خرید کدام خودرو در حال حاضر منطقی است؛ برلیانس کراس C3 یا رنو ساندرو؟

خرید کدام خودرو در حال حاضر منطقی است؛ برلیانس کراس C3 یا رنو ساندرو استپ وی؟ اگر کمی قبلتر را نگاه کنیم، تفاوت قیمتی این دو خودرو باهم قابل توجه بوده است و نمیشد این دو را از نظر قیمتی در یک رده قرار داد اما الان هر دو خودرو قیمتی در حدود ۴۰۰ میلیون تومان دارند که مقایسه بین آنها را منطقی می‌ کند و به طبع مشتریان در خرید دچار شک می‌ شوند.

اگر بخواهیم به طور کلی نگاهی به این دو خودرو داشته باشیم، برلیانس کراس از نظر امکانات رفاهی و طراحی ظاهری و امکانات داخلی اندکی بهتر از رنو ساندرو استپ وی است، ولی در عوض رنو ساندرو استپ وی بیشتر بر روی مشخصات فنی کار کرده است. از نظر امکانات مثلا برلیانس کراس حداقل امکانات رفاهی مثل نمایشگر و دکمه های کنترلی روی فرمان را دارد ولی رنو ساندرو استپ وی برای این چنین امکاناتی نیاز به هزینه مجزا دارد.

موضوع اصلی که شاید رنو ساندرو استپ وی را به طور قابل توجهی بهتر از برلیانس کراس جلو بیاندازد، این است که این خودرو، خودرو چینی نیست و در نتیجه موقع فروش، انتظار می ‌رود تا افت قیمت خودرو کمتر از مدل یکسان با برلیانس کراس باشد. در رنو ساندرو بیشتر سعی شده است تا خودرو با اصالت ساخته شود.

تفاوت ظاهری برلیانس کراس C3  و رنو ساندرو

از نظر ابعاد و اندازه ماشین اگر بخواهیم مقایسه ‌ای بین این دو ماشین داشته باشیم، برلیانس کراس اندکی طول بیشتری دارد و رنو ساندرو استپ وی فاصله بین دو محور ماشین اندکی بیشتر است. از نظر اندازه هر دو خودرو برای مصارف شهری مناسب هستند، البته اندکی صندوق ساندرو استپ وی بزرگتر از برلیانس کراس است که اندکی آن را برای سفر مناسب تر می ‌کند.

مقایسه قدرت موتور برلیانس کراس C3  و رنو ساندرو

از نظر موتور رنو ساندرو استپ وی یک موتور ۴ سیلندر دارد که ظرفیتی معادل ۱۵۹۸ سی سی دارد. این موتور ۱۶۰۰ سی سی قادر به ایجاد قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار می ‌باشد و گشتاوری معادل ۱۴۸ نیوتن متر تولید می‌ کند ( با انجام اصلاحاتی مانند تورک کانورتر اما این عدد به حدود ۲۴۰ نیوتن متر رسیده است ). همچنین از نظر مصرف سوخت و استهلاک بسیار ماشین مناسبی است و شتاب مناسبی نیز نسبت به ماشین های هم رده دارد.

در مقاله ی ” ارزان ‌ترین و گرانترین خودروهای برلیانس با چه قیمتی خرید و فروش می ‌شوند ” با قیمت خودروهای برلیانس آشنا شوید

برلیانس کراس اما در طرف دیگر موتوری با ۴ سیلندر دارد که ظرفیتش ۱۴۹۸ سی سی است. ماکزیمم قدرت تولیدی موتور این خودرو در حدود ۱۰۵ اسب بخار می‌ باشد و گشتاوری معادل ۱۳۸ نیوتن متر ایجاد می ‌کند. موتور برلیانس cross بهینه شده برای مصارف پایین در شهر است ولی شتاب ماشین برای راننده رضایت بخش می ‌باشد.

مقایسه مصرف سوخت برلیانس کراس C3  و رنو ساندرو

از نظر مصرف سوخت اما همانطور که گفتیم، برلیانس کراس بسیار مصرف کمتری نسبت به رنو ساندرو استپ وی دارد. در حالت ترکیبی، رنو ساندرو استپ وی حدود ۸٫۳ لیتر به ازای هر صد کیلومتر پیمایش مصرف می‌ کند، درحالیکه برلیانس کراس برای هر ۱۰۰ کیلومتر فقط حدود ۷٫۵ لیتر مصرف دارد. عدد ۷٫۵ لیتر برای هر صد کیلومتر با وجود گیربکس اتوماتیک برای این ماشین وجه امتیاز بسیار خوبی محسوب می ‌شود. هم چنین از نظر استاندارد آلایندگی، برلیانس کراس بهتر از رنو ساندرو استپ وی است، این خودرو استاندارد یورو ۵ دارد و رنو ساندرو استپ وی یورو ۴٫

 برلیانس کراس C3  یا رنو ساندرو ؟ 

از نظر هندلینگ، هردوی این ماشین ها در یک سطح هستند و هردو قادرند تجربه خوبی برای شما در رانندگی به وجود بیاورند. اگر در خرید بین این دو ماشین دچار تردید هستید، باید ببینید هدف شما چیست. آیا یک ماشین اسپرت ‌تر نیاز دارید که ظاهر زیبایی دارد یا بیشتر به دنبال خودرویی با اصالت می ‌گردید؟ در صورتی که به دنبال خودرویی با اصالت هستید، خرید رنو ساندرو استپ وی انتخاب مناسب تری است و اگر به دنبال خودرویی اسپرت هستید، خرید برلیانس کراس می ‌تواند رضایت شما را بیشتر جلب کند.

همچنین مهم است بدانید که در کوتاه مدت آیا تصمیم به عوض کردن ماشین خود دارید یا خیر. چون در این صورت افت قیمتی رنو ساندرو استپ وی کم تر از برلیانس کراس خواهد بود و برای شما انتخاب بهتری است، اما اگر برای طولانی مدت ماشین را بخواهید و افت قیمت برایتان چندان اهمیتی نداشته باشد، هر دو این ماشین ها می ‌توانند برایتان انتخاب مناسبی به حساب آیند. وجه تمایز اصلی رنو ساندرو استپ وی، چینی نبودن آن است درحالیکه برلیانس کراس مصرف سوخت پایین تر و ظاهری زیباتر دارد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *