مقایسه بسترن B30 با بسترن B50؛ کدام خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؟

گروه خودروسازی فاو (FAW) با سابقه حدود ۶۰ ساله یکی از پیشتازان صنعت خودروسازی در جهان است. این شرکت خودروساز چینی دارای سبد محصول متنوعی بوده و از انواع کامیون‌ ها و وانت ‌ها تا سواری و … را تولید می ‌کند.

فاو را در کشور ما با برند بسترن می ‌شناسند؛ برندی که تحت مالکیت شرکت دولتی چینی بوده و در ایران توسط گروه خودروسازی بهمن مونتاژ و عرضه می‌ گردد. این خودروی چینی حدود ۳-۴ سالی است که با برند بسترن B50 و سپس بسترن B50F به ‌طورجدی وارد بازار ایران شده است. پس از دو مدل معرفی‌شده ۱-۲ سالی است که مدل B30 نیز توسط گروه خودروسازی بهمن به فروش می ‌رسد. هرکدام از این مدل‌ ها مزایا و معایب خود را دارد که با اطلاع از آن ها می ‌توانیم تصمیم ‌گیری بهتری داشته باشیم. اگر شما قصد خرید یک خودروی چینی در رنج قیمتی متوسط را دارید؛ بسترن می ‌تواند گزینه قابل قبول برایتان باشد و اگر در انتخاب بین مدل‌ های مختلف خودروی بسترن مانده ‌اید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید

در این مقاله قصد داریم که مقایسه ‌ای بین بسترن B30 و بسترن B50 داشته باشیم :

مقایسه ‌ای طراحی بسترن B30 و بسترن B50

بسترن همانند بسیاری از ماشین‌ های چینی که نسبت به گذشته توجه بیشتری به ظاهر خود داشته ‌اند، زیبا طراحی شده است. کار طراحی این ماشین توسط شرکت ایتال دیزاین صورت گرفته است.

استراتژی طراحی این مدل از کمپانی فاو الگو گرفتن از خودروهای محبوب جهان است، که اتفاقاً جواب داده و مورد استفاده بسیاری دیگر از شرکت ‌های خودروسازی قرارگرفته است ( به‌ عنوان ‌مثال طراحی ظاهری برلیانس برگرفته از طراحی بی ام و است).

بسترن B30 بر روی پلتفرمی همچون پلتفرم فولکس واگن جتا (JETTA) قرارگرفته است که پلتفرم و شاسی آن را با کمی تغییر می‌ توانیم در آئودی مدل A3 نیز مشاهده کنیم. اما تولید بسترن B50F بیشتر بر پایه پلتفرم مزدا ۶ صورت گرفته است.

b50


مقایسه ‌قدرت موتور بسترن B30 و بسترن B50

بسترن B30 از پیشرانه ۴ سیلندری ۱۶۰۰ سی ‌سی با قدرت ۱۰۷ اسب بخار بهره می ‌برد که می ‌تواند گشتاوری حدود ۱۵۵ نیوتن ایجاد کند. از آن ‌طرف بسترن B50F از پیشرانه‌ ای ۴ سیلندری ۱۸۰۰ سی‌ سی استفاده می‌ کند که می ‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۳ اسب بخار و گشتاوری قریب به ۱۷۳ نیوتن تولید کند. شتاب B50 نسبت به B30 بیشتر بوده و صفرتا صد در ۱۲ ثانیه طی می‌ کند که در مدل B30 این مقدار ۳ ثانیه بیشتر است.

مطالعه مطلب “رنو تندر پلاس بخریم یا بسترن B30؛ وارداتی‌ های گرانقیمت” را به شما پیشنهاد میکنیم

هر دو مدل از گیربکس اتومات ۶ سرعته استفاده می ‌کنند. طبق نظر کارشناسان گیربکس بسترن برای رانندگی در شهر مناسب بوده ولی ممکن است در مسیرهای کوهستانی و جاهایی که سرازیری‌ های جدی دارد راننده را اذیت کند، چرا که تمایل به سبک کردن دنده وجود دارد.

مقایسه ‌مشخصات فنی بسترن B30 و بسترن B50

در هردو نمونه از زنجیر به‌ جای تسمه تایم استفاده شده است که خود یک مزیت به‌ حساب می ‌آید. البته در نمونه‌ های اول بسترن همین موضوع باعث ایجاد صدا و لرزش شده بود که در مونتاژهای بعدی با استفاده از فناوری NVH (سیستم کاهش صدا و لرزش) بسیاری از این قبیل مشکلات برطرف شد.

باید گفت بسترن در مقایسه با رقبای چینی خود در بازار ایران از ارزش خرید نسبتاً خوبی برخوردار است. اگر جوان هستید شاید خرید بسترن B30 برای شما مناسب ‌تر باشد و اگر در سن و سال میان‌ سالی قرار دارید خرید بسترن B50 یا B50F می ‌تواند حس آرامش و متانت خاصی را به شما القا کند.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *