مواردی که قبل از خرید بسترن b30 باید بدانید

خودروی بسترن b30 ازجمله خودروهای ساخت کشور چین و جز تولیدات کارخانه فاو (FAW) است. این محصول در کشور ایران توسط گروه بهمن مونتاژ می ‌شود.

اگر قصد خرید بسترن B30 را دارید، بد نیست ادامه این مقاله را دنبال کنید. در این مقاله قصد داریم به بیان برخی ویژگی ‌های ظاهری بسترن b30 بپردازیم و تعیین کنیم با توجه به خصوصیات نام ‌برده آیا خرید این محصول مقرون ‌به‌ صرفه هست یا خیر؟

مطالعه مقاله “مقایسه بسترن B30 با بسترن B50؛ کدام خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؟” به شما پیشنهاد میشود

ویژگی ‌های فنی

موتور بسترن b30 1.6 لیتر و ۴ سیلندر می ‌باشد. همچنین حداکثر گشتاور آن نیز ۱۵۵ نیوتون در ۳۶۰۰ دور در دقیقه هست. این نکته فراموش نشود که حجم باک بنزین ۵۰ لیتر گنجایش دارد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۶٫۷ لیتر می‌ باشد.

سیستم فرمان خودرو الکتریکی است و یک پله بهتر از فرمان هیدرولیک محسوب می‌ شود زیرا در صرفه‌ جویی سوخت کمک می ‌کند و توان موتور را بالا می ‌برد. گفتنی است که فرمان خودرو در هنگام تصادف جمع می‌ شود.
از مهم ‌ترین ویژگی‌ های فنی بسترن b30 می ‌توان به جعبه ‌دنده‌ خودکار آن اشاره کرد که ۶ سرعته می‌ باشد . در نظر داشته باشید که این ماشین با گیربکس ۵ دنده‌ ای (دستی) هم موجود است. البته ناگفته نماند محصولات صادرشده به ایران به‌ صورت گیربکس اتوماتیک می‌ باشد.

سیستم فنربندی این خودرو در قسمت جلوی ماشین مک فرسون و در عقب نیز از تعلیق نیمه ‌مستقل با فنرهای پیچشی و میل موج گیر تشکیل‌ شده است.

لازم به ذکر است که در ساخت بدنه این خودرو از فولاد بسیار مستحکم و بادوام استفاده ‌شده است.
ازلحاظ ایمنی، می ‌توان به ترمزEBD، کمک ترمزBA، ترمزABS اشاره کرد. همچنین دو کیسه هوا برای صندلی ‌های جلو تعبیه‌ شده است. کمربند های ایمنی به ‌صورت جلو پیش کشاننده طراحی ‌شده ‌اند که بعد از تصادف باز می‌ شوند.

 

امکانات داخلی

امکانات داخلی بسترن b30، شامل شیشه‌ برقی، حس ‌گر برای پارک ماشین، سانروف برقی، نمایشگر چندرسانه ‌ای ۷ اینچی، فرمان تلسکوپی، کروز کنترل و…. می ‌باشد.

همچنین مجهز به سیستم ماهواره ‌ای (به زبان فارسی) برای جهت‌ یابی است و قابلیت اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث و کابل USB وAUX را دارد.

طراحی داخلی و خارجی

بسترن b30 از سری اتومبیل‌ های صندوق ‌دار است اما نسبت به دو مدل دیگر سری b (b50 و b70) سایز کوچک ‌تری دارد.

طراحی زیبای این اتومبیل کاری از شرکت ایتال دیزاین می ‌باشد. نمای منحصربه ‌فرد جلو پنجره جلو، چراغ‌ ها و رنگ مشکی در اطراف جلو پنجره به زیبایی ظاهری خودرو افزوده است. همچنین چشم‌ انداز ساده‌ ی اتومبیل باعث شده است تا میان جوانان محبوب واقع شود. ناگفته نماند که ظاهر ساده این محصول باعث شده است برای تمامی اقشار قابل ‌استفاده باشد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره‌ کنیم و از ضعف‌ های بسترن b30 محسوب می‌ شود تفاوت و نا همخوانی طراحی جلو و عقب خودرو است.

ازلحاظ فضای داخلی و جادار بودن بسترن b30 می‌ توان خیالی آسوده داشت، زیرا هم در قسمت جلویی ماشین و هم در قسمت عقب فضای کافی وجود دارد. طراحی صندلی ‌های عقب به‌گونه‌ ای است که یک فرد با قد نرمال می‌ تواند به ‌راحتی و بدون اینکه زانویش با صندلی جلو برخورد داشته باشد، بنشیند. همچنین صندلی‌ های عقب، به دلیل فضای جادار صندوق، قابلیت خواباندن دارند که این ویژگی در نمونه‌ های داخلی وجود ندارد.

از رقبای این خودرو می‌ توان به جک J4 ، ام جی ۳۶۰ و جیلی GC6 اکسلنت اشاره کرد که بسترنb30 در رقابت با این خودروها (با توجه به کیفیت و قیمت) برنده شده و آن‌ ها را پشت سر گذاشته است. این موضوع باعث شده است فروش این محصول نسبت به رقبا در سطح بالاتری قرار گیرد.

شرکت اجاره لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند. در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *