پرفروش ترین خودروهای چینی در بازار جهانی که در ایران نیز موجودند

در ده سال گذشته فعالیت شرکت‌ های خودروسازی در چین در بازار جهانی به طور چشم گیری پیشرفت کرده است. به طوری که حضور برجسته خودروهای چینی را در لیست پر فروش ترین خودروهای جهانی نیز مشاهده می ‌کنیم. در میان برندهای چینی، نام برندهای هاوال، فاو بسترن، ام جی و جیلی در بین موفق ‌ترین برند های چینی در بازار جهانی خودرو به چشم می ‌خورد. خودروهای تولیدی توسط این شرکت‌ ها از کیفیت ساخت بالایی در بین خودروهای چینی برخوردارند. در ادامه این مطلب قصد داریم خودروهایی که در بین ۲۵ خودرو پر فروش در بازار جهانی که در بازار کشورمان نیز حضور دارند را معرفی و بررسی کنیم.

هاوال H6

هاوال اچ ۶ با سه تیپ اسپرت، استاندارد و کوپه به بازار عرضه می‌ شود که در ایران مدل کوپه‌ ی آن را که گران‌ ترین تیپ این خودرو است را کمتر می ‌بینیم. هاوال اچ ۶ که برای نسل جوان طراحی شده است و مورد پسند انتخاب کننده ‌گان خودروهای اسپرت قرار می ‌گیرد، از زیبایی و جذابیت ظاهری کابین و نمای بیرونی برخوردار است. اگر به ‌دنبال تجربه‌ حس خوب و دل ‌نشین حین رانندگی هستید، خرید هاوال H6 می‌ تواند نیاز شما را با کیفیت و خلاقیت به ‌کار رفته در آن بر طرف کند. نا گفته نماند که این خودرو از لحاظ استقامت و تجهیزات ایمنی یکی از بهترین و معتبرترین خودروهای چین شناخته شده است. خرید و فروش هاوال H6 به ۵۰۵ هزار دستگاه در سال می ‌رسد که نشان دهنده میزان محبوبیت این خودرو در بازار جهانی است.

فاو بسترن

سدان های تولید شده توسط فاو بسترن همگی در ایران و در بازار جهانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. در بین مدل‌های بسترن b30، بسترن b50f و بسترن b70، بسترن b50f در بازار جهانی بازخورد بسیار خوبی داشته است. نه تنها در ایران بلکه در بازار خودرو جهانی نیز این خودرو فروش زیادی داشته است. بسترن b50f یک سدان خانوادگی جادار است و در عین حال که قیمت مناسبی دارد، آپشن‌های بسیار متنوعی را در داخل کابین و برای سهولت به رانندگی ارائه می‌دهد. علاوه بر این متریال استفاده شده در ساخت آن نیز از مدل ‌های دیگر فاو بسترن با کیفیت تر است. طراحی خودرو با پلتفرمی ‌شبیه به سدان های کیا طراحی شده و بسیار فریبنده است. همه این عوامل دست به دست هم داده تا بسیاری از خانواده ها و نیز سدان سواران، خرید بسترن b50f را در انتخاب های اول خود قرار دهند. در سال حدود ۱۹۱ هزار دستگاه بسترن b50f فقط در خود چین به فروش می ‌رسد. فروش فاو بسترن b50f از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ افزایش چند درصدی داشت و این نشان دهنده افزایش فروش برند فاو در سطح جهانی است.

جیلی امرگرند EC7

جیلی امرگرند EC7 در نگاه اول با طراحی ظاهری ساده و دلسرد کننده ‌ای که دارد افراد زیادی را به خود جلب نمی ‌کند. اما با نگاهی دقیق ‌تر خواهید دید که این خودرو از نظر امکانات ایمنی و نیز کیفیت ساخت بدنه حرف ‌هایی برای گفتن دارد. نسبت به سدان های دیگر چینی موجود در بازار، پس از مدل ‌های بسترن می ‌توان گفت جیلی برندی است که در جایگاه بعدی در اولویت خرید یک سدان خوب چینی با قیمت مناسب قرار می ‌گیرد. جیلی امرگرند EC7 با نمره قابل قبولی که از تست‌ های تصادف گرفت توانست توجه خریداران زیادی را به خود جذب کند. به همین دلیل از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ فروش جیلی امرگرند EC7 حدود ۱۵ درصد افزایش داشت. این خودرو در ایران هم با استقبال نسبتاً خوبی همراه شد ولی آن طور که از آمار و ارقام پیداست در بازار جهانی این خودرو بازخورد بهتری داشته است. در سال ۲۰۱۷ در بازار جهانی حدود ۲۶۰۰۰ دستگاه جیلی امرگرند EC7 بفروش رسیده است.

سخن پایانی

میزان خرید و فروش این خودروها در بازار جهانی بررسی شده است. به همین دلیل ممکن است بعضی از آن ‌ها چندان در ایران پر فروش نباشند. اما در میان کشورهای مختلف و شرایط متفاوت ‌تر این خودروها فروش بهتری داشته ‌اند. علاوه بر این‌ ها، لازم به ذکر است که وضعیت خرید و فروش برلیانس ، برخلاف این که در ایران شرایط خوبی دارد، در بازار جهانی حرفی برای گفتن نداشته و در بین ۲۵ خودرو پرفروش جهان اشاره‌ ای به این برند نشده است.

شرکت اجاره لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند. در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *