تست رانندگی با اسمارت فورفور؛ هاچ ‌بک دوست‌ داشتنی مرسدس

حیات خودرو سازی برند اسمارت را شاید بتوان به قبل و بعد از ۲۰۰۴ تقسیم کرد. در این سال بود که فورفور به بازار آمد، نمونه ۴ در فورتو. حالا دیگر اسمارت هم به صنعت تولید ماشین‌ های سوپر مینی و هاچ‌ بک وارد شده بود و این، برای آلمانی ‌ها و به خصوص شرکت مرسدس بنز موفقیت بزرگی به شمار می ‌آمد. اسمارت ۴ فور ۲۰۱۷ چند صباحی است به کشور ما وارد شده است و با توجه به سازگاری بالای این خودرو با خیابان‌ های شهر های شلوغ کشور، پیش بینی می ‌شود در طی سال‌ های آینده شاهد واردات بیشتر این خودرو به ایران باشیم. بنابراین لازم است با جزئیات Smart Forfour بیشتر آشنا شوید.

اسمارت فورفور

پروژه اولیه فورفور بین سال‌ های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ کلید خورد. برخلاف دیگر ماشین ‌های اسمارت، Forfour جزو خودرو های موتور جلو محور جلو بود. البته نسل دوم فورفور که از ۲۰۰۴ تاکنون روی خط تولید است، دوباره به همان پیشینه اولیه ‌اش بازگشته: موتور عقب محور عقب.
خودرو های اسمارت از آنجایی که زیرمجموعه برند مرسدس هستند، از نظر خدمات پس از فروش در کشور مشکلی ندارند. این نکته را باید پیش از ورود به بحث اصلی خاطرنشان می‌ کردیم.

در مطلب ” فورتو؛ برادر کوچک ‌تر مرسدس بنز ” درمورد اسمارت فورتو بخوانید

قدرت موتور اسمارت فورفور

حالا معرفی اسمارت ۴ فور ۲۰۱۶-۲۰۱۷ شروع می‌ کنیم؛ هاچ‌ بک کامپکت شهری که کیفیت ساخت آن در حد خودرو های مرسدس بنز است. موتور این خودرو ۸۹۸ سی سی حجم دارد. مانند اسمارت فورتو نسل سوم، اسمارت فورفور توربوشارژ است، آن هم با یک موتور ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپه که در حدود ۹۰ اسب بخار قدرت تولید می ‌کند. شتاب این خودرو نیز در سطح بسیار خوبی ارزیابی شده است، ۱۷۵ کیلومتر در ساعت. اگر چه حجم باک forfour 35 لیتر است و این عدد شاید به نظرمان ایده ‌آل نباشد، اما اگر بدانید مصرف سوخت فورفور ۴٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر است، می ‌فهمید ۳۵ لیتر عدد پایینی برای اندازه حجم باک این خودرو نیست.

امکانات اسمارت فورفور

از تجهیزات اسمارت ۴ فور می‌ توان به ۶ کیسه هوا، قفل مرکزی، ریموت، ایملولایزر، ترمز ABS, EBD, HSA و BAS اشاره کرد. فرمان تلسکوپی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، تنظیم دستی یا برقی صندلی ‌ها در ۶ جهت، روکش چرمی، کروز کنترل، گرم‌ کن صندلی ‌های جلو، آینه ‌های جانبی به همراه گرم‌ کن و سنسور باران از دیگر مشخصات اسمارت فورفور عنوان شده است.

فورفور اولین بار در همین مدل ۲۰۱۶، در سال ۱۳۹۵ تحت نمایندگی ستاره خاورمیانه ایرانیان به کشور آمد. البته زمزمه ‌هایی بابت واردات بیشتر این خودرو در طی سال ‌های آینده از زبان نمایندگی رسمی ‌اش به گوش می ‌رسد.

هندلینگ، کیفیت ساخت و ایمنی بالای اسمارت ۴ فور جزو نقاط قوت این خودرو معرفی می ‌شود. اگرچه Smart Forfour کمیاب است، اما به نظر می ‌رسد این خودرو هم به بازار خرید و فروش آنلاین راه پیدا کرده است.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *