راهنمای خرید نیسان رونیز

رونیز یکی از معروف‌ ترین محصولات نیسان در ایران است، با ما همراه باشید تا در این مطلب بررسی مختصری بر این خودرو داشته باشیم.

تاریخچه نیسان رونیز

اولین حضور رسمی کمپانی نیسان در ایران به سال ۱۳۴۹ بازمی گردد که مونتاژ نیسان جونیور در ایران آغاز شد. در ادامه و در سال ۱۳۶۴ نیسان پاترول در ایران مونتاژ شد و پس از آن نیسان رونیز به خط تولید شرکت پارس خودرو آمد و به عنوان جایگزینی برای پاترول معرفی شد. نیسان رونیز که در دسته خودروهای شاسی بلند یا همان SUV قرار دارد در کشورهای دیگر با نام نیسان Xterra شناخته و خرید و فروش می ‌شود. اولین نسل از خودروی نیسان رونیز در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط کمپانی ژاپنی نیسان تولید و پا به بازار فروش گذاشت. در سال ۲۰۰۵ میلادی نیسان خط تولید این خودرو را وارد فاز دوم خود کرد و خودروی تولیدی این فاز برای عرضه در کشور ایران توسط شرکت پارس خودرو در نظر گرفته شد.

شرکت پارس خودرو از سال ۱۳۸۲ اقدام به عرضه نیسان رونیز در سراسر کشور نمود. این شرکت فعالیت خود در حوزه مونتاژ این خودرو را تا سال ۱۳۸۹ ادامه داد. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که مدلی که با عنوان نیسان رونیز در ایران عرضه شد، تفاوت ‌های اندکی نسبت به نمونه اصلی آن دارد. نیسان رونیز همانند هم خانواده قبلی خود پاترول به سبب قابلیت‌ های که در زمینه آفرود و طبیعت ‌گردی دارد مورد توجه بسیار از افراد قرار گرفت. این خودرو همانند پاترول از بدنه و تجهیزات مقاوم و باکیفیتی برخوردار است که علاوه بر مسیرهای آفرودی، در جاده هم احساس خوبی به سرنشینان منتقل می‌ کند.

این خودرو از برخی جهات کم و کاستی ‌های بسیار زیادی دارد. به طور مثال قسمت جلو و عقب رونیز به هیچ وجه چشم ‌نواز و زیبا نیست، هم‌ چنین امکانات به کار رفته نیز با استانداردهای امروزی بسیار فاصله دارد. اما به هر حال برای خرید چنین خودرویی در زمان حال باید به دنبال دلیل و علتی منطقی گشت. این دلیل می ‌تواند موتور پرقدرت، بدنه محکم و یا قابلیت آفرود باشد که افراد مختلف را برای خرید رونیز همچنان مشتاق نگه می ‌دارد. این نکته را باید در نظر داشت که خودروهایی مانند پاترول و یا رونیز همیشه طیفی از طرفداران خاص خود را دارد. اگر فردی در نظر داشته باشد خودرویی مناسب با قیمتی معقول برای آفرود و گشت و گذار تهیه کند، خرید نیسان رونیز گزینه ایده‌ آلی برای اوست.

قدرت موتور نیسان رونیز

در خودرو نیسان رونیز، با در نظر گرفتن پیشرانه‌ ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه، حجم موتور ۲۳۸۹ سی سی و گشتاور ۳۶۰۰ نیوتن متردر دقیقه شاهد تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت هستیم. این میزان اسب بخار می ‌تواند نیسان رونیز را به حداکثر سرعت ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت برساند.

هم‌چنین شتاب ایجاد شده ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۱۵ ثانیه است و با کمک محور متحرک دیفرانسیل عقب خودرو حرکت می ‌کند. در این خودرو یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی در نظر گرفته شده که با جعبه دنده کمکی ترکیب شده است. این جعبه دنده کمکی به رونیز کمک می ‌کند در مسیرهای سخت راحت ‌تر حرکت‌ کند. وزن خالص نیسان رونیز ۱۷۷۰ کیلوگرم بوده و حجم مخزن سوخت نیسان رونیز ۶۰ لیتر است و با استاندارد آلایندگی یورو۲ این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۱ لیتر سوخت مصرف می ‌کند.

سیستم ترمز نیسان رونیز

سیستم ترمز خودرو نیز به صورت دیسکی در جلو و کاسه‌ ای در عقب است. این خودرو هم‌ چنین امکاناتی نظیر تنظیم برقی آینه، سیستم تهویه مطبوع، شیشه بالابر برقی، رادیو CD، سیستم قفل مرکزی و فرمان هیدرولیک را شامل می ‌شود.

اگر به دنبال خرید یک خودرو در شکل و شمایل و قابلیت ‌های رونیز هستید، می ‌توانید به خرید نیسان پاترول نیز فکر کنید ( اطلاعات کامل درمورد خرید پاترول را بخوانید ) . شما خریداران عزیز با توجه به نوع نیاز خود می ‌توانید اطلاعات مطرح شده در بالا را مورد بررسی قرار داده و در خصوص خرید یا عدم خرید خودروی نیسان رونیز تصمیم‌ گیری نمایید.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *