هیوندا سنتنیال بخریم یا دی اس ۵LS؛ غول کره‌ ای در برابر فانتزی فرانسوی

اگر خرید هیوندا سنتنیال شما را صاحب یک خودرو با موتور قوی و باکیفیت می‌ کند، خرید دی اس ۵LS شما را به سمت یک خودروی لوکس و باکلاس می ‌برد. از لحاظ فنی و از لحاظ قیمتی تشابه چندانی بین این دو خودرو وجود ندارد، اما هر دو آنها از جمله خودروهای سدان با کیفیت در بازار شناخته می‌ شوند. این یعنی این ممکن است بین خرید و فروش هیوندا سنتنیال و دی اس ۵LS همپوشانی وجود داشته باشد و مشتریان به سمت یکی از آنها بروند.

پس با این تفاسیر مقایسه خود را با قیمت هیوندا سنتنیال و قیمت دی اس ۵LS شروع می کنیم و در ادامه مختصری در مورد هر کدام از این خودروها صحبت خواهیم کرد.


مقایسه قیمت هیوندا سنتنیال با قیمت دی اس ۵LS

شرکت کره ‌ای هیوندا خودرویی را روانه بازار ایران کرد که دوست داران این خودرو را با هیجان زیادی مواجه کرد. هیوندا سنتنیال در تعداد بسیار محدودی روانه بازار شد که در بازار ایران رقبایی چون بنز کلاس s، بی ام و سری ۷ را دارد. البته این هیوندا از همه این خودروها ارزان‌ تر است، در حالی که از لحاظ امکانات و بسیاری از آپشن ها از این خودروها جلوتر است. واردات این خودرو از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ در ایران ادامه داشت که باعث شده قیمت هیوندا سنتنیال در بازار ایران ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان باشد. با اجاره هیوندای از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

 

معرفی کلی هیوندا سنتنیال

هیوندا سنتنیال در سال ۱۹۹۹ معرفی و عرضه شد که در بین سال‌ های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ وارد بازار کشورمان شد. البته تعداد وارد شده به کشور بسیار محدود بود. که هنوز هم در بازار شاهد خرید هیوندا سنتنیال هستیم. این خودرو یک خودروی کاملاً لوکس است که به جرات می ‌توان طراح و سازنده سنتنیال را ستود.

موتور این خودرو از یک پیشرانه با حجم ۴٫۶ لیتری در بازار ایران بهره می ‌برد که شامل ۸ سیلندر و ۳۲ سوپاپ است و قادر به تولید ۳۶۶ اسب بخار قدرت و ۴۳۸ نیوتن متر گشتاور است. این حجم از قدرت توسط یک گیربکس ۸ سرعته تیپ ترونیک به چرخ ‌های عقب انتقال پیدا می ‌کند. با همه این تفاسیر هیوندا سنتنیال توانایی این را دارد که در مدت ۶٫۵ ثانیه از حالت سکون به شتاب ۱۰۰ برسد که با در نظر گرفتن وزن ۲۰۰۰ کیلوگرمی آن این شتاب عالی به نظر می‌ رسد.


معرفی کلی دی اس ۵LS

دی اس سیتروئن یک برند معروف فرانسوی است که در سال ۲۰۱۷ وارد ایران شد. در نگاه اول به دی اس ۵LS متوجه خواهید شد که تمرکز ساخت این خودرو بیشتر بر روی کیفیت ساخت و فضای داخلی لوکس آن بوده است و به جرات می ‌توان گفت که کیفیت و مواد به کار رفته در آن از همه هم رده ‌های قیمتی خود بالاتر است. دی اس ۵LS از تجهیزات و امکانات مدرن و متنوعی بهره می‌ برد که به سیستم هشدار نقطه کور، تزئینات چوب طبیعی داخل کابین، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی با قابلیت پخش dvd، دوربین دنده عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ‌ای، سنسور نور و باران و روکش‌ های چرمی صندلی‌ ها مجهز شده است.

در پیشرانه این خودرو از یک موتور ۱٫۶ لیتری استفاده شده است که می ‌تواند حداکثر ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن ‌متر گشتاور را تولید کند. گیربکس نصب شده روی این خودرو از نوع شش سرعته اتوماتیک است که قابلیت تنظیم برای شرایط مختلف را داراست. حداکثر سرعت اعلام شده برای دی اس ۵LS در حدود ۲۰۵ کیلومتر در ساعت است که می ‌تواند سرعت صفر تا صد را در ۸٫۸ ثانیه انجام دهد. یکی از نقاط قوت این خودرو مصرف سوخت ترکیبی آن است که ۶٫۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

با توجه به توضیحات فوق در مورد خودروهای هیوندا سنتنیال و دی اس ۵LS نکته قابل توجه این است که هر دو خودرو در رنج‌ های قیمتی خود انتخاب صحیحی به شمار می ‌روند که می ‌توانند هر خانواده ‌ای را به مدت طولانی و یا حتی دائم ‎العمر از خرید خودرو بی نیاز کند.

شرکت اجاره خودرولاکچری پرارین انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به اجاره خودرو و تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *