروسک شانگهای

سیتروئن برای اولین بار از C5 X رونمایی کرد و قصد دارد بخشی از بازار را در اختیار بگیرد. بازار اصلی این خودرو اروپا است که تحت سلطه شاسی بلند و کراس اوور قرار دارد. بار دیگر، مثل همیشه، سیتروئن C5 X ثابت کرد که محصولات این خودروساز بزرگ فرانسوی شیک و شگفت انگیز هستند و به جرات می توان گفت که این مدل لوکس ترین سیتروئن در تاریخ صنعت خودرو است.

در نگاه اول، این خودرو شبیه یک شاسی بلند، یک حالت و حتی یک سالن به نظر می رسد، زیرا مهندسان از همه عناصر در طراحی C5 X استفاده کرده اند. مدل جدید و کاملاً یکپارچه بعدا وارد بازار می شود امسال با سیستم ترکیبی متشکل از موتور بنزینی و پیشرانه الکتریکی جفت می شود.

سیتروئن C5 X

تانک 800؛ شاسی بلندی با استایل نوستالژیک

شاسی بلند سایز بزرگ از نام تجاری وی (WEY) ، که زیرمجموعه شرکت چینی گریت وال است. خودرویی که بی شباهت به رولزرویس کالینان نیست و با شیشه جلو بزرگ با خطوط عمودی که فاصله بین چراغ ها را پر می کند، خودنمایی می کند. در مقایسه با دیگر خودروهای معرفی شده در نمایشگاه شانگهای ، استایل یکپارچه سازی با سیستم عامل ، پیشرانه 3.0 لیتری V6 هیبریدی و روکش مخملی مجلل از ویژگیهای اصلی تانک 800 است که این شاسی بلند را متمایز می کند.

تانک 800

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.


لینک کوتاه

b2n.ir/s84899

1 دیدگاه دربارهٔ «عجیب ترین خودروهای رونمایی شده نمایشگاه شانگهای در سال 2021»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *