هوندا HR-V یا تویوتا C-HR؟ ارزش خرید کدام بیشتر است؟

با توجه به اینکه در سال‌ های اخیر با افزایش خرید کراس ‎اور ها در بازار جهانی مواجه هستیم، شرکت‌ های بزرگ خودروسازی هرساله با قدرت بیشتری پا به عرصه رقابت می ‌گذارند. در این میان شرکت‌ هایی همچون هوندا نیز از این رقابت عقب نمانده و با ارائه مدل HR-V توانسته جایگاه خوبی ازنظر فنی بین رقبایش کسب کند. در یکی دو سال گذشته تعدادی از مشهور ترین کراس ‎اور های کامپکت ازجمله HR-V به بازار ایران رسیده ‌اند که از اصلی ‌ترین رقبای هوندا HR-V در کلاس کراس ‎اور کامپکت در بازار کشور می ‌توان به نیسان جوک و تویوتا C-HR اشاره کرد.

البته ازنظر کارشناس ‌های خودرو بهترین خودرو در این کلاس بدنه مزدا CX-3 می‌ باشد و از دیگر خودرو های مطرح این کلاس می‌ توان به جیپ رنگید و سوبارو کراس اشاره کرد. ما در این مقاله به علت استقبال خوبی که از HR-V و C-HR در بازار ایران شده است قصد داریم این دو خودرو از دو غول ژاپنی را در سبد مقایسه قرار دهیم تا ببینیم خرید هوندا HR-V ارزش بیشتری دارد یا تویوتا C-HR ؟

 

مقایسه طراحی بدنه و ظاهر هوندا HR-V و تویوتا C-HR

در نگاه اول هردو خودرو جلوه‌ ای اسپرت و زیبا دارند، اما به وضوح می ‌توان دریافت که تویوتا طراحی اسپرت تر و جسورانه ‌تری را در این کلاس برای C-HR در نظر گرفته تا بتواند با دیگر رقبایش مانند جوک، رنگید و CX-3 مقابله کند. درحالی‌ که هوندا در طراحی H-RV از سیاست‌ های طراحی‌ اش فاصله نگرفته و اصالت این برند ژاپنی در HR-V نیز مانند دیگر مدل‌ های این شرکت به ‌خوبی حفظ شده است.

هوندا HR-V به‌ گونه‌ ای طراحی‌ شده که رده‌ های سنی و سلایق مختلفی را مجذوب خود کند و همین امر خرید هوندا HR-V را برای خانواده ‌ها معقول‌ تر می ‌نمایاند. در نمای جلو فرم چراغ‌ ها در HR-V چندان جسور و خشن نیست اما با هماهنگی خوب با جلوپنجره توانسته جلوه اسپرت ماشین را حفظ کند، درصورتی ‌که تویوتا در CH-R با چراغ‌ های بزرگی که تا نزدیکی لوگوی تویوتا کشیده شده و از نمای کناری نیز تا روی گلگیر ها ادامه دارد جلوه اسپرت و خشنی به ماشین بخشیده ‌اند. با اجاره تویوتا از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

 

مقایسه طراحی هوندا HR-V و تویوتا C-HR

فضای داخلی CH-R به شکلی طراحی ‌شده که زیبایی در عین سادگی را تداعی می‌ کند و به محض ورود حس لوکس بودن را احساس خواهید کرد. مانیتور ۷ اینچی در کنار فرمان قرار دارد و بیشتر امکانات خودرو بجای دکمه‌ های زیاد از طریق همین مانیتور کنترل می ‌شود. نورپردازی داخلی، خطوط دوخت و طراحی متفاوت C-HR را خودرویی زیبا و لوکس کرده است.

داشبورد HR-V به شکل ساده ‌ای طراحی ‌شده است و بیشتر سعی شده فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار دهد. در اقدامی عجیب مانیتور متمایل به سرنشین کناری قرارگرفته و مجرای تهویه سمت راست هم با طول زیادی طراحی ‌شده که از زیبایی داشبورد کم کرده است. اما نکته مثبت طراحی داخلی HR-V فضای باز عالی برای سرنشینان و جمع شدن صندلی ‌های عقب در دو جهت است که هم به جلو خم می ‌شوند هم از قسمت نشیمنگاه جمع می‌ شوند تا اشیایی با ارتفاع ۱٫۴۲ متر در این خودرو سوار شوند.

 

مقایسه مشخصات فنی هوندا HR-V و تویوتا C-HR

ارزان ‌ترین مدل هوندا HR-V دارای موتور ۴ سیلندر بنزینی ۱٫۵ لیتری است که ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌ کند و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. صفر تا صد این خودرو ۱۰ ثانیه است، نهایت سرعتش ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است، میانگین مصرف سوخت HR-V 5.5 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است، بیشترین مصرف ۷ و کمترین مصرف ۴٫۸ را دارد. HR-V با دو نوع جعبه‌ دنده ۶ سرعته دستی یا CVT ارائه می‌ شود و دیفرانسیل جلو است، البته مدل دو دیفرانسیل هم قابل سفارش می ‌باشد.

ارزان ‌ترین مدل تویوتا C-HR با پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر روانه بازار شده است. قدرت این خودرو ۱۱۶ اسب بخار است و صفر تا صد آن ۱۱ ثانیه است. C-HR هم با دو نوع جعبه‌ دنده دستی و اتوماتیک در بازار حاضر است. میانگین مصرف سوخت C-HR 3.8 لیتر، بیشترین میزان مصرف ۴٫۲ لیتر و حداقل مصرف آن ۳٫۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

 

مقایسه امکانات ایمنی هوندا HR-V و تویوتا C-HR

هردو خودرو در تست ‌های تصادف اروپا امتیاز ۵ ستاره گرفته ‌اند، اما امتیاز عالی ۹۵ از ۱۰۰ برای حفظ جان سرنشینان بالغ و ۷۷ درصد برای کودکان در تویوتا C-HR این خودرو را جز ایمن ‌ترین کراس ‎اور ها قرار داده است. این امتیاز ها برای هوندا HR-V 86% برای سرنشینان بالغ و ۷۹% برای کودکان می ‌باشد. هر دو خودرو دارای ۱۰ ایربگ نیز هستند.


مقایسه نهایی

هوندا HR-V و تویوتا C-HR

هوندا HR-V نسبت به تویوتا C-HR فضای بیشتر و راحت ‌تری در اختیار سرنشین می ‌گذارد. البته ازنظر ظاهر شاید C-HR به خاطر طراحی جسورانه و خلاقانه بهتر باشد اما H-RV نیز طراحی اسپرت زیبایی دارد. ازلحاظ ایمنی و ارزش خرید اما رسانه‌ های خودرویی C-HR را بالا تر از HR-V رده ‌بندی کرده‌ اند. با توجه به قیمت هوندا HR-v و قیمت تویوتا C-HR به نظر خرید هوندا HR-V را در ایران افزایش دهد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *