هیوندا وراکروز در بازار جهانی

سال ۲۰۰۶ بود که کمپانی هیوندای تصمیم گرفت اقدام به تولید یک کراس‎اور ۷ نفره کند تا در سبد محصولات خود گزینه ‌ای برای خانواده ‌های پر جمعیت داشته باشد. این گونه بود که هیوندا وراکروز وارد خط تولید کمپانی هیوندای شد. نام وراکروز مربوط به یکی از ایالت ‌های مکزیک است که هیوندای برای این مدل جدید خود آن را در نظر داشت. این کار می‌ توانست تأثیر مثبتی روی خریداران آمریکایی هیوندای بگذارد. اما متاسفانه و بر خلاف تصورات این کمپانی کره‌ ای، این کراس‎اور ۷ نفره جدید نتوانست مانند سانتافه در بازار جهانی عرض اندام کند. همچنین برای اجاره خودرو سانتافه new full با کارشناسان ما در پرارین خودرو تماس حاصل فرمائید.

در طول یک نسل حضور این خودرو در بازار جهانی تنها در برخی از بازار های آسیایی میزان خرید و فروش هیوندا وراکروز توانست به رقم خوبی دست یابد. یکی از این بازار های آسیایی ایران بود. به همین دلیل نیز خرید و فروش هیوندا وراکروز کارکرده نیز هنوز در بازار ایران ادامه دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۲ از بازار جهانی خداحافظی کرد و مدل ۷ نفره سانتافه جای آن را در سال ۲۰۱۳ گرفت. هرچند هنوز هم در برخی از کشور ها این مدل از سانتفافه را با نام وراکروز می‌ شناسند. در ادامه این مطلب قصد داریم نگاهی به داستان کوتاه هیوندا وراکروز در بازار جهانی داشته باشیم.

 

اولین حضور هیوندا وراکروز در بازار جهانی

همانطور که در مقدمه نیز اشاره شد، هیوندا وراکروز برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ وارد بازار شد. ۱۲ اکتبر ۲۰۰۶ بود که کانسپت این خودرو در نمایشگاه خودرو کره جنوبی به نمایش گذاشته شد و در همان سال نیز برای فروش در دسترس مشتریان این کشور قرار گرفت. اما آغاز حضور جهانی این خودرو از سال ۲۰۰۷ بود که برای اولین بار به عنوان بزرگترین کراس‎ اور هیوندای وارد آمریکا شد. این خودرو در واقع جایگزینی بود برای مدل تراکان هیوندای که در همه بازار های جهان به جز آمریکای شمالی به فروش می ‌رفت.

هیوندا وراکروز پلتفرم یکسانی با هیوندا سانتافه داشت. اما در طراحی ظاهری تفاوت بسیاری با نسل دوم هیوندا سانتافه در آن دیده می ‌شد. از جمله این تفاوت‌ ها می ‌توان به چراغ ‌های جلو و عقب، جلوپنجره و سپر این خودرو اشاره کرد که کاملاً زبان متفاوتی را در پیش گرفته بود. شاید این زبان رویکرد جدید از سمت هیوندای برای افزایش هیوندا وراکروز بود. اما هرچه که بود به نظر زیاد موفق نبود. زیرا این خودرو نتوانست مدت زیادی در بازار جهانی دوام آورد.


ادامه تنها نسل هیوندا وراکروز در بازار جهانی


از آنجا که هم زمان با این خودرو، هیوندا سانتافه نیز در بازار جهانی به فروش می‌رفت، وراکروز شانسی برای افزایش فروش خود در بازار نداشت. زیرا اکثراً مشتریان خرید یک مدل با سابقه، جذاب و ثابت شده و شهری‌تر را به خرید هیوندا وراکروز تازه کار ترجیح می‌دادند. هرچند که این خودرو به صورت ۷ سرنشین و با فضای کابین بیشتری ارائه می‌شد.
محبوبیت سانتافه در آن زمان در بازار آمریکا، اروپا و آسیا به حدی بود که کسی به ویژگی‌های مثبت وراکروز توجهی نمی‌کرد. این خودرو به عنوان یک کراس‎اور از ویژگی‌های مثبت بسیاری بهره می‌برد که آن را برای رانندگی آفرود نیز مناسب کرده بود. اما از آنجا که اکثر خریداران به دنبال کراس اورهای شهری با مصرف پایین بودند، وراکروز در بازار جهانی مغلوب هم رده‌ای‌های کوچک‌تر خود شد. از این رو در سال ۲۰۱۲ کمپانی هیوندای اعلام کرد که از سال ۲۰۱۳ به بعد مدل ۷ نفره هیوندا سانتافه جای این مدل را خواهد گرفت. ارائه یک کراس‎اور بسیار محبوب در بازار جهانی با ۷ سرنشین و فضای بیشتر داخل کابین فکر هوشمندانه‌تری به نظر می‌رسید. با اجاره هیوندای از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

امکانات رفاهی هیوندا وراکروز ۲۰۰۷-۲۰۱۳


هیوندا وراکروز از همان ابتدا با دو مدل GLX و limited وارد بازار شد که هر دو مدل از امکانات رفاهی بسیار خوب و به روزی برخوردار بودند. صندلی‌های برقی به همراه گرمکن برای دو ردیف و سردکن برای راننده، سیستم تهویه هوای اتوماتیک ۳گانه، صندلی‌های تهویه دار، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ اسپیکر، رینگ‌های آلومینیومی، سیستم انتقال نیروی اتوماتیک، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، مانیتور ۷ اینچی، ۹ ایربگ برای صندلی‌های هر سه ردیف، کمربند پیش کشنده و محدود کننده و بسیاری دیگر از جمله امکاناتی است که در کابین این خودرو قابل مشاهده بود.
هیوندا وراکروز از موسسه ملی ایمنی ترافیکی بزرگراه‌ها (NHTSA) و نیز موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه‌ها(IIHS) که هر دو در آمریکا هستند ۵ امتیاز کامل را برای ایمنی سرنشینان در هر سه ردیف دریافت کرد. این موضوع می‌توانست برگ برنده و دلیل محکمی برای افزایش فروش هیوندا وراکروز در بازار جهانی باشد. اما متاسفانه این خودرو فرصت زیادی برای عرض اندام در بازار جهانی نداشت.

مشخصات فنی هیوندا وراکروز ۲۰۰۷-۲۰۱۲


موتوری که برای ایم خودرو در نظر گرفته شده بود، یک موتور ۳٫۸ لیتری با ۲۶۰ اسب بخار بود که توانایی طی شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۸٫۵ ثانیه به هیوندا وراکروز می‌داد. وظیفه انتقال نیرو در این خودرو به عهده یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک بود که نیروی موتور را به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌کرد.
از آنجا که هیوندا وراکروز به صورت دو دیفرانسیل ارائه می‌شد، گزینه بسیار خوبی برای سفرهای آفرودی نیز بود. اما مصرف سوخت ۱۲ لیتری این خودرو از فروش بیشتر آن جلوگیری می‌کرد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *