رقابت بین اوپل و بیسو

این روزها داشتن ۱ میلیارد تومان بودجه لزوما ما را به خودروی آخرین سیستم نمی ‌رساند. بلکه می ‌توان با این بودجه سوار یک چینی بسیار جدید و پیشرفته شد یا اینکه یک آلمانی قدیمی نام‌آشنا خرید. در گزارش زیر به بررسی تفاوت بین خرید بیسو t5، و اوپل موکا می ‌پردازیم.

بیسو خودروی چینی

بیسو خودروی تازه‌ واردی در ایران است که با غیبت خودروهای اروپایی و آمریکایی بعد از تحریم‌ ها در یکی دو سال پیش در کشور ما ظاهر شد. این خودروی چینی ابتدا با t3 خودش را نشان داد و حدود یک سال پیش با بیسوT5 با موتوری ۱٫۵ لیتری به بازار آمد. این خودرو موتور چهار سیلندر توربو داشت که باعث می‌ شد میزان قدرت تولیدی آن به حداکثر ۱۵۰ اسب بخار قدرت برسد و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک جعبه دنده هشت دنده اتوماتیک وظیفه انتقال این نیرو را به محور جلو دارد؛ البته وزن سنگین آن دربرابر موتور کوچکش باعث می ‌شود شتاب بالا را راننده در دور موتور بالا و همچنین با سر و صدای بالا تجربه کند. چیزی که برای مثال در بی ام و ۲۱۸i با همین مشخصات موتور اصلا شنیده نمی‌ شود.

اگر بیسو t5 را در کنار رقیب خود تیگو ۷ بگذاریم شاهد مشخصات فنی بهتری در بیسو خواهیم بود اما اگر همین خودروی تازه‌ وارد را با اوپل موکا مقایسه کنیم خواهیم دید که مشخصات فنی خودروی آلمانی حرف بیشتری برای زدن دارد.

اوپل موکا

موکا در سری و قدرت‌ های متفاوتی ساخته شده اما مدل ایکس آن مشهور به ادیشن توانسته راه خودش را به کشور ما هم باز کند. همانطور که بالاتر هم گفته شد وزن بالای بیسو به خصوص در شتاب اولیه برای راننده کمی دست و پا گیر است. موکا ادیشن حدود ۴۰۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد ولی موتور آن ۱۰۰ سی‌سی از بیسو کوچک ‌تر است. با این حال هر دو ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌ کنند. این وزن پایین باعث می ‌شود که در اپل موکا از شتاب اولیه بالاتر، لذت بیشتری هم ببریم.

مقاله ی ” هن تنگ بخریم یا هاوال؟ رقابت تنگاتنگ دو شاسی بلند چینی در بازار ایران ” به شما پیشنهاد میشود

مزایای اوپل موکا

این خودروی آلمانی دنده شش سرعته خودکار دارد برای همین هم ما را به این نتیجه می ‌رساند فشار تحمیل شده روی پیشرانه آن بیشتر از بیسو t5 است بنابراین می توان توقع داشت در صورت برابری کیفیت هر دو پیشرانه، طول عمر بیشتری در نیروی محرکه T5 دیده شود. از نظر کلاس بدنه، اوپل طراحی محافظه ‌کارانه ‌ای دارد و خط خمی که در بیسو ما را به وجد می ‌آورد در این خودرو دیده نمی ‌شود اما برخی هم این خط و خطوط را خشن و دوست ‌نداشتنی می‌ دانند. بیسو قد بلند ‌تر و عرض و طول کشیده ‌تری دارد. ابعاد بزرگ آن باعث شده که بعضی ‌ها آن را به ون های خانوادگی تشبیه کنند.

مقایسه اوپل و بیسو

با اینکه مقایسه سدان اپل اینزیگنیا با بیسو به دلیل تفاوت در ابعادشان شاید از ابتدا غلط باشد اما این خودرو در بین محصولات اپل قدرت و شتاب بالاتری داشته و خوشبختانه جزء لیست فروش ساپرا موتور (نمایندگی اپل) هم قرار دارد.

با اینکه هر دو از دسته کراس-اوورهای بازار ایران هستند اما به نظر می ‌آید بیسو با وجود سن و سال کمتر ریشه‌ های عمیق ‌تری در خاک کشور ما ساخته است. با سخت شدن تحریم ‌ها پیدا کردن تجهیزات و لوازم یدکی موکا کار سخت ‌تری خواهد شد؛ این در حالی است که محصولات بیسو در ایران قرار است روز به روز افزایش یابد و هم ‌اکنون تعداد نمایندگی‌ های آن هم در کشور ما بیشتر از اوپل است.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *