هوندا HRV از ابتدا تا الان

یکی از روش ‌هایی که به شناخت بیشتر ما از یک خودرو کمک می ‌کند این است که به سراغ تاریخچه و سابقه آن برویم. این یکی از روش‌ هایی است که شما می ‌توانید برای خرید هوندا hr-v به کار ببرید و در مورد گذشته این خودرو و روند تولید آن تحقیق کنید. حتی این تحقیقات شما می‌تواند شامل بررسی قیمت هوندا hr-v در بازار باشد که مسلماً درک بهتری به شما نسبت به بازار می ‌دهد.

پس با در نظر گرفتن شرایط خرید و فروش هوندا hr-v در این مطلب به سراغ تولید آن از ابتدا تاکنون رفته و مدل ‌های میان نسلی آن را معرفی می ‌کنیم.


ظهور هوندا hr-v در سال ۱۹۹۶

در سال ۱۹۹۶ بود که هوندا hr-v به عنوان یک خودروی SUV سایز کوچک بر مبنای پلتفرم سوپرمینی طراحی شد و به عنوان یک خودروی با اندازه متوسط از شرکت هوندا معرفی شد. این خودرو از چند جهت به عنوان یک محصول متفاوت در بین خودرو های هوندا شناخته می ‌شد که هم از لحاظ مشخصات ظاهری و هم از لحاظ مشخصات فنی تفاوت زیادی داشت. اصل اولیه این خودرو ها در دو سبک suv پنج در و suv سه در به بازار عرضه شده بود که تولید آنها تا سال ۲۰۰۶ ادامه داشت.

امکان خرید هوندا hr-v در سایر کشورها تا مدت‎ ها بعد هم ادامه داشته و حتی در سال ۲۰۱۲ هم واردات این خودرو ها به ایران صورت گرفت. موتور استفاده شده در این خودرو ها دارای حجم معادل با ۱۶۰۰ سی‌ سی بود که از یک گیربکس ۵ دنده دستی در آن استفاده می ‌شد. این پیشرانه به خودرو کمک می کرد که ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید کند و نهایت گشتاور آن هم ۱۳۸ نیوتن متر باشد.

شکل ظاهری نسل اولیه هوندا اچ آی وی بسیار ساده و معمولی بود و می ‌توان آن را به عنوان یک خودروی کلاسیک معرفی کرد. در نسل اولیه این خودرو ها از چراغ‌ های معمولی دایره ‌ای شکل به همراه درب موتور صاف استفاده شده بود و برای فرار از ساده بودن هم در بغل خودرو از یک فرورفتگی صاف استفاده شده بود. برخورداری از ترمز ضد قفل و همچنین سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز از جمله ویژگی‌ های جالب نسل اولیه این خودرو ها محسوب می‌ شد

 

تولید نسل دوم از سال ۲۰۱۵ تاکنون

نسل دوم این خودرو ها در سال ۲۰۱۵ و با یک ظاهر متفاوت و جذاب ‌تر تولید شد. تولید نسل دوم هوندا hr-v در کشور های مختلف مانند تایلند و اندونزی و مالزی صورت گرفت و به عنوان یک خودروی جذاب و دوست‎ داشتنی وارد بازار شد. نسل جدید این خودرو ها به صورت یک خودروی کراس ‎اور کامپکت ۵ درب بود که دارای گیربکس درگیرکننده چرخ ‌های جلو بوده و از گیربکس ۶ سرعته CVT بهره می ‌برد. طراحی بدنه و حتی مشخصات فنی این خودرو به مراتب نسبت به نسل قبل بهتر بوده و به عنوان یک خودروی مدرن امروزی وارد بازار شد.

طرفداران خرید و فروش هوندا hr-v محصولات مورد نظر خود را با سه موتور با حجم یک و نیم لیتر و ۱.۸ دریافت می‌ کردند که نسخه یک و نیم لیتری آن به بازار ایران هم وارد شد و اتفاقاً با محبوبیت بالایی رو به رو شد. این محبوبیت بالا هم به دلیل مصرف سوخت بهینه و اقتصادی خودرو بود و هم به دلیل قیمت ارزانتر آن نسبت به سایر رقبا در بازار. در خودرو های نسل دوم شاهد مصرف سوخت ترکیبی معادل با ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هستیم که بی تردید یکی از کم مصرف ‌ترین خودرو های دنیا محسوب می‌ شود.

در نسل دوم این خودرو ها امکانات و آپشن های کامل ‌تری به کار برده شده که می ‌توان به دوربین دید عقب سانروف پانارومیک کروز کنترل سنسور باران و نور امکان تنظیم برقی آینه ‌ها و صندلی برخورداری از صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی و همچنین فرمان برقی حساس به سرعت اشاره کرد.

این ویژگی ‌ها و آپشن ‎ها باعث شده که ما در مقابل هوندا hr-v با یک خودروی اقتصادی و مناسب برای خانواده مواجه باشیم که هم از لحاظ اندازه کابین و هم از لحاظ کیفیت موتور در سطح خوبی قرار دارد. البته باید این حقیقت را بپذیریم که خرید و فروش و اجاره محصولات هوندا چندان مورد استقبال ایرانی ‌ها قرار نگرفته و حتی در مورد خدمات پس از فروش و گارانتی این خودرو ها نگرانی‌ های زیادی مطرح می‌ شود.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *