هوندا سیویک بخریم یا هیوندا النترا؛ رقابت دو سدان با شرایط متفاوت

با وجود اینکه خرید هیوندا النترا ما را صاحب یک خودروی با کیفیت و با دوام می‌ کند، اما خرید هوندا سیویک هم فرصت صاحب شدن یک خودرو با قیمت ارزانتر و کیفیت مناسب را در اختیار ما قرار می ‌دهد. به همین دلیل است که در بسیاری از منابع این دو خودرو به عنوان رقیب برای یکدیگر شناخته می ‌شود. هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ قیمت هوندا سیویک با هیوندا النترا رقابت نامحسوسی وجود دارد.

بنابراین برای کسانی که قصد خرید و فروش یا اجاره هوندا سیویک را دارند یا می‌ خواهند به سراغ هیوندا النترا بروند در این مطلب به مقایسه آنها با یکدیگر خواهیم پرداخت. برای اجاره خودرو هیوندای النترا  با کارشناسان ما در پرارین خودرو تماس حاصل فرمائید.


مروری بر هوندا سیویک

خودروی هوندا سیویک یک خودروی کامپکت است که در سال ۱۹۷۲ توسط ژاپن تولید شد و توانست ۱۰ نسل از تولیدات خود را به بازار های جهانی برساند. سیویک برای اولین بار در نسل پنجم خود وارد ایران شد که در دو مدل سدان و کوپه عرضه شده است. نسل نهم خودرو در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و در سال ۲۰۱۳ به بازار ایران هم فرستاده شد. هم اکنون شاهد خرید و فروش هوندا سیویک در بازار ایران نیز هستیم.

در طراحی نمای جلوی این خودرو چراغ ‌های کشیده ‌ای می ‌بینیم که قسمت تحتانی آن تقریباً به پنجره خودرو متصل شدند. چراغ‌ های عقب خودرو از دو قسمت تشکیل شده‌ اند و فاصله بین آنها با یک نوار به یکدیگر وصل شده است. در طراحی داخلی خودرو سیویک طراحی نسبتاً جذابی نظر هر بیننده ‌ای را به خود جلب می‌ کند. پوشش چرمی داخل کابین باعث راحتی هر چه بیشتر سرنشینان این خودرو می ‌شود و همچنین فضای کافی در اختیار تمام سرنشینان خودرو وجود دارد.

یکی از نقاط قوت مهم این خودرو وجود امکانات رفاهی زیاد است که شامل شش عدد کیسه هوا سیستم مجهز صوتی، نمایشگر ۵ اینچی، نمایشگر میزان باد لاستیک ‌ها، صندلی‌ های تاشو عقب، دوربین دید عقب، کروز کنترل، سانروف می ‌شود.

هوندا سیویک در بازار ایران به یک موتور ۱٫۸ لیتری مجهز شده است که توانایی تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت ۱۷۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت تولید شده توسط موتور این خودرو به وسیله یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ ‌های جلو انتقال پیدا می ‌کند. با اجاره هیوندای از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.


مروری بر هیوندا النترا

در طرف مقابل این مقایسه ما هیوندا النترا مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ را انتخاب کرده ‌ایم که شباهت زیادی به این خودرو دارد. اگرچه تولید این خودرو ها به سال ۱۹۹۰ بر می ‌گردد، اما باید اعتراف کنیم که نسل جدید آن بسیار با کیفیت ‌تر و بهتر است. در هیوندا النترا ما با یک بدنه تهاجمی و نسبتاً حجیم مواجه هستیم که وجود خطوط عضلانی در قسمت بغل و عقب خودرو جلب توجه می‌ کند. قسمت جلوی النترا چندان زیبا نیست، اما در نمای بغل شما با یک خودروی کاملاً مدرن و امروزی مواجه هستید که جذابیت بسیار بالایی دارد.

در قسمت پیشرانه ما با یک موتور با حجم ۱۸۰۰ سی ‌سی مواجه هستیم که دارای چهار سیلندر با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ بوده و با یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک کنترل می ‌شود. نیروی تولید شده در این موتور معادل با ۱۴۸ اسب بخار است و حداکثر گشتاور آن هم ۱۷۸ نیوتن متر است. این نیرو به چرخ‌ های جلویی النترا انتقال داده می‌ شود و امکان تولید حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را به خودرو می ‌دهد. در ضمن برای این خودرو شتاب صفر تا صد برابر با ۱۰٫۲ ثانیه اندازه گیری شده و مصرف سوخت ترکیبی خودرو هم در حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

امکانات و آپشن ‎های هیوندا النترا قابل توجه هستند که می ‌توان به وجود دوربین دید عقب، سیستم کروز کنترل، کامپیوتر سفری، سانروف و آینه‌ های جانبی و صندلی برقی اشاره کرد. ضمن اینکه سیستم ترمز خودرو از نوع ضد قفل بوده که در کنار آن سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به کار گرفته شده و هندلینگ خودرو به کمک فرمان با نیروی کمکی برخی و با قابلیت تنظیم ارتفاع صورت می‌ گیرد.


کدام خودرو را بخریم؟

اگر در نهایت می‌ خواهید معیار تصمیم گیری برای خرید و اجاره هوندا سیویک یا خرید و اجاره هیوندا النترا را به مباحث اقتصادی و قیمت خودرو ربط دهید، مطمئناً میزان بودجه شما در این انتخاب نقش بسیار مهمی دارد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *