رنو تندر پلاس بخریم یا برلیانس h330؛ شما انتخاب کنید

شرکت پارس خودرو با همکاری شرکت برلیانس امکان تولید برلیانس h330 را در بازار ایران به وجود آورد و آن را به عنوان یک رقیب خودروی رنو تندر پلاس در بازار معرفی کرد. گرچه در طراحی ظاهری و طراحی فنی این دو خودرو از سبک ‌های متفاوتی استفاده شده، اما از بعد فنی و از لحاظ قیمت می‌ توان این دو خودرو را به عنوان رقیب برای یکدیگر در نظر گرفت و احتمال همپوشانی بین بازار آنها وجود دارد.

پس اگر شما می‌ خواهید بین خرید رنو تندر پلاس و خرید برلیانس h330 یک مورد را انتخاب کنید با پرارین خودرو همراه باشید تا هر دو خودرو را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم.

با خودروی رنو تندر پلاس آشنا شویم

رنو تندر پلاس در واقع همان تندر ۹۰ است که در سال ۱۳۹۶ طراحی و تولید شد. این خودرو نسبت به تندر ۹۰ در بخش طراحی خارجی و کابین خودرو و همچنین تغییرات کمی را در لیست آپشن‌ های خود به همراه دارد، ولی از لحاظ فنی بدون هیچ تغییری روانه بازار شده است. از مهمترین تغییرات در ظاهر خودرو می ‌توان چراغ‌ های جلو و عقب و همچنین سپرها اشاره کنیم. در قسمت ورودی هوای خودرو یک نوار کرومی اضافه شده است که دور تا دور آن را پوشش داده است. همچنین می ‌توان از جمله این تغییرات به مواردی مثل تغییر شکل چراغ‌ های جلو و عقب، همرنگ شدن سپرها با بدنه خودرو، نصب آینه ‌های جانبی و دستگیره‌ های در خودرو همرنگ با بدنه، طرح جدید در صندوق عقب اشاره کرد که باعث جذابیت خودرو شده است.

در طراحی داخل کابین نیز تغییراتی در خودرو ایجاد شده است که از جمله آن ‌ها می ‌توانیم تغییر شکل کلی داشبورد، اضافه شدن نوار کرومی بر روی ورودی ‌های هوا، تغییر شکل فرمان اشاره کنیم. در ضمن می ‌توان گفت که ایران خودرو بسیار سعی کرد کابین تندر پلاس بیشتر شبیه به رنو ساندرو باشد و از این جهت تقریباً موفق بوده است.

پیشرانه به کار گرفته شده در تندر پلاس همانند تندر ۹۰ است که در آن از یک موتور ۱٫۶ لیتری استفاده شده است که توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت به وسیله یک جعبه دنده پنج سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ های جلو منتقل می ‌شود.

معرفی کامل خودروی برلیانس h330

برلیانس h330 یک خودروی چینی است که توسط پارس خودرو مونتاژ شده است. همچنین می ‌توان آن را یک سدان سایز متوسط جذاب معرفی کرد که از سایر خودروهای چینی زیبا تر و متناسب ‌تر است. طراحی برلیانس h330 به گونه‌ ای است که نگاه هر بیننده‌ ای را مجذوب خود می ‌کند، در حالیکه از نظر کیفیت ساخت وضعیت چندان خوبی ندارد. نمای بیرونی برلیانس هماهنگی خوبی دارد. طراحی چراغ ‌ها در جلو و عقب به شکل خاصی قرار گرفته‌ اند که ورودی هوای موتور خودرو در قسمت جلو بین چراغ‌ ها قرار گرفته و چراغ‌ های مه شکن لیزر در یک فضای سه بعدی در پایین سپر طراحی شده‌ اند.

در داخل کابین خودرو نیز از طراحی خوب بهره برده که فضای جذاب و جا داری را نصیب سرنشینان خود می‌ کند. همچنین استفاده از متریال های مناسب در ساخت خودرو مخصوصاً در داخل کابین خودرو باعث شده است که خرید و فروش برلیانس h330 از رونق خوبی برخوردار باشد.

پیشرانه به کار گرفته شده در برلیانس h330 در ابتدا از ۱۴۹۸ سی سی حجم بهره می ‌برد که قادر به تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور در ۳۸۰۰ دور در دقیقه بود. اما شرکت پارس خودرو چند سال قبل موتور خودرو را به یک موتور ۱٫۶ لیتری تبدیل کرد که این پیشرانه می ‌تواند ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن ‌متر گشتاور را تولید کند در حالی که هر دو موتور از دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک بهره می ‌برند.

در صورتی‎ که علاقمند به اجاره خودرو و تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *