کم استهلاک ترین خودرو های چینی در بازار ایران

ورود خودروهای چینی به ایران از اوایل دهه 1980 آغاز شد. تولید خودرو در چین صنعت قدیمی با سابقه طولانی نیست. اما مانند سایر صنایع کشور، علیرغم ضعف های جدی در ابتدا، به سرعت پیشرفت کرد. خودروهایی که در سال های اولیه قرن 21 در بازار جهانی جایی نداشتند، حتی به عنوان محصولات اقتصادی قابل قبول نبودند، به تدریج مسیر پیشرفت را طی کردند و حدود ده سال بعد، حرف های زیادی برای گفتن در این صنعت داشتند. با محدودیت صنعت خودروی ایران و توقف واردات خودرو، بازار مونتاژ چین در ایران نیز رونق گرفت و اکنون شاهد تنوع بسیاری از محصولات سرزمین اژدها در کشور هستیم. به طوری که نام برخی از آنها حتی برای بسیاری ناشناخته است. حال قصد داریم کم استهلاک ترین خودرو های چینی در بازار ایران «The least depreciated Chinese cars in the Iranian market» را در این مقاله معرفی کنیم.

هاوال 2؛ خودروی شاسی بلند و با کیفیت چینی

حدود 8 سال از ساخت و معرفی هاوال H2 در کشور چین می گذرد. اولین بار در سال 2015 به ایران وارد شد. هاوال یکی دیگر از محصولات گروه بهمن است که در لیست با کیفیت ترین خودروهای شاسی بلند چینی از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است. به طور کلی خودروهای گروه بهمن معمولاً از کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی برخوردارند که به طور خودکار استهلاک خودرو را کاهش می دهد. یکی از مهمترین مسائلی که می تواند استهلاک خودرو را افزایش دهد، عدم تناسب بین موتور و گیربکس است.

خودرو هاوال

مشکلی که حتی بسیاری از خودروهای پرفروش چینی با آن روبرو هستند. بنابراین، هماهنگی عالی بین موتور و گیربکس هوشمند هاوال یک برگ برنده بزرگ برای آن است. هاوال H2 از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و نحوه قرارگیری صندلی ها در کابین نسبت به سایر همکلاسی ها تغییر کرده است و دید بهتری به راننده و سرنشینان جلو می دهد.

عایق کاری این خودرو در سرعت های بالا در شرایط سطح بالایی نیست. اما از نظر ویژگی ها ، مانند اکثر خودروهای چینی موجود در بازار ، تنوع خوبی دارد و از نظر استهلاک، اگر از آن مراقبت کنید و سلامت آن را حفظ کنید، نگرانی چندانی نخواهد داشت و به عنوان یکی از کمترین ها شناخته می شود.

آریزو 5؛ نماینده با کیفیت چری در بازار خودرو ایران

آریزو 5 محصول شرکت چری است که توسط مدیران خودرو در ایران مونتاژ می شود. این سدان یکی از پرفروش ترین خودروهای چینی در ایران است که از سال 1395 در نسخه های دنده ای و اتوماتیک به فروش می رسد. مصرف کم این مدل خودروی چینی (مصرف سوخت ترکیبی 6 لیتر در 100 کیلومتر) در کنار هزینه پایین خدمات دوره ای در مقایسه با سایر محصولات چینی، آریزو 5 را به یکی از کم استهلاک ترین خودروهای چینی در بازار تبدیل کرده است و می تواند در نظر بسیاری طرفداران ماشین های چینی به سمت او می روند.

خودرو آریزو 5

در مقابل اگرچه نوع اکسلنت آن فول تلقی می شود و دارای کلیه امکانات رفاهی در مقایسه با نوع لوکس است، اما مدل دنده لوکس از نظر کیفیت فنی و کارایی مکانیکی در مقایسه با آن نسخه کم ندارد. آریزو 5 شتاب اولیه پایینی دارد و عملکرد گیربکس آن به خصوص در سرعت های بالا خوب نیست. اما به دلیل کیفیت ساخت خوب خودرو، می توان با تعمیر و نگهداری کمتری به تعمیرگاه مراجعه کرد و عمر مفید آن را افزایش داد.

جک S5؛ یکی از موفق ترین خودرو های چینی

جک S5 اولین خودرو شاسی بلند شرکت جک است که توسط کرمان موتور به بازار عرضه شده است، با طراحی زیبا و قدرت بالای 175 اسب بخار که توسط موتور 2 لیتری توربوشارژی آن تولید می شود، توانسته فروش خوبی را در بازار تولید کند.جک اس ۵ در سال ۱۳۹۴ پا به بازار کشورمان گذاشت.

در حال حاضر جک S5 را می توان به صورت دستی و اتوماتیک در بازار ایران خریداری کرد. (البته باید گفت نسخه های اتوماتیک جک S5 اتومبیل های فول آپشن هستند.) این خودرو طراحی مشابه خودروهای کره ای دارد.

خودرو جک S5

به طور کلی، جک S5 امتحان خود را پس داده است، به همین دلیل خریداران زیادی در بازار دست دوم دارد. شاید جک S5 سریع ترین و قدرتمندترین خودروی چینی نیست، اما بسیاری آن را بهترین خودروی چینی می دانند.

تیگو 5؛ کم دردسرترین شاسی بلند چینی

تیگو 5 یکی دیگر از محصولات محبوب چری در ایران است که توسط مدیران خودرو ارائه می شود. تیگو 5 را می توان در لیست پرفروش ترین خودروهای چینی به همراه سایر محصولات محبوب مدیران خودرو مانند MVM X33 قرار داد.

چری نام یک شرکت خودروسازی است که در سال 1999 تاسیس شد و در سال 2003 با تولید اتومبیل و مونتاژ خودروهای شرکت های معروف جگوار و لندرور شروع به کار کرد. چری تیگو 5 مجلل ترین خودروی چری پس از تیگو 7 است. دارای چراغهای دودی مجهز به چراغ های روشنایی در روز، رینگ های آلومینیومی 17 اینچی و موتور 2 لیتری DVVT است که به سوپاپ ها اجازه می دهد با زمان متغیر کار کنند.

ماشین چینی تیگو 5

موتور تنفس طبیعی این مدل خودرو در مقایسه با رقبای توربو مشکلات کمتری دارد و عمر طولانی قطعات آن به دلیل کیفیت مطلوب، باعث شده نیاز کمتری به تعویض قطعات شود؛ از این رو ، تیگو 5 یکی از کم دردسرترین و کم استهلاک ترین خودروهای چینی در بازار است.

هایما S7؛ خودروی محبوب چینی در ایران

هایما زیرمجموعه گروه FAW خودروسازان چینی معتبر است که محصولات با کیفیت را به بازارهای جهانی عرضه کرده است و در سال 1992 در استان هاینان چین تاسیس شده است. هایما S7 را می توان در لیست شاسی بلندهای چینی با کمترین استهلاک قرار داد. اکثر خریداران هایما S7 اعلام کرده اند که تا 50 هزار کیلومتر به جز مواد مصرفی مانند تعویض روغن با مشکلات جدی روبرو نشده اند. اگرچه موتور 4 سیلندر توربو هایما با بنزین معمولی داخلی سازگاری چندانی ندارد، اما مشکل جدی در مورد موتور این خودرو مشاهده نشده است.

مشخصات ماشین هایما S7

این خودرو در مرداد 94 در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد. پس از آن با موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوشارژ که مجهز به سیستم بازوی سوپاپ متغیر (VV TI) است و دارای توان تولید 170 اسب بخار است به بازار عرضه شد. به این خودرو با ظرفیت مخزن 61 لیتر و مصرف سوخت 8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر و استهلاک کم در رده خودروهای اقتصادی بازار قرار دارد و به دلیل ابعاد طولی 4498 و 1830 میلی متر عرض، خودروی مناسبی برای خانواده ها است. ویژگی های ایمنی قابل قبول استفاده شده در این خودرو باعث شده است که هایما جز کم استهلاک ترین خودرو های چینی در بازار ایران به شمار بیاید.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.


لینک کوتاه

https://b2n.ir/w71164

2 دیدگاه دربارهٔ «کم استهلاک ترین خودرو های چینی در بازار ایران»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *